Roaming aftaler - telestyrelsen
Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 06-10-04 22:39

Jeg håber der er en af jer der kan hjælpe med at afklare et spørgsmål -
nogle af jer er vist lidt kraftigt involveret i mobilbranchen

Jeg har søgt (indtil flere gange) på telstyrelsens hjemmeside, efter
information om hvilke priser tele selskaber afregner mobil trafik mellem
hinanden (roaming). Altså ikke backbone trafik priser, men selve afregnings
prisen for opkald.

Jeg mener disse priser er lovreguleret, og burde altså være offentligt
tilgængelige. Altså hvad angår max. priser.

Er dette forkert ?

Og skulle der evnt. være en der kan finde et link ?

Og ja selvfølgelig - informationerne skal bruges til at finde ud af hvilke
rabat muligheder der er

--
MVH Anders (8900)
Det er fordi det er nemmere at læse - vi læser jo ikke nedfra og op.

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 07-10-04 07:40

Hej Anders.

Anders Larsson (fjern ikke noget fra email adr.) wrote:
> [...]
> information om hvilke priser tele selskaber afregner mobil trafik
> mellem hinanden (roaming). Altså ikke backbone trafik priser, men

Mener du de priser der afregnes mellem f.eks. TDC Mobil og tyske
Vodafone D2, når jeg som TDC kunde bruger Vodafone D2's netværk, eller
dem der afregnes mellem f.eks. TDC Mobil og Sonofon, når jeg som TDC
kunde ringer til en Sonofon kunde?

> Jeg mener disse priser er lovreguleret, og burde altså være offentligt
> tilgængelige. Altså hvad angår max. priser.

I det første tilfælde er der ingen maksimale priser, i det andet
tilfælde tales om "interconnect" og priserne findes på telestyrelsens
side, men jeg kan desværre ikke huske selve link'et.

Rainer Schöbe (Germany)
http://www.rainerschoebe.de
Nur E-Mails mit "RE:" in "subject" werden gelesen.
Der læses kun e-mails med "RE:" i "subject".
Roaming in Dänemark - dänische Prepaid-Karte
http://www.prepaid-dk.de

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 07-10-04 08:14

"Rainer Schöbe" <newsgroup-nyhedsgruppe@prepaid-dk.de> skrev i en meddelelse
> [...]
> D2, når jeg som TDC kunde bruger Vodafone D2's netværk, eller dem der
> afregnes mellem f.eks. TDC Mobil og Sonofon, når jeg som TDC kunde ringer

Det er netop priserne mellem de nationale selskaber - f.eks. TDC Mobil og
Sonofon jeg er ude efter.

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 08-10-04 11:28

Hej Anders.

Anders Larsson (fjern ikke noget fra email adr.) wrote:
> Det er netop priserne mellem de nationale selskaber - f.eks. TDC
> Mobil og Sonofon jeg er ude efter.

Okay, de efterspurgte informationer burde findes her:

http://www.itst.dk/wimpdoc.asp?page=tema&objno=144880650

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 13-10-04 00:59

> Hej Anders.

> Okay, de efterspurgte informationer burde findes her:
>
> http://www.itst.dk/wimpdoc.asp?page=tema&objno=144880650

Takker og bukker - det var lige de informationer jeg ikke kunne finde.
Mange tak for hjælpen