Nye fisk
Fra : Willi Rouainia

Dato : 06-10-04 18:10

Hej alle

Jeg er forholdvis ny i denne hobby så jeg vil lige høre om nedstående fisk
kan "svømme sammen"

1 Guppy Chilli Thailand
1 Guppy Thailand
1 Guppy hun Thailand
2 Guppy Rød Tuxedo
1 Guppy hun Singapore
2 Platy Hi Fin
1 Haj Labeo Bicolor 7cm (Hvad spiser denne haj )
2 Danio Leopard
3 Sugemalle Ansistrus SM

vh

willi

Fra : Carsten Gall

Dato : 06-10-04 21:13

"Willi Rouainia" <willi@t"REMOVE"hekrew.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle
>
> Jeg er forholdvis ny i denne hobby så jeg vil lige høre om nedstående fisk
> kan "svømme sammen"
>

> 1 Guppy Chilli Thailand
> 1 Guppy Thailand
> 1 Guppy hun Thailand
> 2 Guppy Rød Tuxedo
> 1 Guppy hun Singapore
> 2 Platy Hi Fin
> 1 Haj Labeo Bicolor 7cm (Hvad spiser denne haj )
> 2 Danio Leopard
> 3 Sugemalle Ansistrus SM

Det kan de da godt, men med gyppierne bliver afkommet af ubestemmlig
variant,
formentlig kommer ingen af ungerne til at ligne forældrene.

Da jeg formoder at dit akvarie ikke er blandt de største, ville jeg
undlade Labeoen, den bliver stor og kan godt være lidt agressiv,
Leopard danioerne er stime fisk og hurtig svømmere, vil de ikke have
nogen gode forhold i et lille akvarie.
Med hensyn til Ancistus, ville jeg nøjes med en enkelt, de bliver også
store og kræver en del fodring for ikke at gå til.

Carsten

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 07-10-04 08:10

Willi Rouainia wrote:
> Hej alle
>
> Jeg er forholdvis ny i denne hobby så jeg vil lige høre om nedstående fisk
> kan "svømme sammen"
>

> 1 Guppy Chilli Thailand
> 1 Guppy Thailand
> 1 Guppy hun Thailand
> 2 Guppy Rød Tuxedo
> 1 Guppy hun Singapore
> 2 Platy Hi Fin
> 1 Haj Labeo Bicolor 7cm (Hvad spiser denne haj )
> 2 Danio Leopard
> 3 Sugemalle Ansistrus SM

Du kan ikke bruge min mening til noget som helst, men det første ord,
der falder mig ind, er "bolsjeglas".

Hvad er dit mål med fiskesamlingen?

Danioen er en stimefisk og du bør derfor have nogle flere af dem.
Labeo bicolor er ikke en "haj", har ikke noget (særligt meget
ihvertfald) at gøre med en haj og ligner ikke en haj.

Ikke mere opkast herfra... i denne omgang

--
Steen Suder

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-10-04 10:35

Steen Suder, privat wrote:
> Labeo bicolor er ikke en "haj", har ikke noget (særligt meget
> ihvertfald) at gøre med en haj og ligner ikke en haj.

...og de er fredelige som unge, men bliver ret aggressive med alderen......

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Willi Rouainia

Dato : 07-10-04 16:14

Hehe

Hør her ..

Jeg er helt grøn på området, ja det kommer nok til at ligne et forvokset
bolsje glas, men jeg bliver nød til at se hvilke nogle som passer ind i mit
"miljø" selvfølgelig skal jeg passe på fiskene hvilket er derfor jeg
spørger om de kan gå sammen... mit Akvarie er et 110 liters 6 kantet
akvarium jeg tror "hajen" må vente til jeg for et større

vh

Willi

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-10-04 16:40

Willi Rouainia" <willi@t"REMOVE wrote:
> et 110 liters 6 kantet akvarium jeg tror "hajen" må vente til jeg
> for et større
> Willi

Lyder fornuftigt - jeg to engang - da jeg fik dem, var de ret små og
trivedes fint - men efterhånden blev de ret store og temmelig agressive over
for de andre fisk.

Danioerne er som de andre nævner en stimefisk, der trives bedst i en lille
flok på mindst 10-20 stk - så dem ville jeg nok også droppe.

Guppy og Platty er meget sjove at starte med - og nemme at få til at yngle -
men de forskellige "typer" som du nævner blot farvevarianter af samme fisk -
så de vil parre sig på kryds og tværs af farverne - så ungerne vil blive en
herlig blanding

Så jeg ville nok droppe Labeoen og Danioerne - og tage lidt flere af hver af
Guppy-varianterne og platyerne.

Jeg har haft en del forskellige fisk gennem årene, men i øjeblikket er har
jeg kun et enkelt 250 liter - tæt beplantet og med en masse guppyer og
platty - og det passer næsten sig selv og børnene helt vilde med alle de
farvestrålende fisk.