Kan en centrallås gøres fjernbetjent?
Fra : Thomas Petersen

Dato : 06-10-04 09:26

Hej NG

Jeg har en Ford Escort 1.8i sport fra 10/94, som fra tidernes morgen er født
med centrallås.
Bilen er en alm. 3-dørs.

Imidlertid vil jeg gerne have en fjernbetjent centrallås og skal derfor
vide, om jeg skal skifte
hele systemet eller blot kan købe en "dims" hos Ford og smide i med et
"fjernbetjeningsmodul"........

Håber I forstår mit spørgsmål..........

Thomas

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-10-04 09:34

Thomas Petersen telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> derfor vide, om jeg skal skifte
> hele systemet eller blot kan købe en "dims" hos Ford og smide i med et

Det gør jeg. Jeg ved dog ikke noget mht. Ford.

Men hvis de ikke kan hjælpe dig, kan jeg tilbyde et model, som koster 595
kr. Med dette kan du gøre din c-lås fjernbetjent.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Thomas Petersen

Dato : 06-10-04 10:20

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
> Men hvis de ikke kan hjælpe dig, kan jeg tilbyde et model, som koster 595
> kr. Med dette kan du gøre din c-lås fjernbetjent.

Er det meget besværligt at montere sådan et sæt, når man ikke just er ekspert på det
område?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-10-04 10:56

Thomas Petersen telepaterede følgende til sin PC:
> Er det meget besværligt at montere sådan et sæt, når man ikke just er
> ekspert på det område?

Man skal kunne bruge en skruetrækker, en prøvelampe, loddekolbe o. lign., så
er det ikke svært.

Vi monterer det for 400 kr.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-10-04 16:36

Thomas Petersen wrote:
> [...]
> derfor vide, om jeg skal skifte
> hele systemet eller blot kan købe en "dims" hos Ford og smide i med et

Når du låser op med nøglen i højre dør, låser venstre dør så også op
samtidig ?
Hvis den gør det, så er jeg 99% sikker på, at du kan 'få' et fjernbetjenings
modul hos Ford.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-04 16:44

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Når du låser op med nøglen i højre dør, låser venstre dør så også op
> samtidig ?
> Hvis den gør det, så er jeg 99% sikker på, at du kan 'få' et
> fjernbetjenings modul hos Ford.

Så er jeg 1% sikker på at, ligner det mondeo og Sierra, så kan man IKKE.
FÅRD har valgt at trække ledningerne på en sådan måde at jeg tvivler på at
de nogensinde har overvejet at der skal et modul til at låse op på de biler
der er født uden "zapper".
Til de modeller MED tyverialarm er sagen dog en ganske anden og de har også
et helt andet ledningsnet.
Det er ikke noget problem at bygge et modul ind, men man skal ind og have
fat i ledninger som bestemt ikke er lige til at finde og de ligger ikke et
et stik hvor man bare kan clipse et modul på

--
Tom

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-10-04 17:12

Tom wrote:

> [...]
> have fat i ledninger som bestemt ikke er lige til at finde og de
> ligger ikke et et stik hvor man bare kan clipse et modul på

OK, det lyder sandsynligt, det med alarmen.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Kim

Dato : 06-10-04 17:45

> OK, det lyder sandsynligt, det med alarmen.
>
> --
> Mvh
> Per
> www.perbeer.ninja.dk
> masser af F1 video's samt meget andet motorsport

Der skal vel bare en slavemotor, på låsestangen i venstre dør, som så bliver
trukket af Alarm/ centrallåsstyringen, hvorved de andre låse følger
automatisk med , sådan var det på en Golf 2 jeg havde engang, egenlig nemt
nok.
Mvh. Kim

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-10-04 11:24

Kim wrote:

> [...]
> bliver trukket af Alarm/ centrallåsstyringen, hvorved de andre låse
> følger automatisk med , sådan var det på en Golf 2 jeg havde engang,

Og det er jo netop dét, jeg forsøger at få Thomas til at undersøge om der
er.
På nogle Ford'er er servo motoren i venstre dør nemlig "sparet" væk.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Thomas Petersen

Dato : 07-10-04 07:25

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message

> Når du låser op med nøglen i højre dør, låser venstre dør så også op
> samtidig ?
> Hvis den gør det, så er jeg 99% sikker på, at du kan 'få' et fjernbetjenings
> modul hos Ford.

Hvis jeg låser op i højre side, låser venstre side også op.........

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-10-04 11:22

Thomas Petersen wrote:

> Hvis jeg låser op i højre side, låser venstre side også op.........

Så er der (måske) lys forude
Prøv at forhøre dig hos Ford, de har måske et modul/relæ til eftermontering
på netop din model.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Thomas Petersen

Dato : 07-10-04 13:42

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message

> Så er der (måske) lys forude
> Prøv at forhøre dig hos Ford, de har måske et modul/relæ til eftermontering
> på netop din model.

Jeg har netop talt med Ford........ der findes et modul til eftermontering. På Ford ville
de mene, at prisen inkl. montering lød på 2.200..........

Lidt pebret i forhold til, at man kan købe fjernstyringsmodulet "Vision VAE 317-490" for
595,- og
så selv montere det, hvis man er lidt snedig fingermæssigt. Desværre er jeg den perfekte
blaffer,
da jeg har 10 tommelfingre (som Lars Hjortshøj sagde tidligere på dagen på radio 100FM).

.........gad vide om jeg bare må bide i det sure æble og sende bilen på værksted

Thomas

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-10-04 17:52

Thomas Petersen wrote:

> Jeg har netop talt med Ford........ der findes et modul til
> eftermontering. På Ford ville de mene, at prisen inkl. montering lød
> på 2.200..........

Hvad var prisen for modulet alene (uden montering) ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Per Olsen

Dato : 07-10-04 15:59

Thomas Petersen skrev:
> [...]
> vide, om jeg skal skifte
> hele systemet eller blot kan købe en "dims" hos Ford og smide i med et

Hej Thomas.

Ja, spørgsmålet er forstået

Jeg har selv gjort noget tilsvarende på min bil (Opel Vectra)
med en fjernbetjening fra T-Hansen.
Der er et billede af det her:
http://home4.inet.tele.dk/opustec2/images/remotecentrallock.jpg
Håber at du kan bruge det.