registrering af plejebørn
Fra : Baertel

Dato : 13-10-04 18:50

Jeg har en familie, hvori figurerer to plejebørn (FT1890) Alma og Niels. De
er registreret i mit program som børn af Lars og Mette med tilføjelsen
plejebarn. I en FT1880 finder jeg de to børn (dog med andre efternavne) samt
en note under anmærkninger for Alma: "Marie's datter". Marie er biologisk
datter af Lars og Mette.
Alma bliver registreret i programmet som Maries datter. Men nu optræder
Maries datter jo som hendes søster da de jo har fælles
forældre/plejeforældre.
Hvordan registreres plejebørn korrekt? Blot som en note? eller slet ikke?

--
M.v.h.

Leif Bærtelsen
baertel@hlaug.dk

Fra : Hugh Watkins

Dato : 13-10-04 19:08

"Baertel" <baertelsen@hlaug.dk> wrote in message
> [...]
> forældre/plejeforældre.
> Hvordan registreres plejebørn korrekt? Blot som en note? eller slet ikke?

in Family Tree Maker 11
click on >> notes >> lineage >>

more about Jørgen Jensen

relationship with father Jens Jørgenson
2 drop down menus
relationship with mother Marie Hansen

natural << default
adopted
foster
unknown
step
family member
private

I would like to see apprentice and servant added too

so my answer is yes
all children go in

Hugh W

Fra : Baertel

Dato : 13-10-04 20:19

Tak.
Jeg bruger Legacy på 2. måned. Og du fik mig gjort opmærksom på at jeg har
en "Indstilling for børn" - Tilknytning til faderen/moderen: Adopteret,
Besegling, Biologisk, Modbevist, Pleje, Sted, Usikkert og værge.
Hvorfor servants/tjenestefolk and apprentice/lærlinge/elever?

Fra : Hugh Watkins

Dato : 13-10-04 20:45

> [...]
> Besegling, Biologisk, Modbevist, Pleje, Sted, Usikkert og værge.
> Hvorfor servants/tjenestefolk and apprentice/lærlinge/elever?

Fordi jeg arbejde meget med folketælling og vil gerne se mine folk i
historisk perspektiv

Min far stammer fra et linie af yoemen famers, gamle valiske bonde i
nærheden av Abergavenny og Thomas Watkins (3) bliver til advokat

1851 folketælling

High Meadow, Llanvair Kilgeddin
WATKINS, Thomas, (2) HD, M, 29, MON Abergavenny
Landed proprietor farmer of 250 acres employing 8 labourers,
WATKINS, Margaret, Wife, 28, MON Llanarth
WATKINS, Thomas Jnr, (3)SO, 3, Llanvair Kilgeddin
WATKINS, Richard H, SO, 2 months, "

WILLIAMS, James, Servant, 26, Ag lab, MON Abergavenny
WATTS, Henry, Servant, 27, Ag Laber, WIL Ackerhill
ROBERT, James, Servant, 17, Ag Lab, HEF St Peters Church
POOLE, Richard, Servant, 17, Ag Lab, MON Shirenewton
HARRIS, Naomi, Servant, 19, Indoor servant, MON Mamhilad
WATERS, Martha, Servant, 15, " MON Llanarth

og kun 2 tjenstefolk bor udenfor familie

det er et slags af respekt at huske dem
(Ag lab Agricultural labourer)

Llanarth er også et familie landsby i Monmouthshire
også der er mulighed af cousin og fætter

mvh

Hugh W