Bizar CBB Mobil oplevelse
Fra : Ukendt

Dato : 11-10-04 10:22

Den 24 September optanker jeg mit mobilnummer hos CBB, som jeg har gjort
snart mange gange før og helt uden problemer.

Ca. en uge efter er alle pengene forsvundet, uden jeg stort set har brugt
telefonen - og jeg bruger næsten ikke den telefon.

Ringer til kundeservice, og logger samtidigt ind på min Forbrugsoversigt på
deres hjemmeside. Imens jeg sidder og snakker med kundeservice
medarbejderen, i min fastnet telefon, kan jeg sidde og se, at det beløb jeg
stadig har til rådighed på min mobiltelefon, at det hele tiden svinder ind,
og pludselig står kontoen på nul - imens mobiltelefonen ligger på et bord
ved siden af, og ikke bliver brugt.

Medarbejderen fejlmelder nummeret og de vil ringe tilbage til mig indenfor
2-4 dage.

Jeg hører ingenting i løbet af 5 dage og ringer tilbage til CBB for at høre
om status. Får at vide at telefonen slet ikke er blevet fejlmeldt, så det
gør den nye medarbejder jeg snakker med. Får igen at vide, at de vil ringe
tilbage til mig i løbet af et par dage, og ihvertfald inden der er gået en
uge.

I dag ringer jeg igen til CBB (nu er det en uge siden jeg sidst snakkede med
dem, uden at høre fra dem), og får IGEN at vide, at nummeret IKKE er blevet
fejltmeldt!

Hende jeg snakker med idag, giver mig fuldkommen ret i, at der er noget galt
mht. den måde pengene er forsvundet på, for i følge min Forbrugsoversigt, så
burde der sagtens være penge på min konto.

Nu fejlmelder hun så nummeret igen, og giver mig sit navn så jeg ved det er
hende der har fejlmeldt det denne gang.

Men - helt ærligt - nu er det tredje gang at jeg skal bede dem fejlmelde det
nummer, uden de har gjort noget ved det. De har sagt flere gange - efter jeg
har spurgt dem - at jeg får beløbet refunderet, når de finder fejlen.

Har nogen af jer prøvet noget lignende med et mobilselskab, hvor de penge I
har sat ind som taletid, er forsvundet?

Hvad kan man evt. gøre, for at få dem til at tage situationen *lidt* mere
alvorligt?

Thomas

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 11-10-04 11:11

">
> Hvad kan man evt. gøre, for at få dem til at tage situationen *lidt* mere
> alvorligt?
>
> Thomas
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Det er godt nok mystisk.. Nu har jeg selv abb. hos CBB, men har da ikke
oplevet noget af det du her beskriver..

Hvis du vil sætte lidt skub i tingene så send et anbefalet brev hvor du gør
krav på dine penge,, eller en fax, du skal bare have bevis på at brevet er
sendt og modtaget, og du beholder en kopi af brevet selv..

Nævn evt. noget om forbrugerombudsmanden eller pressen, så plejer de fleste
at være til at snakke med..

--
MVH
Procesteknolog/ Proces-engineer, Novo Nordisk A/S, Bioprocess Purification

Fra : RpR

Dato : 11-10-04 11:13

> Hvad kan man evt. gøre, for at få dem til at tage situationen *lidt* mere
> alvorligt?

True med forbrugerstyrelsen er altid et godt kneb

At ringe en gang om dagen og plage dem er også en fremgangsmåde. Psykisk
terror skal der til!

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Christian Catu

Dato : 11-10-04 14:43

On Mon, 11 Oct 2004 11:21:51 +0200, Thomas Mouritsen wrote:

> Har nogen af jer prøvet noget lignende med et mobilselskab, hvor de penge I
> har sat ind som taletid, er forsvundet?

Hej Thomas

Har du GPRS på dit abbonement

Christian

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-04 16:58

"Christian Catu" <40996701@spammail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Thomas
>
> Har du GPRS på dit abbonement
>
> Christian

Hejsa

Jeps - jeg har GPRS på mit abonnement.

Thomas

Fra : steffen martin

Dato : 11-10-04 16:46

"Thomas Mouritsen" <nope> skrev i en meddelelse
> Har nogen af jer prøvet noget lignende med et mobilselskab, hvor de penge
> har sat ind som taletid, er forsvundet?

På Sonofon's selvhenter har min mor prøvet det. Men jeg/hun gad ikke gå ind
i sagen så jeg har ikke nogle historier at fortælle...

--
..:metropolis:.
www.steffenmartin.dk

Fra : Frank W.

Dato : 11-10-04 18:32

"Thomas Mouritsen" <nope> wrote in

> Har nogen af jer prøvet noget lignende med et mobilselskab, hvor de
> penge I har sat ind som taletid, er forsvundet?

Det lyder som noget af det som jeg også har oplevet.

Den 15 september har jeg omkring 15-20 kr på kontoen. Så jeg tanker så 99kr
og alt er godt. På det tidspunkt har jeg i hvertfald 99 kr + de 15-20 kr på
kontoen. Fra mandag den 4 til tirsdag den 5 forsvinder der 10 kr. Hverken
mere eller mindre. Jeg beslutter mig så for at ringe til CBB og får
tilsendt en forbrugsoversigt gældende fra den 15.9 til den 6 oktober. En
hurtig hovedregning viser at jeg skulle ha brugt for 25,92 kr. Men status
på CBB's hjemmeside siger at der kun er 50 kr tilbage. Mit eget regnestykke
minus det som jeg har brugt på GRPS (225KB) siger mindst 88 kr tilbage på
kontoen.

Har snakket med CBB over 2 gange hvor jeg også har haft en tekniker til at
se på problemet. Svaret var begge gange at oversigten kun "vejledende" da
de henviser til at der stå følgende på deres hjemmeside

"Vær opmærksom på, at forbrugsoversigten normalt opdateres én gang i timen.
Forsinkelser kan dog forekomme, og i visse tilfælde kan forbrug, der står
på denne side, være foretaget på tidligere dage.

CBB Mobil tager forbehold for forsinkelser i din forbrugsoversigt
"

Det henviser de til når jeg spørger dem om hvordan det kan være der
forsvinder penge på kontoen som ikke er dokumenteret på oversigten.

> Hvad kan man evt. gøre, for at få dem til at tage situationen *lidt*
> mere alvorligt?

Jeg går lidt videre med sagen i morgen regner jeg med. Det er alligevel for
sent nu at få fat i folk på denne tid af aften.

Hilsen
Frank W.

PS: Emailadresse virker ikke...

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-04 19:27

"Frank W." <frankx@ec45.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

regnestykke
> minus det som jeg har brugt på GRPS (225KB) siger mindst 88 kr tilbage på

Det lyder jo som præcist det jeg lige har været ude for.

> Har snakket med CBB over 2 gange hvor jeg også har haft en tekniker til at
> se på problemet. Svaret var begge gange at oversigten kun "vejledende" da
> de henviser til at der stå følgende på deres hjemmeside

Den med at forbrugsoversigten er "vejledende", den fik jeg også fortalt. Jeg
har fulgt min oversigt nøje, efter der ikke var flere penge på kontoen, og
der er slet ikke foretaget nogle opkald, som skulle ha' tømt min konto for
penge.

Forbrugsoversigten skulle jo nærmest være forsinket med flere uger, hvis
deres påstande skulle holde, og det er forbrugsoversigten altså ikke.
Hvergang jeg foretager et opkald, så går der max én dag, og så figurerer
opkaldet på oversigten - og det har det altid gjort.

> Jeg går lidt videre med sagen i morgen regner jeg med. Det er alligevel
for
> sent nu at få fat i folk på denne tid af aften.

Jeg har sendt deres kundeservice en venlig men meget bestemt email om, at
jeg gerne ser at de tager det her problem seriøst, samt at de snarest
indsætter de 99,- som er forsvundet fra min konto.

Skal nok give besked her i tråden, når jeg hører fra dem.

Thomas

Fra : Frank W.

Dato : 12-10-04 06:48

Thomas Mouritsen wrote:

> Skal nok give besked her i tråden, når jeg hører fra dem.

Hej igen Thomas!

Kan du ikke lige sende mig en email. Den adresse du har opgivet her er
ikke valid jo.

Hilsen
Frank w.

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-04 09:54

> Hej igen Thomas!
>
> Kan du ikke lige sende mig en email. Den adresse du har opgivet her er
> ikke valid jo.

Din adresse virker jo heller ikke

Fra : Frank W.

Dato : 12-10-04 13:34

Thomas Mouritsen wrote:

> Din adresse virker jo heller ikke

Glemte at skrive i det foregående indlæg at jeg har aktiveret
emailadressen. Nå men pt er det ikke nødvendigt mere. Har fået et svar
tilbage fra CBB hvor de stort set siger at det er de bare ligeglade med
at pengene ikke passer og at de henviser så til den gældende taletidslov
som CBB hører ind under.

Hilsen
Frank W.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 12-10-04 20:05

> [...]
> tilbage fra CBB hvor de stort set siger at det er de bare ligeglade med
> at pengene ikke passer og at de henviser så til den gældende taletidslov

Er der nogen her der kender "den gældende taletidslov som CBB hører ind under"?

Cc og FUT til news:dk.videnskab.jura

Claus

Fra : Jean

Dato : 11-10-04 20:53

Frank W. skrev:
> [...]
> Forsinkelser kan dog forekomme, og i visse tilfælde kan forbrug, der står
> på denne side, være foretaget på tidligere dage.

Det er skidt. Jeg administerer flere Telmore-konti og aldrig har jeg oplevet
den slags. Hos Telmore kan der dog gå op til 24 timer inden kontoen bliver
opdateret. Normalt er det under 12 timer...

Så skift til Telmore..

Mvh Jean
--
I tvivl om nethandel?
Tjek: www.net-tjek.dk

Fra : Anders

Dato : 12-10-04 10:09

Skrot CBB og skift til Telmore
- Det kører bare for godt

/Anders

Fra : Frank W.

Dato : 12-10-04 13:36

Anders wrote:
> Skrot CBB og skift til Telmore
> - Det kører bare for godt

Skal bare lige ha fyret de sidste par kroner af på min CBB konto og så
er jeg daffet.

Udover det. Er der nogen der ved hvad det er for en lov CBB henviser til
? Noget med en taletidslov.

Hilsen
Frank W.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 12-10-04 17:42

> [...]
> jeg daffet.
>
> Udover det. Er der nogen der ved hvad det er for en lov CBB henviser til ?

Tja - Telmore får i ikke mig fra sådan uden videre. Ligegyldigt hvad de
andre brygger sammen af "sjove" abonnementer vi ldet koste mig xxx gange
mere med mit forbrug

Den der taletidslov må CBB da hellere selv dokumentere - hvis ikke de kan
det lyder det da temmeligt suspekt. Og som en alt for let måde at vifte folk
af på.

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : Frank W.

Dato : 12-10-04 18:18

"Jesper Hedegaard" <ja-til-spam@spammers.un> wrote in

> Den der taletidslov må CBB da hellere selv dokumentere - hvis ikke de
> kan det lyder det da temmeligt suspekt. Og som en alt for let måde at
> vifte folk af på.

Nu er det næsten som at slå i en dyne at kommunikere med CBB hvis man har
en klage eller andet, men nu har jeg sendt dem en forespørgsel om hvilke
love/regler som fritager dem for at oplyse forbruget.

Hilsen
Frank W.

Fra : Frank W.

Dato : 15-10-04 14:29

Hej igen!

Det har så vist sig i mellemtiden at Sonnofon har haft problemer med
taksteringen af CBB mobil nr som har GPRS aktiveret. Det blev desværre
først kendt igår.

Jeg har så fejlmeldt mit nr. Så pt står sagen stille indtil jeg får
yderligere svar fra CBB.

Hilsen
Frank W.