Fisk til 325L
Fra : BoB

Dato : 07-10-04 09:15

Kan dette gå sammen uden at "slagte" hinanden.

Perle Gurami
Blå gurami
Pragtsmarling
Yoyo smerling
Ancistrus "albino"
Amano rejer

evt 2 mindre discus ala snakeskin.
evt 1 knivfisk "black ghost"

Smerlingerne købes som små, ved godt de kan blive store.

Hejsa fra mig

Fra : coryfreak

Dato : 07-10-04 10:59

"BoB" skrev i en meddelelse

> Kan dette gå sammen uden at "slagte" hinanden.
>

> Pragtsmarling
> Yoyo smerling
> Ancistrus "albino"
> Amano rejer

Det er smerlinger jeg kender bedst derfor skriver jeg lige hvad mine
erfaringer er med disse fyre.
De fleste smerlinger er teriotiale flok dyr (især ældre fisk) og jeg har
ikke selv haft de bedste oplevelser når jeg har haft to arter i samme
akvarie. Så udfra dette vil jeg vælge enten pragtsmerlingen eller Yoyo
smerlingen også købe en støre flok. En 5-6 stk vil nok passe til dit
akvarie. Nu betragter smerlinger bunden som deres teritorie og derfor er det
ikke den bedste ide hvis bunden er for over befolket. Så lad være med at
købe de der rejer. Mallerne kan du sagtens have sammen med smerlingerne.
Bare du ikke forvendter at der kommer yngel ud af det. Smerlingerne elsker
ancistrus yngel. Pragtsmelingerne kan du godt have sammen med guramierne og
diskusfiskene.

Fra : André Høstrup

Dato : 07-10-04 19:12

> [...]
> De fleste smerlinger er teriotiale flok dyr (især ældre fisk) og jeg
> har ikke selv haft de bedste oplevelser når jeg har haft to arter i

Har selv både pragt / net og zebra smerlinger i mit 325 liters uden
problemer, de bruger deres gemmersteder sammen, har en stor trærod hvor de
allesammen samt ancicstrus mallerne gemmer sig og så har de en mindre trærod
hvor der lige kan klemme sig en pragt og netsmerling ind sammen, så jo mine
kan altså godt enes og de leger også sammen,

Men ellers så kan de gå med de fleste fisk.

--
Regards André Høstrup

Fra : Thomas Fischer

Dato : 08-10-04 16:32

Jeg har haft pragt smerling med discus og oplevede at mine smerlinger bed
discus fiskene i finnerne, hvilket var en ret kedelig oplevelse. Personligt
vil jeg ikke holde smerlinger, ihvertfald ikke pragt smerling, med discus.

Fra : coryfreak

Dato : 11-10-04 08:05

"Thomas Fischer" skrev i en meddelelse

> [...]
Personligt
> vil jeg ikke holde smerlinger, ihvertfald ikke pragt smerling, med discus.

Jeg tænkte på om dine smerlinger var ældre fisk, pragtsmerlingerne bliver
agresive jo ældre de bliver. Denne adfærd hænger nok sammen med at fisken
vil forsvare sit tertiorie.
www.loaches.com kan du finde en masse guld om smerlinger.