Identificere bundkort
Fra : Jørgen Højrup

Dato : 13-10-04 21:51

Hej

Jeg har efterhånden en del Dell maskiner som jeg bruger - men en ting som er
begyndt at iritere mig er at jeg ikke kan få at vide hvilken bundkort som
sidder i min nye Dimension 8400. Når man tager info angående bundkortet så
viser den bare at der er tale om et Dell -6 bundkort. Er der nogen som kan
hjælpe. Der står intet på bundkortet undtaget DELL

tak

jc

Fra : Zulu

Dato : 13-10-04 22:39

Jørgen Højrup wrote:
> [...]
> angående bundkortet så viser den bare at der er tale om et Dell -6
> bundkort. Er der nogen som kan hjælpe. Der står intet på bundkortet

Det er meget muligt at DELL har fået branded motherboardet, men det
vigtigste er jo også hvilket chipset der bruges. Brug CPU-Z, Everest,
Sandra, ... til at finde ud af hvilket chipset det er.

Zulu

Fra : Jørgen Højrup

Dato : 14-10-04 06:30

Hej

Der er tale om et i925 chipset

Fra : Zulu

Dato : 14-10-04 15:21

"Jørgen Højrup" <jhc@nc-software.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Der er tale om et i925 chipset

Fint, hvad mere vil du vide? Drivere kan hentes på Intel.com

Zulu

Fra : Leony

Dato : 14-10-04 15:40

> Fint, hvad mere vil du vide? Drivere kan hentes på Intel.com

Mon ikke han var ude efter fabrikanten (det er næppe Dell selv som står
bag).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Zulu

Dato : 14-10-04 15:54

Leony wrote:
> "Zulu" <zulu@.N.O.S.P.A.M.toughguy.net> skrev i en meddelelse

> Mon ikke han var ude efter fabrikanten (det er næppe Dell selv som
> står bag).

Helt rigtigt, men jeg kan ikke se hvad den oplysning skulle bruges til
(andet end nysgerrighed...).

De store firmaer som DELL får masseproduceret sådanne motherboards hos
producenter som ABIT og ECS, men det betyder ikke nødvendigtvis at der
findes et magen til i deres eget sortiment.

Zulu

Fra : Jørgen Højrup

Dato : 15-10-04 01:27

Hej

Det som jeg gerne ville var at ligge en anden BIOS ind - for at få mulighed
for at "Lege" lidt med tingene.

jc

Fra : Zulu

Dato : 15-10-04 08:40

"Jørgen Højrup" <jhc@nc-software.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Det som jeg gerne ville var at ligge en anden BIOS ind - for at få
> mulighed for at "Lege" lidt med tingene.

Du kan kun få en ny bios til det hvis DELL sender en ny ud - desværre - og
muligheder for at ændre noget i bios bliver nok ikke ændret.

Zulu

Fra : PP

Dato : 15-10-04 16:28

> sidder i min nye Dimension 8400. Når man tager info angående bundkortet så

Prøv da lige med AIDA32 programmet. Den kan måske fortælle dig mere.
mvh PP

---

Fra : Leony

Dato : 17-10-04 09:30

"PP" <NONE@SERVER.COM> skrev i en meddelelse

> Prøv da lige med AIDA32 programmet. Den kan måske fortælle dig mere.

BIOS ID string var også en mulighed:
http://www.motherboards.org/articles/tech-planations/13_1.html
eller et af disse programmer:
http://www.motherboards.org/tools/downloads.html