Nokia Multimedia Converter 2.0
Fra : Jakob G.

Dato : 12-10-04 20:21

Hej!

Jeg har lige hentet ovenstående og prøvet at konvertere lidt video, som jeg
har optaget med mit TV-kort.
Det gemmer i MPEG1, hvilket vist ikke er optimalt, men det ser ud til at
virke. Bortset fra at lyden virker lidt overstyret. det skratter meget, og
jeg kan ikke gøre noget ved det. Har i prøvet det? Hvad gjorde i ved det -
hvis i kunne...?

--
Hilsen Jakob

Fra : RpR

Dato : 13-10-04 16:04

Er det til at se på telefonen? Så vil jeg anbefale dig SmartMovie fra
Lonelycat Games istedet. Det gør det muligt at se DivX og Xvid på din Nokia
S60 telefon. Meget meget bedre end det gamle MPEG1 skrammel

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Jakob G.

Dato : 13-10-04 19:37

> [...]
Nokia
> S60 telefon. Meget meget bedre end det gamle MPEG1 skrammel

Min TV-kort i PC'en bruger WinTV 2000-Software, som åbenbart kun kan gemme i
MPEG1.
Jeg kan kun vælge "MPEG1 VCD" eller "MPEG1 2Mbit"
Det er derfra jeg er nødt til at konvertere til "Nokia-sprog"... Kan det
gøres på en anden måde, f.eks. med SmartMovie? Eller har jeg misforstået
moget?

--
Hilsen Jakob

Fra : RpR

Dato : 14-10-04 09:08

> [...]
> Det er derfra jeg er nødt til at konvertere til "Nokia-sprog"... Kan det
> gøres på en anden måde, f.eks. med SmartMovie? Eller har jeg misforstået

Hvilken telefon har du? Hvis du har en telefon med Symbian OS så kan du
hente Smartmovie på nettet og installere det. Der er en meget god converter
med der æder ALT du fodrer den med.

Af telefoner med Symbian kan nævnes:
7650, 7610, 6600, 3650, 3660, N-Gage, N-Gage QD

Må vel være de mest udbredte
Med andre ord: Alle de Nokia telefoner med kæmpe display kører som regel
Symbian.

www.lonelycatgames.com

Fra : Jakob G.

Dato : 14-10-04 09:28

Jeg har en 6230...

--
Hilsen Jakob

Fra : RpR

Dato : 14-10-04 14:39

> Jeg har en 6230...

Hm, ja den kører ikke Symbian OS.
Jeg ærligt talt ikke hvilket format den bruger til sine videoklip.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-10-04 17:43

RpR skrev:

> Jeg ærligt talt ikke hvilket format den bruger til sine
> videoklip.

Nokia Multimedia Converter konverterer til et format ved navn 3gp,
men jeg tør ikke sige, om Nokia 3230 understøtter andre videoformater
end det.

PS. Jeg har også bemærket den meget dårlige lyd med Nokia Multimedia
Converter 2.0, hvilket er en af årsagerne til, at jeg spurgte om et
alternativ i <news:2s6hn1F1gqm8lU1@uni-berlin.de>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : RpR

Dato : 14-10-04 21:53

> Nokia Multimedia Converter konverterer til et format ved navn 3gp,
> men jeg tør ikke sige, om Nokia 3230 understøtter andre videoformater
> end det.

Ah ja, det er et format Philip's har opfundet. Det er efter min mening lidt
til pis, men hvis den ikke kan andet så må det jo gøre det.

Philip's har en encoder til det et sted som vist nok er gratis til privat
brug.
Jeg har en freeware 3GP til AVI decoder liggende hvis det har interesse?

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-10-04 22:14

RpR skrev:

> Jeg har en freeware 3GP til AVI decoder liggende hvis det har
> interesse?

Tak for tilbudet, men det er nærmere den anden vej jeg gerne vil gå.
Jeg har ikke en mobilos som kan vise videoklip, men forleden sad jeg
og konverterede nogle af mine AVI-filer til 3GP med Nokias Multimedia
Converter 2.0 så en kammerat kunne se dem på hans nye 6230, men jeg
var ret skuffet over kvaliteten og specielt på lydsiden og det var
endda med lyden stillet til WB AMR 23.85 kbps., som ser ud til at
være den højeste lydkvalitet man kan opnå i det program.

--
Hilsen
Madsen

Fra : RpR

Dato : 15-10-04 08:38

> [...]
> endda med lyden stillet til WB AMR 23.85 kbps., som ser ud til at
> være den højeste lydkvalitet man kan opnå i det program.

3GP formatet er rent ud sagt skrækkeligt. Jeg håber Nokia stærkt overvejer
at skifte det ud.