Toning af lygter?
Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 06-10-04 19:39

Hvad er lovligt i forbindelse med en nuanceændring af de forskellige lygter
på bilen.

Man kan jo købe "sorte" baglygter og andet til mange bilmærker, hvis jeg
køber en spray der er beregnet til det samme, hvad må jeg så tone og hvor
meget må det tones?
Bilen skulle jo gerne igennem syn næste gang også

Anders Hyltoft

Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email.
Eller lad være, men så får jeg den ikke

Fra : Leonard

Dato : 06-10-04 19:54

"Anders B. Hyltoft" <anders1@FJERNDETTEhyltoft.dk> wrote:

>Man kan jo købe "sorte" baglygter og andet til mange bilmærker, hvis jeg
>køber en spray der er beregnet til det samme, hvad må jeg så tone og hvor
>meget må det tones?

Du må IKKE male dine lygter uanset hvad de sælger hos thansen.
Lygter skal være E-mærkede og må ikke modificeres.

--
Leonard

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 07-10-04 13:37

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> wrote in message

> Du må IKKE male dine lygter uanset hvad de sælger hos thansen.
> Lygter skal være E-mærkede og må ikke modificeres.

oki... rart at vide...

Men de dele man kan købe til bilerne, f.eks. lygter der er tonede fra
produktionen, er altså lovlige?

Fra : Leonard

Dato : 07-10-04 17:55

>Men de dele man kan købe til bilerne, f.eks. lygter der er tonede fra
>produktionen, er altså lovlige?

Hvis de er godkendte med E-mærke ...

--
Leonard

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 07-10-04 18:10

> Hvis de er godkendte med E-mærke ...

Jeg spørger måske dumt, men E mærket skal være lokaliseret på selve lygten,
så man kan tjekke den hvis der ikke foreligger skriftlig dokumentation ved
et køb?

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-04 18:37

"Anders B. Hyltoft" <anders1@FJERNDETTEhyltoft.dk> wrote in message
> [...]
lygten,
> så man kan tjekke den hvis der ikke foreligger skriftlig dokumentation ved

Det skal stå i lygteglasset, ligesom på sikkerhedsseler, dæk o.s.v.
Det skal være et E med et tal i en cirkel

se f.eks her:
http://www.sds.dk/sider/dækdata.html

hvor du vil se et E4 i en cirkel
--
Møller

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-04 18:48

> [...]
lygten,
> så man kan tjekke den hvis der ikke foreligger skriftlig dokumentation ved

Jeg har tidligere gjort THansen opmærksom på, at den Motip toningslak er
ulovlig at anvende på biler der er omfattet af færdselsloven, de lovede at
se på det, men de sætter øjensynlig penge over menneskeliv: ved toning af
baglygter, nedsættes lysstyrken, og refleksfunktionen forsvinder: andre
bilister kan ikke se dig bagfra, og holder du på en mørk vej, og bliver
påkørt bagfra, så kan du kun håbe på, at det ikke er en lastbil, det indgår
også i vurdering af ansvar ved en ulykke, hvis der er foretaget ændringer
ved lygterne og reflekserne.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 07-10-04 19:44

On Thu, 7 Oct 2004 19:47:53 +0200, "Møller" <eam_host_g2n_dot_dk>
wrote:

> [...]
>også i vurdering af ansvar ved en ulykke, hvis der er foretaget ændringer

Jamen Møller?

Når det nu ser så urimeligt godt ud, hvorfor skal du så absolut
udsende disse negative bølger?

Bliver man påkørt bagfra, er det jo alligevel den bagfrakommende der
får skylden.

Er det en lastbilchauffør, skyldes miseren at han har lavet alt muligt
andet end at styre vogn. Det ved enhver der jævnligt læser med i dette
forum.

Tag dig sammen, Møller.........*LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Leonard

Dato : 07-10-04 20:38

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Når det nu ser så urimeligt godt ud, hvorfor skal du så absolut
>udsende disse negative bølger?

Det ser sgutte godt ud at blive kørt over af lastbil.

--
Leonard

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-04 16:55

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
> [...]

KLIP

> Jamen Møller?
>
> Når det nu ser så urimeligt godt ud, hvorfor skal du så absolut
> udsende disse negative bølger?

Urmeligt er lige det rette ord

> [...]
>
> Er det en lastbilchauffør, skyldes miseren at han har lavet alt muligt
> andet end at styre vogn. Det ved enhver der jævnligt læser med i dette

Ja da, så du lige den lille demonstration i TV, hvor en lastbil kørte bagop
i 4 holdende biler, (Speciel demonstration for TV.)

De tre bagerste biler skulle til maskinvask og strygning, den forreste
klarede frisag, da lastvognen bremsede, og de 7 deformationszoner klarede
resten.
Der var så nogle skarpsindige personer her i NG det mente at det kunne
bruges til at bevise, at Volvo var den stærkeste, bare fordi den holdt
forrest og næsten ikke blev ramt. Ja video og statistik kan anvendes til
meget

> Tag dig sammen, Møller.........*LOL*

Jo jeg har også overvejet at sælge ideen til Dansk bølgeenergi, der må være
masse af energi i det
Om det er negative eller positive bølger er vel ligegyldig, man kan vel
anvende en forkromet polvender uden kompas eller GPS inden energien sendes
ud på nettet, inter- eller el- er vel også underordnet. Danfoss har jo også
lidt interesser i det, så det har vel en fremtid. )

Lastbilchauffør: jo jeg havde sq medlidenhed med ham der holdt oppe på
Haugelirand, han kom ca. 5 km frem pr. stop før han igen skulle ind i
motoren
Det var sorte skyer over det hele, over hans hoved og efter bilen: jeg tror
det var en total udslidt polak der skulle frem med en last for så at blive
efterlade køretøjet, tilbage til Polen kommer den i hvert fald ikke.
--
Møller