Hvordan ved man hvilke fisk der er 'gode' ~
Fra : H.S.

Dato : 07-10-04 08:24

Findes der en hjemmeside som beskriver hvilke fisk som kan gå i samme
akvarie uden problemer ?

Evt hvilke fiskearter som er gode at have (f.eks. maller som æder
overskydende mad er jo en god ting at have).

Henrik
Aloe Vera og produkter til personlig pleje:
http://www.hstrading.dk/

Fra : coryfreak

Dato : 07-10-04 10:38

"H.S." skrev i en meddelelse

> Findes der en hjemmeside som beskriver hvilke fisk som kan gå i samme
> akvarie uden problemer ?

Der findes masser af hjemmesider om dette emne. Men jeg tror det vil være
hurtiger og bedre hvis du løb ned på det lokale bibliotek og lånte nogle
bøger om emnet.

Ved valg af fisk til et evt. selvskabsakvarie kunne man bl.a. se på
følgende:

- temperatur (så alle fiskene passer til temperaturen)

- hvor mange fisk ´kan man have i akvariet(evt. benytte den nok ikke så
videnskabelige metode med at en cm fisk lig en liter vand)

- Antal af den enkelte fiskeart. Ud fra om fisken er par danner eller om den
trives bedst i en flok eller i en stime.

- Vælge fiskesammensætning så bund- mit- og overflade- zonen er be-"fisket".

- Er fisken teritoial, vil andre fisk lide under denne adfærd

- temperament og adfærd.

> Evt. hvilke fiskearter som er gode at have (f.eks. maller som æder
> overskydende mad er jo en god ting at have).

Info om dette kan du jo også få i bøger.

Ps. Husk lige at maller godt nok æder evt. madrester men at det også er
vigtigt at fodre dem, med evt. malle- piller eller frost foder. Mine maller
får: tetra-tabi min, frossen artemia, myggelarver og cyclobs. Ikke jeg siger
du skal give dem det, men en malle pille i ny og næ er en god ide.

Fra : H.S.

Dato : 07-10-04 11:52

"coryfreak" <coryfreak@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
siger
> du skal give dem det, men en malle pille i ny og næ er en god ide.

Tak for dine gode ideer ? Jeg må have fat i en 'fiske-bog'