Epox 8RDA+ - kondensatorer lækker
Fra : Martin Petersen

Dato : 08-10-04 13:20

Halløj.

Havde lige min pc skildt ad for at skifte cpu. Så lægger jeg mærke til at
4-5 kondensatorer har åbnet sig lidt i toppen, og der sidder en klump
korrosion(?) i toppen af dem. Hvad sker der lige? Dårlig produktion, eller
hvad?

Indtil videre er der ingen problemer, men det kan vel kun være et spørgsmål
om tid?

Andre med disse erfaringer?

- Martin

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 08-10-04 13:40

On 2004-10-08, Martin Petersen <knopfisk@[> wrote:
> [...]
> 4-5 kondensatorer har åbnet sig lidt i toppen, og der sidder en klump
> korrosion(?) i toppen af dem. Hvad sker der lige? Dårlig produktion, eller

Ja. Den lidt længere forklaring er, at en unavngiven ingeniør i asien solgte
en formel på kondensatorvædske der var mangelfuld. De dør for hurtigt.

> Indtil videre er der ingen problemer, men det kan vel kun være et spørgsmål
> om tid?

Ja.

> Andre med disse erfaringer?

En del

badcaps.com er det godt sted at blive klog.

Thomas

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 08-10-04 13:45

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvad?
>
> Indtil videre er der ingen problemer, men det kan vel kun være et

Jeg havde et bundkort der gjorde det samme.
Jeg opdagede det dog først ved at det havde sværere og sværere ved at starte
op.
Når først det kørte, kørte det fint.

Men du har ret: Det er kun et spørgsmål om tid, så er det færdigt.

I princippet skulle man kunne udskifte kondensatorerne og så køre videre,
det fik jeg dog aldrig gjort, for jeg faldt over et godt tilbud på et nyt i
stedet

Men hvor gammelt er det egentlig?
Hvis det er under to år, må det da klart komme under reklamationsretten.
(Forudsat selvf. at du har kvitteringen endnu.)

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Martin Petersen

Dato : 08-10-04 14:24

Henrik Stavnshøj (hesta@nospam.dk) skrev følgende:
> [...]
> Hvis det er under to år, må det da klart komme under
> reklamationsretten. (Forudsat selvf. at du har kvitteringen endnu.)

Tjahh. Det er sikkert under 2 år. Men jeg fik aldrig lavet den mappe til
kvitteringer. :)

- Martin

Fra : Leony

Dato : 08-10-04 16:23

> Tjahh. Det er sikkert under 2 år. Men jeg fik aldrig lavet den mappe
> til kvitteringer. :)

Hvis du ikke har kvitteringen, så kan du altid prøve alligevel.
Købet står garanteret opført i forhandlers system (forudsat at du kan
huske hvor du købte det).

Hvis alt andet slår fejl, så prøv at henvende dig til producenten.

Begge dele kan virke som langskud, men gevinsten er et nyt board,
risikoen er et nej.
Der sker intet ved at prøve.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Ulrik Løye

Dato : 10-10-04 08:22

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvis alt andet slår fejl, så prøv at henvende dig til producenten.
>
> Begge dele kan virke som langskud, men gevinsten er et nyt board,

Du kan selvfølgelig også bare køre videre med det indtil det en dag nægter
at starte op. Jge har et DFI board med lækkende kondensatorer og det har da
kørt sådan i 1½-2 år nu og jeg har ikke bemærket nogen form for bivirkning.

/u