Årets bil 2005
Fra : Ukendt

Dato : 07-10-04 08:48

Hej folkens

Så blev det sgu Mitsubishi, der løb med titlen som Årets Bil i Danmark 2005.
Man må sige, at det er tiltrængt for et mærke, der er gået konstant tilbage
på det danske marked, siden man kom med den ekstremt prisbillige Galanter i
slut-firserne.

Den nye Skoda Octavia kom på andenpladsen - Renault Modus, Peugot 407 og Kia
Picanto.

Billigste model af Mitsubishi Colt koster 166.000 kr., men alle udgaver har
fuld sikkerhedspakke, hvilket betyder seks airbags og det elektroniske
ESP-stabiliseringssystem.

Tidligere har bl.a. Citroen C3, Fiat Multipla, Opel Kadett og Ford Focus
vundet den eftertragtede pris. Octaviaen løb med andenpladsen primært pga.
prisen. Teknikken er hentet fra VW Golf, men hos Skoda får man et stort
bagagerum med i den billige pris - og et kanon design, IMO.

Ved samme lejlighed tildelte Motor Journalisternes Klub i Danmark Toyota
Prius æresprisen for bilens miljøvenlige hybridmotor

--
/ Jan W Nielsen

Fra : PSG

Dato : 07-10-04 11:19

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse
> [...]
tilbage
> på det danske marked, siden man kom med den ekstremt prisbillige Galanter

Sikke en overraskelse - hvor har du oplysningerne fra? (inder-nettet er
blankt) Vil da gere læse noget mere. Den europæiske kåring offentliggøres
først 15. november, så Danmark er åbenbart ret tidligt ude.

- Patrick

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-10-04 11:26

PSG wrote:

> [...]
> er blankt) Vil da gere læse noget mere. Den europæiske kåring
> offentliggøres først 15. november, så Danmark er åbenbart ret tidligt

Jeg ved ikke hvor Jan har det fra, men det var med i TV2's morgen TV i dag.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-04 12:42

> Sikke en overraskelse - hvor har du oplysningerne fra?

Berlingske Tidende side 3; Børsen side 1 & 8; ErhvervsBladet side 1 & 7;
Jyllands-Posten side 3; metroXpress side 4; Politiken side 4; Urban side 5

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-10-04 13:15

Jan W Nielsen telepaterede følgende til sin PC:

> Berlingske Tidende side 3; Børsen side 1 & 8; ErhvervsBladet side 1 &
> 7; Jyllands-Posten side 3; metroXpress side 4; Politiken side 4;
> Urban side 5

Synes du selv at det er dokumentation nok?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-04 13:40

> Synes du selv at det er dokumentation nok?

I dette forum skal man aldrig sige aldrig. )

(Specielt ikke, hvis man begynder at fortælle om VAGs fortræffeligheder..
he-he..)

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Fly Christensen

Dato : 08-10-04 09:28

On Thu, 7 Oct 2004 14:39:40 +0200, "Jan W Nielsen" <intet svar> wrote:

>I dette forum skal man aldrig sige aldrig. )
>
>(Specielt ikke, hvis man begynder at fortælle om VAGs fortræffeligheder..
>he-he..)

Som du alligeve ikke har kunnet dokumentere...

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-10-04 20:03

> Som du alligeve ikke har kunnet dokumentere...

Som du i hvert fald ikke har kunnet huske, at jeg har dokumenteret.

Dokumentationsn har skal været meget, meget grundig i vigtige spørgsmål..
Google er din ven..

/Jan W Nielsen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 10-10-04 10:34

"Jan W Nielsen" <intetsvar@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse

> Dokumentationsn har skal været meget, meget grundig i vigtige spørgsmål..
> Google er din ven..
>
> /Jan W Nielsen

De af kan man så konkludere at spørgsmålet om hvem der overholdt de lovede
specifikationer ikke var vigtigt, på trådens længde så det ellers vigtigt
ud.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-04 08:49

spørgsmål..

> De af kan man så konkludere at spørgsmålet om hvem der overholdt de lovede
> specifikationer ikke var vigtigt, på trådens længde så det ellers vigtigt
> ud.

Hwaffor en fisk..?

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 12-10-04 09:52

> Hwaffor en fisk..?
>
> --
> / Jan W Nielsen

Bare en gammel tråd (Hvorfor holder de skævøjede ikke hvad de lover..??) jeg
rendte på i min søgen efter noget andet. Din oplevelser skyldes nu at din
Vectra går godt for der er rigtig mange bil fabrikater/modeller kan ikke
leve op til det lovede i test, uanset hvordan deres øjne er monteret.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-04 19:31

> [...]
> Vectra går godt for der er rigtig mange bil fabrikater/modeller kan ikke
> leve op til det lovede i test, uanset hvordan deres øjne er monteret.

Ok..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 07-10-04 12:11

> [...]

> prisen. Teknikken er hentet fra VW Golf, men hos Skoda får man et stort
> bagagerum med i den billige pris - og et kanon design, IMO.

Og væsentlig mere plads på bagsædet.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-04 12:41

> Og væsentlig mere plads på bagsædet.

Korrekt - i det hele taget en kanon lækker bil, IMO

Jeg vil ikke afvise, at det blev min næste bil, hvis jeg skulle skifte og i
det hele taget havde behov for sådan en ny bil.

Med 2.0 TDi 16V-motoren (med boks naturligvis) er man fint kørende.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Eivind

Dato : 07-10-04 20:34

håber snart det bliver lovkrav at dieseler skal ha partikkel filter - så vi
slipper for at den os
fra Jer med Chiptunede motorer.....

Eivind

Fra : Kim Kristensen

Dato : 07-10-04 18:37

> [...]
> M.v.h.
> -------------------------------------
> Livet er for kort til lange overhalinger

Hvilke krumspring har Skoda benyttet sig af for at få det, det har jo for
kort tid siden været diskuteret her på stedet hvor stor forskellen er på
Golf og Octavia i de nye udgaver.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Olesen

Dato : 07-10-04 17:33

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse

> Ved samme lejlighed tildelte Motor Journalisternes Klub i Danmark Toyota
> Prius æresprisen for bilens miljøvenlige hybridmotor

HVOR økonomisk er bilen totalt set, sammenholdt
med anskaffelsespris samt vedligehold af batterier,
som mig bekendt ikke rækker til alverden, selv
ved kø og bykørsel.

Mener LUPO teknisk set og idêmæssigt
er Prius langt overlegen økonomisk set,
hvis vi tar' de dyre services væk.

Fra : Eivind

Dato : 07-10-04 20:38

> Mener LUPO teknisk set og idêmæssigt
> er Prius langt overlegen økonomisk set,
> hvis vi tar' de dyre services væk.

Lupo er ikke en 4 personers bil - Prius er på størrelse med en Toyota
Avensis

Men jeg er nok også hellere til en f.eks Ford Focus med 1.6 liters diesel -
den
går nok reelt ligeså langt på literen - den er rated til 20 km/l og Fords
opmålinger plejer
at passe meget godt.

Eivind

Fra : Henrik B.

Dato : 08-10-04 01:57

"Eivind" <Eivind.Olsen@ARNEmail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den
> går nok reelt ligeså langt på literen - den er rated til 20 km/l og Fords

Prius kører 25 km/l ved 80 km/t....

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Olesen

Dato : 08-10-04 15:39

> Prius kører 25 km/l ved 80 km/t....

Mener det var EkstraBladet som testede bilen, og de
mente ikke, den var specielt økonomisk, og slet ikke,
hvis man samenlignede med mellemklasse dieselbilerne.

Prius er alt for kostbar, batterierne koster sikkert kassen,
og til stor-by bykørsel var el-driften ikke tilstrækkelig,
så benzinmotoren skal snurre ønødigt, og idêen ligesom forsvinder.

Diesel er fremtiden, -indtil brint er hverdag.

Fra : BJ

Dato : 08-10-04 15:44

KLIP

> Diesel er fremtiden,

Afbrænding af fossilt brændstof, kan aldrig være fremtiden.

Diesel er blot tidens måde at pisse i bukserne på.

Bjørn Jørvad

Fra : Henrik B.

Dato : 10-10-04 21:59

"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

> KLIP

> Afbrænding af fossilt brændstof, kan aldrig være fremtiden.
>
> Diesel er blot tidens måde at pisse i bukserne på.

Helt enig!

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Henrik B.

Dato : 10-10-04 22:01

> Mener det var EkstraBladet som testede bilen, og de
> mente ikke, den var specielt økonomisk, og slet ikke,
> hvis man samenlignede med mellemklasse dieselbilerne.

Jeg er bedøvende Hans-Jørgen med hvad Peter Aaboe på Ekstra Bladet - som
iøvrigt slet ikke er motorjournalist! - mener. Jeg véd at den kører det jeg
skriver. Og dér er der ikke mange diesel'er i samme størrelse der kan være
med.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-10-04 11:56

Eivind wrote:

> Lupo er ikke en 4 personers bil -

Man kan sagtens være 4 voksne mennesker i sådan en og det uden at være
klemt.
At der så er absolut INTET bagage plads, det er så noget helt andet

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 10-10-04 22:02

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Man kan sagtens være 4 voksne mennesker i sådan en og det uden at være
> klemt.

Jeg kan ikke være på bagsædet i en Ludo.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-10-04 18:15

Henrik B. wrote:

> Jeg kan ikke være på bagsædet i en Ludo.

Nu er det jo heller ikke meningen at du skal ligge ned på tværs
Jeg har selv været med på en langtur i sådan en Lupo.
Vi var 4 voksne mænd, mig selv på 194cm, min bror på 192cm, en tredje person
på ca. 196cm (og godt bred over skuldrene) samt en lille splejs på ca.
165cm.
De to sidstnævnte sad på bagsædet hele vejen, uden at beklage sig
overhovedet, og mig og brormand sad foran med rigeligt med plads.
Bilen kunne sagtens trække hele "læsset" (jeg vil tro at der har været
omkring 475-500kg personvægt), men den er dog alt for "hoppende" efter min
smag.
Det eneste problem vi havde, var at der stort set intet bagagerum er.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Olesen

Dato : 08-10-04 15:36

"Eivind" <Eivind.Olsen@ARNEmail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Lupo er ikke en 4 personers bil - Prius er på størrelse med en Toyota
> Avensis

Lupo har plads til 4 personer, nøjagtig som Avensis og Prius.
Bilen befinder sig forresten også i en anden størrelsesklasse.

> [...]
> den
> går nok reelt ligeså langt på literen - den er rated til 20 km/l og Fords

Rent diesel-økonomisk set, er Lupo langt foran selv en Focus Tdci
1.6

Fra : Henrik B.

Dato : 10-10-04 22:02

> Lupo har plads til 4 personer, nøjagtig som Avensis og Prius.

Ja, men det må ikke være voksne mennesker i en Ludo....

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Kim Kristensen

Dato : 07-10-04 18:36

> [...]
>
> Ved samme lejlighed tildelte Motor Journalisternes Klub i Danmark Toyota
> Prius æresprisen for bilens miljøvenlige hybridmotor

Ja det kan være at det giver dem (Mitsubishi) et skub i den rigtige retning
i den danske biljungle, det trænger de vist til. Personligt kan jeg nu bedre
lide det udtryk som Volvo (mener jeg) brugte "årenes bil".

Med venlig hilsen Kim

Fra : jesper

Dato : 07-10-04 22:33

"Jan W Nielsen" <intet svar> wrote in message news:<4164f4a3$0$220$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
> slut-firserne.
>
> Den nye Skoda Octavia kom på andenpladsen - Renault Modus, Peugot 407 og Kia

Hmm havde nu troet at FIAT idea også kunne mænge sig i toppen... Men
ok, den har en for høj pris og der er bestemt ikke nok motorere at
vælge imellem.

Jesper
BX14