Hvad er et image?
Fra : cjt

Dato : 13-05-01 15:45

Hvad mener man egentlig generelt med ordet "image"!

Er det ikke bare en fil ?

Jeg har set det i mange sammenhænge, og spekulerer bare på, hvad man
egentlig mener med "image"...

Kan det betyde forskellige ting i forskellige sammenhænge ?

Jeg har desuden set det i forbindelse med Cisco's IOS:
"The operation system image..."
men hvorfor skriver man ikke bare
"The operation system file ..."

Mener man noget bestem med et "image" ???

--
Mange hilsner fra
Carsten

Fra : Karsten G Sørensen

Dato : 13-05-01 23:09

cjt <cajuth(remove_this)@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:fTBL6.5409$zv2.1039809@news010.worldonline.dk...
> Hvad mener man egentlig generelt med ordet "image"!
>
> Er det ikke bare en fil ?

Det er en masse filer, som er sat sammen til en fil (nogle gange
komprimeret).
Fx kan man tage c-drevet og pakke det sammen til en image-fil, som man kan
bruge til at gendanne c-drevet. Et andet eksempel er, at man tager alle
filerne fra en CD-rom og lægger dem i en imagefil på harddisken, som skal
bruges til at lave en ny cd via en CD-brænder.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-05-01 23:29

Sun, 13 May 2001 16:45:07 +0200, skrev "cjt"
<cajuth(remove_this)@worldonline.dk>:

>Mener man noget bestem med et "image" ???

Image betyder jo billede og man bruger det bl.a. når man tager et
billede af en hel masse filer.

F.eks. når man bruger Ghost, hvor man laver et komplet billede af en
partition, så man senere kan retablere det.

Eller når man laver en kopi af en CD, så laver man også først et
image.

Hvad det lige betyder med routeren ved jeg ikke.

Fut: news:dk.edb.

med venlig hilsen
Knud
--