Safri Duos optræden i MGP
Fra : Mikkel Winther Jense~

Dato : 13-05-01 22:06

Jeg har nu diskuteret dette med en ven siden igår:

Da Safri Duo optrådte ved MGP i går; var det dem selv der spillede eller var
det Play-back og har de selv indspillet deres musik eller har de lavet det
på computer.

m.v.h. Mikkel

Fra : nikolaj borg

Dato : 13-05-01 22:16

"Mikkel Winther Jensen" <mikkel_winther_jensen@teliamail.dk> wrote in
message news:8JCL6.2840$h4.1061106@news101.telia.com...
> [...]
var
> det Play-back og har de selv indspillet deres musik eller har de lavet det

På computer? Jeg tvivler på, at man kan blive statsensemble hvis man ikke
kan finde ud af at spille på et instrument. Du kan læse mere om dem her:

http://dr.dk/p3/katapult/safri.htm

At jeg så ikke mener, at deres musik bliver hverken bedre eller dårligere
af, at de har teknikken og teorien i orden er så en anden side af sagen

/Nikolaj

Fra : BIH Thug

Dato : 14-05-01 00:34

Nähä??!

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 14-05-01 20:23

"Mikkel Winther Jensen"
> Da Safri Duo optrådte ved MGP i går; var det dem selv der spillede eller var
> det Play-back og har de selv indspillet deres musik eller har de lavet det
> på computer.

Jeg tror nemt, det kan have været en blanding - dvs. med lidt
playback på nogle af de trommespor, de ikke selv kan nå.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Jonas L. Jensen

Dato : 14-05-01 21:57

Peter Brandt Nielsen <brandt@etklikherfra.dk> wrote in message
: "Mikkel Winther Jensen"
:
: Jeg tror nemt, det kan have været en blanding - dvs. med lidt
: playback på nogle af de trommespor, de ikke selv kan nå.

Og playback på riffet... jeg så ingen af dem spille på et keyboard, og der
er grænser for hvad man kan med en pauke

- Jonas

Fra : Henrik Fuglesang

Dato : 14-05-01 22:09

Hele "pause"-indholdet (Aqua + Safri) var PlayBack. Det bliver der jo
mmusikalsk heller ikke lagt skjul på da de få mikrofoner der er ikke er
tilsluttet og der accepteres ikke fejl til så stort et show. Desuden er det
krop-umuligt for Lene og synge når hun løber, hopper, breaker rundt i det
tempo hun nu engang gjorde.

Desværre "fans" - der er intet der er som det ser ud til...

" fuglesang "

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 15-05-01 11:27

On Mon, 14 May 2001 23:08:53 +0200, Henrik Fuglesang wrote:

> Det bliver der jo mmusikalsk heller ikke lagt skjul på da de få
> mikrofoner der er ikke er tilsluttet

Jeg tror din konklusion er korrekt, men den trådløse mikrofon er nu
opfundet, så bare fordi der ikke er ledning i betyder det ikke
nødvendigvis at det er playback.

Mvh.

--
"kalasbyxor, ettagluttare, blängsylta, lånbytas Adam Sjøgren
sockiplast, tjejlöss, killbaciller, gosedjur..." asjo@koldfront.dk

Fra : nikolaj borg

Dato : 15-05-01 11:44

"Henrik Fuglesang" <henrik-fuglesang@mail.dk> wrote in message
> Desuden er det
> krop-umuligt for Lene og synge når hun løber, hopper, breaker rundt i det
> tempo hun nu engang gjorde.

Har du nogensinde set forsangeren fra Bob Hund live? Forestil dig et
DAMP-barn med en mikrofon. Tro mig, det er muligt at tosse ret meget rundt
mens man synger. På den anden side lyder det ikke usandsynligt, at store
dele af showet var play-back. Jeg mindes at Aqua spillede live til grammy
for et par år siden, hvor det var mere eller mindre "rigtig" live. Det lød
vist ikke vanvittigt godt...

> Desværre "fans" - der er intet der er som det ser ud til...

Det har du helt ret i, men jeg er ikke helt sikker på, at hele showet var
tapet, selvom en del af det nok var.

/Nikolaj

Fra : Michael Petersen

Dato : 15-05-01 15:10

Tja uden at kende til Lene's kondital og faktiske sangtalent kan jeg da
anbefale at kigge på Düreforsög's liveshow. Deres forsanger spurter, hopper,
danser og "synger" uden at give udtryk for at han er forpustet. Godtnok er
det ikke skønsang han udøver men man kan tydligt høre hvis en, lad os kalde
det vokalist, ikke har kondien til at holde trit med resten af musikken
(tjek evt live performance af Pantera. Phil Anselmo har en sej vokal men han
kan ikke klare 1 time show uden at han næsten brækker lungerne op)

bare min mening

Michael
Henrik Fuglesang <henrik-fuglesang@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9dphf0$fpm$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Hans Pedersen

Dato : 15-05-01 22:08

On Mon, 14 May 2001 23:08:53 +0200, "Henrik Fuglesang"
<henrik-fuglesang@mail.dk> wrote:

>Hele "pause"-indholdet (Aqua + Safri) var PlayBack.

Er du helt sikker på det? Jeg var godt nok lidt halvstiv den aften,
men jeg mener helt sikkert at huske, at det var live. Desuden var
Safri's instrumenter mic'ede op...

--
Hans Pedersen
ICQ# 9178476

Fra : Jonas L. Jensen

Dato : 16-05-01 21:58

: Er du helt sikker på det? Jeg var godt nok lidt halvstiv den aften,
: men jeg mener helt sikkert at huske, at det var live. Desuden var
: Safri's instrumenter mic'ede op...

Det kan ske at de spillede nogle af trommesporene selv. Og da deres musik må
defineres som avanceret støj, kunne ingen vel høre om de spillede forkert

Ikke desto mindre var det meste af nummeret playback, da der er grænser for
hvor meget 2 mennesker kan larme. Selv som proffesionelle trommeslagere.

- Jonas

Fra : Alex Bach Andersen

Dato : 15-05-01 11:41

I indlægget <9dph4l$erv$1@news.inet.tele.dk>
dateret 14 May, forfattede Jonas L. Jensen:

>Og playback på riffet... jeg så ingen af dem spille på et keyboard, og der
>er grænser for hvad man kan med en pauke

Få fat i en indspillning af Elliot Carters 8 pieces for four timpani, og
genovervej den påstand! ;)

--
Alex Bach Andersen, freelance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn RISC PC 600 - StrongARMed

Fra : Jonas L. Jensen

Dato : 16-05-01 21:59

: Få fat i en indspillning af Elliot Carters 8 pieces for four timpani, og
: genovervej den påstand! ;)

Det vil jeg så overveje at gøre

- Jonas

Fra : Alex Bach Andersen

Dato : 16-05-01 22:42

I indlægget <9dupv3$5lk$1@news.inet.tele.dk>
dateret 16 May, forfattede Jonas L. Jensen:
[snip]
>Det kan ske at de spillede nogle af trommesporene selv. Og da deres musik må
>defineres som avanceret støj, kunne ingen vel høre om de spillede forkert

Hehe, min gamle slagtøjslærer Ib Jarlkov, plejede at kalde 'ny musik' for
organiseret støj. Edgard Varese brugte termen 'organiserede lyde' om sine
båndinterpolationer i Deserts fra 1954 der kombinerer orkester og konkret lyd
afspillet fra en båndoptager.

>Ikke desto mindre var det meste af nummeret playback, da der er grænser for
>hvor meget 2 mennesker kan larme. Selv som proffesionelle trommeslagere.

IMHO, gjorde Aqua hvad de kunne for at bidrage til larmeriet. Man kan
forvisse sig om at Safri er god for at slå en proper næve ved at opsøge en af
deres 'klassiske' koncerter. Uffes interpretation af Iannis Xenakis' Psappha
er f.eks. ikke noget der egner sig for små rum.

--
Alex Bach Andersen, freelance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn RISC PC 600 - StrongARMed
Copenhagen,Denmark http://isa.dknet.dk/~alexbach/
..... 2400 Baud makes you want to get out and push!!

Fra : Alex Bach Andersen

Dato : 15-05-01 11:31

I indlægget <8JCL6.2840$h4.1061106@news101.telia.com>
dateret 13 May, forfattede Mikkel Winther Jensen:

> [...]
>det Play-back og har de selv indspillet deres musik eller har de lavet det

Nu har de begge en 8-10 års studier ved det kongelige danske
musikkonservatorium bag sig. Morten har endda taget dirigentklassen som
overbygning, såeh hvis der er nogen der skulle være i tvivl om hvorvidt de
kan spille så burde den hermed være manet i jorden. Når Morten og Uffe
endelig bruger en eller andet form for playback er det i en form som i Fuzzys
komposition Fireplay, hvor de spiller _sammen_med_ et præindspillet bånd. Det
skulle heller ikke undre mig om de anvender live-elektronik i andre
sammenhænge og clouet ved The Bongo Song (played alive) er jo lige netop at
den er played alive (det er den naturligvis ikke længere når man har den i
elektronisk format. Al musik bør høres live og kun live, alt andet er ren
onani. Som Sergiu Celibidache [1] sagde: 'At lytte til en plade er som at
elske med et billede af sin udkårne'.

[1]: Rumænskfødt dirigent der byggede Berliner Philharmonikerne op efter
krigen mens Wilhelm Furtwängler blev af-nazificeret.
--
Alex Bach Andersen, freelance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn RISC PC 600 - StrongARMed
Copenhagen,Denmark http://isa.dknet.dk/~alexbach/
..... I'm not nearly as think as you confused I am.

Fra : Alex Bach Andersen

Dato : 15-05-01 12:05

Glemte lige:

Den der Safri/Auqa pauseklovnsoptræden under MGP var i øvrigt en stor
skuffelse, det er første gang jeg har lyttet bevidst til Aqua og jeg er
rystet.

--
Alex Bach Andersen, freelance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn RISC PC 600 - StrongARMed
Copenhagen,Denmark http://isa.dknet.dk/~alexbach/
..... There's nothing quite so wonderful as money.

Fra : John Thomsen

Dato : 20-05-01 01:42

On Tue, 15 May 2001 12:30:31 +0200, Alex Bach Andersen <abca@ccl4.org>
wrote:

>onani. Som Sergiu Celibidache [1] sagde: 'At lytte til en plade er som at
>elske med et billede af sin udkårne'.

"At skrive brev til dig er som at tegne en pølse når man er sulten!"

Fra : Thomas H.

Dato : 15-05-01 20:31

"Mikkel Winther Jensen" <mikkel_winther_jensen@teliamail.dk> skrev i en
meddelelse news:8JCL6.2840

har de selv indspillet deres musik eller har de lavet det
> på computer.

Det er da helt misforstået!
Selvom det er lavet på computer/sequencer, har de da selv lavet det.
Den der med, at man bare trykker på en knap, så spiller maskinen selv, den
holder altså ikke i virkeligheden du!

Fra : CybaMerc

Dato : 15-05-01 22:56

A long time ago in a galaxy far, far away....
Thomas H. wrote:

[snip]

>Selvom det er lavet på computer/sequencer, har de da selv lavet det.

Det er jeg naturligvis enig med dig i; men retfærdigvis skal det lige
nævnes, at produceren hedder Michael Parsberg, og at han står for en
god del af musikken.

[snip]

Fra : news.inet.tele.dk

Dato : 19-05-01 00:16

Hejsa allesammen...

Jeg var selv tilstede i Parken, både fredag og lørdag, og kan kun komme med
én kommentar; FEDT SHOW.
Safri Duo spillede ikke playback som Aqua gjorde. Prøv at se genudsendelsen
den 24. maj, og så læg lige mærke til at hvor ægte deres trommeslag er.

MVH
Brian

"Mikkel Winther Jensen" <mikkel_winther_jensen@teliamail.dk> skrev i en
meddelelse news:8JCL6.2840$h4.1061106@news101.telia.com...

Fra : Jonas L. Jensen

Dato : 20-05-01 13:22

news.inet.tele.dk <kragskov@post4.tele.dk> wrote in message
: Hejsa allesammen...
:
[...]

Det der undrer mig er bare hvor de har gemt hele deres big-band af dværge...
måske under scenen?
Der er sgu da grænser for hvor meget musik 2 mennesker kan spille, så med
mindre de har et band med på tour, er en stor del af nummeret play-back.
- Jonas