"Vandskade"
Fra : Morten Holst

Dato : 11-10-04 21:37

Hej NG.

Jeg har været lidt uheldig at tabe min mobil i min båd hvor der var lidt
vand i... telefonen virkede dog stadig efter dukkerten men jeg tænkte at jeg
hellere måtte skille den ad og lade den tørre... Men det skulle jeg ikke ha´
gjort for du står der bare "Indsæt simkort" Når jeg tænder den.

Mit spørgsmål er så om man kan pille numre og kalender bemærkninger ud af
den med et datakabel?

Mvh Holst

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 12-10-04 11:10

"Morten Holst" <stigsnaes@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gjort for du står der bare "Indsæt simkort" Når jeg tænder den.
> Mit spørgsmål er så om man kan pille numre og kalender bemærkninger ud af

Det lyder som om du ikke har samlet skidtet rigtigt - forsøg enten selv
eller få en anden til det. Det kan være meget mere simpelt end du tror :)

Fra : Mælk

Dato : 12-10-04 14:41

jeg ville nok sørge for at få den renset rigtigt
hvis den virkede lige efter den fik vand så kommer den til det igen "eller
er det en nem måde at få ny tlf på LOL"

Fra : DaaN

Dato : 12-10-04 17:59

Sådan var det også med min dengang Nokia 5110, Ja, Jeg VED det, Det er Antik
idag =) Det er fordi saltvand laver numre på komponenterne.. det ikke rart
for den, så det skal renses af, fx. med en vatpind, men en LILLE smule sprit
på.. på den måde kom min tlf. til at funger igen. Held og Lykke

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 14-10-04 10:57

Morten Holst wrote:
> [...]
> gjort for du står der bare "Indsæt simkort" Når jeg tænder den.
>
> Mit spørgsmål er så om man kan pille numre og kalender bemærkninger ud af

Til en anden gang...

Hvis den er blevet våd indvendig af saltvand, skal den forblive våd
indtil den kan adskilles og skylles i ferskvand. Den tørres med papir,
stof etc. så godt det kan lade sig gøre. Derefter lægges den til tørre
på en radiator eller der anvendes en føntørrer (pas på varmen).

Godt tør kan den nu samles.

Baggrund:
Ovenstående fik jeg fortalt af en elektronikmekaniker.
En belægning af saltvand er slem, fordi der kan komme ilt til og så
korroderer det ret slemt. Derfor lader man den være i saltvand i en
pose, indtil man kan "rette fejlen".

--
Steen Suder