ROLLO OG KING.....
Fra : MARTIN HANSEN

Dato : 13-05-01 21:05

Hej

Jeg er helt vild med "der står et billed..." Den sang er da fantastisk. Jeg
fik gåsehud da Signe Svendsen gik syngende ind på scenen. Hun er
fantastisk...både som sanger men så sandelig også
at se på!!
Og tænk at man kan lave en sang kun bygget på trommer, guitar og
mundharpe...og så ryge næsten helt til tops. De andre sange var fyldt med
elektroniske hjælpe midler og sat stort op.

Og Estland....ja hvad skal man sige. De burde ikke engang stille op, for nu
er de allerede begyndt nasse på andre lande for at bede om hjælp! De er
ganske enkelt ikke i stand til at holde det selv.

Alt for nu.

Martin

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 13-05-01 21:31

On Sun, 13 May 2001 22:05:03 +0200, MARTIN HANSEN wrote:

> Og Estland....ja hvad skal man sige. De burde ikke engang stille op,
> for nu er de allerede begyndt nasse på andre lande for at bede om
> hjælp! De er ganske enkelt ikke i stand til at holde det selv.

Det er kun en konkurrence for rige lande?

Hvor rigt skal et land være for at det må vinde? Rigt nok til at sætte
flygtninge til at bo i containere?

Mvh.

--
"I'd say that crossed the line from Adam Sjøgren
ironic coincidence to evil omen." asjo@koldfront.dk

Fra : Anders H. Jørgensen

Dato : 13-05-01 21:52

On 13 May 2001 22:30:37 +0200, asjo@koldfront.dk (Adam Sjøgren) wrote:

>Det er kun en konkurrence for rige lande?
>
>Hvor rigt skal et land være for at det må vinde? Rigt nok til at sætte
>flygtninge til at bo i containere?

Nu skal der ikke gå for meget indenrigspolitik i den.( I øvrigt burde
en dårlig midlertidig bolig ikke være af særlig stor betydning, hvis
ens liv har stået på stil)

Men jeg fornemmer at _alt_ for mange nye lande har haft travl med at
melde sig til Melodi Grand Prix uden at sikre sig at baglandet er i
orden.
Det burde være sådan at man på forhånd sikrede sig at man har
financerne til at afholde et GP. Det er ikke kun sjov, det er også en
forpligtigelse.

Og hvis Estland eller andre ikke har råd til et fornuftigt show, så
mener jeg faktisk ikke, de bør være med.

--
Interesseret i fodbold?

Kig ind på nyhedsgrupperne dk.sport.fodbold og dk.sport.fodbold.engelsk

Fra : Kristian Thomsen

Dato : 13-05-01 21:52

> Og hvis Estland eller andre ikke har råd til et fornuftigt show, så
> mener jeg faktisk ikke, de bør være med.

Hvad hvis nu Estland nægter at afholde Gran Prix'et? Overgår rettigheden til
at afholde showet så til nr. 2? Det kunne være ret fedt...

- Kristian

Fra : Uffe Holst

Dato : 13-05-01 23:04

In an article of 13 May 2001 Kristian Thomsen wrote:

> Hvad hvis nu Estland nægter at afholde Gran Prix'et? Overgår rettigheden til
> at afholde showet så til nr. 2? Det kunne være ret fedt...

Det er vist sket tidligere, at et land vandt men afstod fra at holde det.
Jeg ved ikke, om landet selv afsatte det til et andet land, eller om
eurovisionstingen afsatte det.

Jeg kan heller ikke huske hvornår, eller hvilke lande.

--
Uffe Holst

Fra : Hans Huttel

Dato : 14-05-01 11:16

Uffe Holst skrev:

> Det er vist sket tidligere, at et land vandt men afstod fra at holde det.
> Jeg ved ikke, om landet selv afsatte det til et andet land, eller om
> eurovisionstingen afsatte det.

Det skete i 1979 da Israel vandt for andet år i træk (med "Hallelujah"), lige
efter Camp David-aftalen. De havde ikke råd til at holde showet igen (og orkede
nok heller ikke det enorme sikkerhedsopbud igen) så det blev Nederlandene der kom
til at afholde grand prix'et i stedet.

--
Hans Hüttel | email: hans@cs.auc.dk
BRICS, Dept. of Computer Science | WWW: http://www.cs.auc.dk/~hans/

Fra : nikolaj borg

Dato : 13-05-01 22:14

"Anders H. Jørgensen" <hede_usenet@hotmail.cm> wrote in message
> Det burde være sådan at man på forhånd sikrede sig at man har
> financerne til at afholde et GP. Det er ikke kun sjov, det er også en
> forpligtigelse.

Det er jo sådan set fornuftigt nok.

> Og hvis Estland eller andre ikke har råd til et fornuftigt show, så
> mener jeg faktisk ikke, de bør være med.

Man kan så diskutere, hvordan man vil definere "fornuftigt show". Jeg ser
ingen grund til, hvorfor det nødvendigvis skal være lige så glamourøst og
overdådigt som det plejer. Det kunne være fint med et mere hyggeligt MGP for
en gangs skyld.

/Nikolaj

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 13-05-01 22:32

On Sun, 13 May 2001 22:51:49 +0200, Anders H Jørgensen wrote:

> [...]

[..indenrigspolitik snip..]

> Men jeg fornemmer at _alt_ for mange nye lande har haft travl med at
> melde sig til Melodi Grand Prix uden at sikre sig at baglandet er i
> orden.

Det fornemmer du... Har du noget som helst at bygge det på? Har
Estland nogensinde arrangeret et grand prix der gik helt i kage?

> Det burde være sådan at man på forhånd sikrede sig at man har
> financerne til at afholde et GP. Det er ikke kun sjov, det er også
> en forpligtigelse.

Du tager sorgerne på forskud, synes jeg - hvorfor skulle Estland ikke
være i stand til at arrangere et melodi grand prix?!

> Og hvis Estland eller andre ikke har råd til et fornuftigt show, så
> mener jeg faktisk ikke, de bør være med.

Hvis al den underlødige konkurrence fra de fattige ikke havde været
der, så havde Danmark vundet, eller hvad?

Mvh.

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 13-05-01 22:33

> Nu skal der ikke gå for meget indenrigspolitik i den.( I øvrigt burde
> en dårlig midlertidig bolig ikke være af særlig stor betydning, hvis
> ens liv har stået på stil)

Men alligevel, selv flygninge er vel mennesker.

> [...]
> Det burde være sådan at man på forhånd sikrede sig at man har
> financerne til at afholde et GP. Det er ikke kun sjov, det er også en

Men så bliver det bare som det er med meget andet, en klub for kun de rige.
Hvorfor skal fattige lande ikke også have lov til at være med? Og hvorfor
skal man brænde 100 mio bare for at spille 23 (efter min mening) meget ringe
sange, hvor de fleste brugte playback og hvor alt bare var for poleret.
Kunne de ikke bruge de penge meget bedre, feks til at bygge nogle lejre til
flygninge?

> Og hvis Estland eller andre ikke har råd til et fornuftigt show, så
> mener jeg faktisk ikke, de bør være med.

Enig, og derfor skal danmark og alle de andre "rige" lande heller ikke være
med. Det er at gøre grin med andre mennesker at bruge så mange millioner på
noget så nytteløst som et MGP når der er så mange mennesker i verden der
lider, og i vores egen lille andedam. Et fornufttig show koster 2 mio og
folk skal nu nok kunne lide det alligvel, selv om det ikker så småborgerligt
snobben op.

MVH: Lasse Stig Thomsen
www.retel.dk

Fra : Anders H. Jørgensen

Dato : 14-05-01 11:44

On Sun, 13 May 2001 23:33:01 +0200, "Lasse Stig Thomsen"
<lasse@tt-trading(spam).dk> wrote:

> [...]
>Kunne de ikke bruge de penge meget bedre, feks til at bygge nogle lejre til

Jo, vi kan også afskaffe fodboldkampe, og generelt bruge pengene fra
alt kultur til humanitære formål. (!)
Melodi Grand Prix' et kommer ikke til at koste ret mange klejner, det
"frygtelige ubehagelige monster", kaldet erhvervslivet spyder godt
med penge i det, så det behøver man slet ikke have ondt i røven over.

Min pointe er blot, i stedet for at der er vild usikkerhed bagefter
omkring Estland, og om de overhovedet kan afholde et Grand Prix, bør
alle lande på forhånd sikre sig at et Grand Prix kan afholdes. Jeg
siger ikke noget om at det skal være et fyrværkeri-show, men de skal
kunne afholde grand prix´et. Det er stor tvivl i Estland i øjeblikket,
og jeg mener bare at denne diskussion skulle være taget _før_ en Grand
Prix sejr.

Fra : Niels Skaaning

Dato : 16-05-01 00:30

Lasse Stig Thomsen skriver:

> Men alligevel, selv flygninge er vel mennesker.

Men det er soldater så ikke eller hva'? I eksjugoslavien bor de danske Jenser da
i containere. Her er der bare ingen der brokker sig over dårlige boligforhold! I
stedet for at brokke sig over dårilige forhold skulle skal du lige tænke over,
hvorfor flygtningene kommer. Det er vel ikke for at bo på hotel d'angletere
(eller hvad det nu hedder). Hvis de kan brokke sig over de forhold de få stillet
til rådighed (gratis kost, tag over hovedet, lommepenge) er det da vist fordi de
er bekvemlighedsflygtninge og ikke personligt forfulgte.

Denne del er iøvrigt en FUTter til dk.politik eller dk.politik.indvandring!

> [...]
> Kunne de ikke bruge de penge meget bedre, feks til at bygge nogle lejre til

Ja, lad os opgive al kultur (det er jo ikke livsnødvendigt) og bruge pengene på
at plastre hele Europa til med flygtningelejre (så kan Anita Bay Bundgaard også
få opfyldt sin drøm). Så behøver alle de stakkels mennesker der bor i det
uciviliserede, beskidte og menneskefjendske Afrika jo komme hertil, hvor de får
det meget bedre (NOT!). Landene uden for Europa og Nordamerika må jo være
umenneskelige at bo i og alle deres indbyggere er jo i livsfare hver eneste dag!

Lad dog for h.... de stakkels lande klare sig selv! De har sku ikke brug for din
malplacerede medlidenhed! Det er voksne mennesker der bor i de lande, de kan
klare sig selv (muligvis bedre end du kan), hvis vi ikke affolker dem med den
malplacerede "medmenneskelighed", der bliver lagt for dagen for tiden. Så kan vi
også passe vores hverdag og afholde vores melodigrandprix uden at skulle have
dårlig samvittighed over at pengene kunne bruges andetsteds.

> [...]
> noget så nytteløst som et MGP når der er så mange mennesker i verden der

Nu må du lige styre dig! Så er det jo også at gøre grin med dem når du kører i
bil til 200.000,- eller køber B&O-anlæg til 40.000,- eller får betalt din
lægeuddannelse til 1.000.000,- af staten eller sidder i et hus til 2.000.000,-!

> Et fornufttig show koster 2 mio og

Og det har du sikkert stor forstand på, ikke sandt!? Du har nemlig sat mange
shows op. 2 mio. er ikke en gang nok til lønninger, mand!

> folk skal nu nok kunne lide det alligvel, selv om det ikker så småborgerligt
> snobben op.

Du snakker for meget og tænker for lidt.
--

Niskaa (NS)

Fra : Kristian Thomsen

Dato : 16-05-01 11:36

> Du snakker for meget og tænker for lidt.

Slap dog lidt af, mand!? Dette er et diskussionsforum, ikke en børnehave...
Derudover har du ret i mange af dine synspunkter, bare synd at du ikke
formår at holde lidt igen på dig selv...

- Kristian

Fra : Niels Skaaning

Dato : 16-05-01 13:48

Kristian Thomsen skriver:

> Slap dog lidt af, mand!?

Det har jeg svært ved med den slags mennesker. Normalt er jeg meget
velafbalanceret.

> Dette er et diskussionsforum, ikke en børnehave...

Det kan du muligvis have ret i ;)

--

Niskaa (NS)

Fra : Anders H. Jørgensen

Dato : 16-05-01 15:07

On Wed, 16 May 2001 12:35:58 +0200, "Kristian Thomsen"
<thomsen@eatfish.dk> wrote:

>Slap dog lidt af, mand!? Dette er et diskussionsforum, ikke en børnehave...
>Derudover har du ret i mange af dine synspunkter, bare synd at du ikke
>formår at holde lidt igen på dig selv...

Jeg forstår ham nu godt. Synes også det var en forfærdlig gang vrøvl.
Selvfølgelig skal man besinde sig, men det kan være svært, når manden
fabler om ulandslejre, og containere i en musikgruppe.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 16-05-01 17:09

On Wed, 16 May 2001 01:30:09 +0200, Niels Skaaning wrote:

> Men det er soldater så ikke eller hva'? I eksjugoslavien bor de
> danske Jenser da i containere. Her er der bare ingen der brokker sig
> over dårlige boligforhold!

Ahh, men soldaterne har selv valgt at blive soldater, soldaterne har
selv valgt sige ja til at blive sendt til eksjugoslavien, soldaterne
véd hvornår de skal hjem, de har noget fornuftigt at beskæftige sig
med mens de er der og de har et hjem at vende tilbage til når
tjenesten er slut.

Jeg vil tro det gør en ganske stor forskel.

Mvh.

--
"I'm sorry I sound calm. I assure you that Adam Sjøgren
I am hysterical." asjo@koldfront.dk

Fra : Niels Skaaning

Dato : 16-05-01 22:06

"Adam Sjøgren" skriver:

> [...]
> med mens de er der og de har et hjem at vende tilbage til når
> tjenesten er slut.
>
> Jeg vil tro det gør en ganske stor forskel.

Egentlig ikke. De har selv valgt at "flygte" så hvis de brokker sig må det jo
være fordi de er taget hertil med en forventning om at få noget større. Det kan
altså ikke være fordi de er i livsfare, for så er jeg ret overbevist om, at de
ville være lykkelige for bare at komme til et sikkert land. Pointen er, at de
fleste er bekvemmelighedsflygninge, der måske har betalt 50.000,- pr. næse for
at komme hertil og som altså forventer noget bedre (valuta for pengene,
opfyldelse af Dansk Flygtninge Hjælps reklamer). De er ikke stakler, men
opporturnister der søger lykken i Europa, der flyder med mælk og honning (iflg.
menneskesmuglerne og rygter). De ødelægger det faktisk for de virkeligt
trængende.

FUT dk.politik.indvandring
--

Niskaa (NS)

Fra : Uffe Holst

Dato : 13-05-01 23:02

In an article of 13 May 2001 Anders H. Jørgensen wrote:

> [...]
> Det burde være sådan at man på forhånd sikrede sig at man har
> financerne til at afholde et GP. Det er ikke kun sjov, det er også en

Helt ærligt! For ét år siden havde vi heller ikke finanserne i orden.
Danmarks Radio havde ikke råd til at gennemføre et internationalt melodi
grand prix.

DR har sgu også været ude med tiggerstaven i det sidste års tid for at
samle nogle penge sammen.

Der er absolut intet odiøst i, at Estland nu også forsøger at samle
nogle penge sammen til afviklingen af næste års show. De er da fornuftige
nok til, at de går igang med det samme.

--
Uffe Holst

Fra : LL

Dato : 15-05-01 00:10

"Uffe Holst" skrev:
> Der er absolut intet odiøst i, at Estland nu også
> forsøger at samle nogle penge sammen til
> afviklingen af næste års show. De er da fornuftige
> nok til, at de går igang med det samme.

Så slemt ser det heller ikke ud. De starter med en pose penge fra EBU på 28
mill. eller deromkring. Det samlede DR budget var 60 mill.

Man må formode at 28 mill. rækker noget længere i Tallin i forhold til
København, dvs. at lønninger, hoteller, catering, håndværkere osv. er
billigere dér. Et lidt mindre show, og den del er hjemme.

Deres største problem bliver formentlig at stable selve showet på benene,
incl. den enorme teknik og logistik.

Mvh, Lars

Fra : Henrik Hambak

Dato : 14-05-01 16:51

Jeg synes vi alle burde være glade

Der er da sket en posetiv udvikling !

Estnonia gik til top
Og ikke til bunds

(ok en lidt grovkornet spøg men jeg kunne ikke lade være. Æret været mindet
om de stakkels sjæle det gik ned med Estonia)

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 13-05-01 21:40

MARTIN HANSEN skrev:

> Og Estland....ja hvad skal man sige. De burde ikke engang stille op,
> for nu er de allerede begyndt nasse på andre lande for at bede om
> hjælp!

Du tror måske, vi i Danmark betalte hele grand prixet selv? DR betalte
kun en mindre del. En stor del af regningen blev betalt af
Eurovisionen, og så betalte sponsorerne naturligvis også en hel del.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

Fra : Mikkel Winther Jense~

Dato : 13-05-01 21:59

DR betalte intet, men stillede udstyr og personale til rådighed.

Fra : John K

Dato : 13-05-01 22:42

> [...]
> er de allerede begyndt nasse på andre lande for at bede om hjælp! De er
> ganske enkelt ikke i stand til at holde det selv.

Er det ikke at være lidt for snæversynet - er det kun en konkurrence for "de
rige landes klub"

Jeg syntes faktisk det var fint at sejren gik til et lille Østeuropæisk
land - og er da spændt på at se hvad de finder på.

EBU giver i øvrigt et pænt tilskud til afholdelse af arrangementet - og med
hjælp fra sponsorer osv. skal det nok blive OK.

Mig bekendt har DR da også haft assistance fra norsk og svensk TV til
krævende opgaver - det ser jeg slet ingen problemer i - ligesom jeg også
syntes det er fint at fx. DR tilbyder sin hjælp til Estland.

Mvh

John K

Fra : Henrik Vest

Dato : 15-05-01 13:56

> [...]
> er de allerede begyndt nasse på andre lande for at bede om hjælp! De er
> ganske enkelt ikke i stand til at holde det selv.

Jeg undrer mig mere over at Danmark stiller op med en sang, som er næsten
lige ved at vinde ....

- samtidig har Jørgen Ramskov selv flere gange udtrykt "frygt" for om
Danmark skulle vinde, fordi det vil blive dyrt og det er en stor opgave at
løfte
- selv gamle Hans Otto sidder gladeligt og siger at det var jo vist meget
godt at vi ikke vandt

er det ikke lidt af en underlig instilling at have, når man deltager i en
konkurence ...?