Hvordan kan man ´trigger´ en commando uden~
Fra : Ole Jensen

Dato : 12-10-04 17:01

Hver onsdag kl 20 vil jeg gerne have kørt en linje ala
/test.php?trigger=1

Kan det gøres uden at en computer behøver stå tændt?
Kan det ske automatisk, at man i php script kan køre noget der gør at
hver onsdag automatisk køres en kommando?

Gode tips modtages med kyshånd

Fra : Kristian Thy

Dato : 12-10-04 17:49

Ole Jensen uttered:
> Hver onsdag kl 20 vil jeg gerne have kørt en linje ala
> /test.php?trigger=1
>
> Kan det gøres uden at en computer behøver stå tændt?

Nej, åbenlyst :)

> Kan det ske automatisk, at man i php script kan køre noget der gør at
> hver onsdag automatisk køres en kommando?

Nej, du skal opsætte et cronjob. Hvis du har adgang til det, vil det så
give mere mening at lave det php-script der skal køres som et *rigtigt*
script i stedet for en webside. Altså noget i stil med:

<fil:"test.php">
#!/usr/bin/php
statement;
statement;

Og kig så på man crontab på din server.

Hvis du ikke kan lave cronjobs på din server må du finde en der kan, og
så åbne siden derfra med et cronjob, fx ved at køre "wget
http://foo.bar/test.php?trigger=1" hver onsdag kl. 20.

\\kristian
--
<URL:http://lpf.ai.mit.edu/Patents/knuth-to-pto.txt>
<URL:http://home.att.net/~jbcole/humor/Microsoft_patents.htm>

Fra : Ole Jensen

Dato : 12-10-04 18:29

On 12 Oct 2004 16:49:29 GMT, Kristian Thy <thy@it.edu> wrote:

> [...]
>
>Hvis du ikke kan lave cronjobs på din server må du finde en der kan, og
>så åbne siden derfra med et cronjob, fx ved at køre "wget

Nice, Du kender ikke tilfældigvis til en gratisservice eller noget
der?

Jeg vil prøve at kigge efter noget. Jeg er hos surftown.dk og det er
vist NT baseret så ingen cronjob selv.

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 12-10-04 19:30

On 12-10-2004 19:28 Ole Jensen wrote:
> Nice, Du kender ikke tilfældigvis til en gratisservice eller noget
> der?

Jeg bryder lige ind her: http://www.cronjob.de/

Har aldrig prøvet dem selv, men de skulle efter sigende fungere udmærket.

Mvh.

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

http://www.mzh.dk

Fra : Jimmy

Dato : 12-10-04 21:50

"Mikkel Z. Herold" <mikkel@[remove_this]mzh.dk> wrote in message

> Jeg bryder lige ind her: http://www.cronjob.de/
>
> Har aldrig prøvet dem selv, men de skulle efter sigende fungere udmærket.

Den virker nogenlunde. Den er let at bruge, men er ikke ret præcis.
Se resultaterne for en side der skal hentes hver minut:

2004-10-12 21:17:05
2004-10-12 21:22:22
2004-10-12 21:26:42
2004-10-12 21:33:12
2004-10-12 21:37:01
2004-10-12 21:42:40
2004-10-12 21:47:07

I praksis er det dog tilstrækkeligt for de fleste og for dem det ikke er, ja
de må så betale for det andetsteds.

Mvh
Jimmy

Fra : Ole Jensen

Dato : 12-10-04 22:56

On Tue, 12 Oct 2004 22:50:11 +0200, "Jimmy"
<nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk> wrote:

> [...]
>
>Den virker nogenlunde. Den er let at bruge, men er ikke ret præcis.
>Se resultaterne for en side der skal hentes hver minut:

Ja den kan "kun" hente med 5 minutters intervaller, men ellers er det
fremragende og dækker mit behov. Mange tak for hjælpen!