Ford Galaxy 2,3 med motorproblemer.
Fra : Larsh

Dato : 06-10-04 13:00

Jeg har en Ford Galaxy årg 1999 2,3 benzin. Den synes mere og mere at
miste kraften. Den døjer med at trække op af selv svage bakker, og ved
at forsøge med mere gas sker det intet ! Jeg fornemmer en svag hvislen
i motorrummet, som om at den trækker falsk luft ind.

Ved kørsel på lige vej virker det som om at den sætter ud på en
cylinder. En lidt ujævn motorgang.

Hvad kunne man forestille sig at kunne gøre INDEN man er nødt til at
gå/køre den tunge vej til mekanikeren.?

Larsh

Fra : Jimmy

Dato : 06-10-04 14:12

"Larsh" <lah@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> cylinder. En lidt ujævn motorgang.
>
> Hvad kunne man forestille sig at kunne gøre INDEN man er nødt til at

Jeg havde samme symptomer på min Puch Maxi for mange år siden.
Toppakningen var gået.
Jeg tror, at det er det samme problem med din Ford.

Mvh.

/J.

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-04 16:13

> [...]
> cylinder. En lidt ujævn motorgang.
>
> Hvad kunne man forestille sig at kunne gøre INDEN man er nødt til at

Jeg vil helt klart anbefale dig at få den på værksted, da motoren nok ikke
har det godt. Det med at den måske trækker lidt falsk luft giver mest lidt
ujævn acceleration samt dårlig tomgang.
Jeg vil mene at en kompressionsmåling kan fortælle lidt om hvor trækkraften
ryger hen.
Måske er det en brændt ventil som gør det.

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 07-10-04 20:51

> Måske er det en brændt ventil som gør det.

Eller en sammenfaldet katalysator...
Eller et stoppet luftfilter...