AGP Aperture Size ?
Fra : Troja

Dato : 13-10-04 02:53

Har lige sat en maskine op og mobo har grafikkort onboard, jeg bemærkede at
der var noget i bios der hedder "AGP Aperture Size" og den kan tildeles op
til 256mb ram.

Hvad gør dette og gør det kortet på boardet bedre ?

Fra : Ulrik Løye

Dato : 13-10-04 09:44

"Troja" <hotSLETTES@SLETTES_OGSÅcool.dk> wrote in message
> [...]
> til 256mb ram.
>
> Hvad gør dette og gør det kortet på boardet bedre ?

Det er den mængde af din system-ram som du tillader bliver delt med
grafikkortet i tilfælde af at dit grafikkort ikke har plads nok i sin egen
ram. Da denne deling af rammen gør grafikken langsom bør du så vidt mulig
undgå at spille spil hvor der lagerbehovet overskrider den fysiske ram på
grafikkortet. Har du spil som formår at bruge mere ram end du har på
grafikkortet så foreslår jeg du nedsætter detaljegraden i spillet, så du
undgår fald i hastighed.

Der er mange gode råd at finde om optimal AGP Aperture size, men i mine øjne
er der ingen mærkbar forskel om du tildeler 32mb eller 256mb - så det er
frit for.

/u

Fra : Laziter [9440]

Dato : 13-10-04 10:12

"Ulrik Løye" <ulrik@loye.net> skrev i en meddelelse
> [...]
øjne
> er der ingen mærkbar forskel om du tildeler 32mb eller 256mb - så det er

Det er ikke helt ligegyldigt med AGP ASize.
Der har kørt en tråd i dk.edb.hardware.grafikkort hvor emnet var oppe at
vende.
Leony kom med et par links som kan ses her:

Mvh
Benjamin