Sociale discus, fordomme
Fra : Thomas Jensen

Dato : 06-10-04 20:21

Hejsa,

jeg så i weekenden på en restaurant et stort akvarie, hvori der gik en5-6
store discus.
Jeg har altid haft en ide om discus ikke kunne lide alt for meget postyr og
nemt blev stressede, men de her gik helt fremme ved glasset og var
nysgerrige.

Til trods børn stod og prikkede på glasset og der var meget renderi forbi
akvariet.

Jeg kom så også til at tænke på foder.

Mon de ikke bare bruger det flagefoder til discus som til de andre fisk, men
jeg synes jeg har altid hørt de skulle have specialfoder ?

Er det bare mine fordomme der bliver gjort til skamme ? for så kunne jeg da
godt få mod på at få discus

mvh

Thomas Jensen

Fra : Martin Schou

Dato : 07-10-04 00:07

> [...]
> nysgerrige.
>
> Til trods børn stod og prikkede på glasset og der var meget renderi forbi

Har selv discus og de er absolut lige så nysgerrige som du har oplevet. Og
mit akvarie står et sted hvor jeg går forbi dagen lang. Og hver gang kommer
de hen fordi de tror de skal have mad. Ja de tigger faktisk. hehe.
Eller også keder de sig bare, hvem ved.

> Jeg kom så også til at tænke på foder.
>
> Mon de ikke bare bruger det flagefoder til discus som til de andre fisk,
> men
> jeg synes jeg har altid hørt de skulle have specialfoder ?

Der findes specielle discus blandinger med oksehjerte som hoved ingrediens.
De elsker det. Men varieret kost er jo sundt, selv for discus. Mine får alt
godt fra fryseren, flagefoder, myggelarver, oksehjerte, krill, dafnier,
artemia. hvide myggelarver. De æder det hele :)
Martin

Fra : Ruth Kjær

Dato : 07-10-04 21:07

Tillægsspørgsmål - for jeg er også vild med discosfisk.

Kan man have dem sammen med andre fisk - vi har to store balihajer og en
stor ciklide?

Og skal de gå sammen og i givet fald hvor mange?

De bedste hilsner

Ruth

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 07-10-04 09:11

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse

> Er det bare mine fordomme der bliver gjort til skamme ? for så kunne jeg
> da
> godt få mod på at få discus

Jeg tror dine "fordomme" omhandler opdræt af discus. At holde discus er ikke
så svært, og der findes da sikkert mange eksempler på folk der har fået
unger med discus i et stueakvarie - men det hører nok til undtagelserne :).

/Ole