Jeg søger forhandler.
Fra : Jimmy

Dato : 05-10-04 22:21

Ohøj.

Jeg søger en forhandler af motorbåde i EU.
Men er der forskel på priserne mellem eks. England, Danmark, Sverige og
Polen?
Er der afgifter på både, som indføres i Dk?
Er der nogle brands, jeg kan finde billigere end andre?
Er Bayliner billigere end Princess generelt, eller kan man være heldig
at finde en velholdt Princess til "billige penge"?
Jeg kan finde en masse brugtbådsforhandlere på nettet, men kender ingen
af dem, da jeg ikke har købt båd før.
Har I "gamle søulke" anbefalinger eller vil I fraråde at anvende
navngivne bådforhandlere?

Båden må koste et sted mellem 300.000 og 500.000 kroner, og flybridge må
der gerne være, dog ikke et must.
Det er ikke akut, men undersøger pt. priser og kvalitet til fremtidig
køb.
Sparer for tiden op.

Mvh. J.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 06-10-04 09:46

Jimmy skriblede og skrablede følgende:

> Er Bayliner billigere end Princess generelt, eller kan man være heldig
> at finde en velholdt Princess til "billige penge"?

Du sammenligner æbler og bananer. Bayliner er et masseproduceret, amerikansk
konsumprodukt, og Princess er noget af det bedste, engelsk bådbyggerhåndværk
kan levere. Der er en verden til forskel....

Disse både har nogenlunde samme pris i de fleste lande, så der er ikke mange
muligheder for at gøre en god handel, med mindre, at du står med pengene i
hånde og kan handle straks. Den eneste nævneværdige prisforskel er momsen.

Google kan henvise til massevis af forhandlere.

Claus

Fra : Jimmy

Dato : 06-10-04 10:30

> [...]
> pengene i hånde og kan handle straks. Den eneste nævneværdige
> prisforskel er momsen.
>
> Google kan henvise til massevis af forhandlere.

Jeg takker for redegørelsen.
Desværre kender jeg ikke skidt fra kanel, hvad forhandlere angår.
Jeg formoder, at den branche kan være ligeså uoverskuelig som
brugtvognsforhandlerbranchen.

Mvh. J.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 06-10-04 17:00

> [...]

> Desværre kender jeg ikke skidt fra kanel, hvad forhandlere angår.
> Jeg formoder, at den branche kan være ligeså uoverskuelig som

Næppe med hensyn til forhandlere af Princess bådene. Det er dels dyre både,
som oftes sælges gennem en mægler, og ikke af opkøbere. Men med Baylinere er
det stik modsat. Der er forhandlere som opkøber disse både billigt på
auktioner, og som så sælger disse i danmark.

Det, du især skal være opmærksom på, er, om disse både er CE mærket.
Søfartsstyrelsen har netop politianmeldt et par af disse forhandlere for at
sælge både som ikke var korrekt mærket. Det er typisk nedslidte og billige
amerikanske både, som bliver importeret. Jeg kender mindst een forhandler i
kbh som henter mange af disse både i USA og tyskland for at sælge dem på det
danske marked.

Hvis du vil være på den sikre side, så køb kun en Bayliner hvis den er
importeret af Engstrøm...

Claus

Fra : Jimmy

Dato : 06-10-04 17:11

> [...]
> for at sælge dem på det danske marked.
>
> Hvis du vil være på den sikre side, så køb kun en Bayliner hvis den er

Tak skal du have.
Det er præcis den form for information, jeg søger.
Hvis der er brådne kar og faldgruber i jagten på en god båd, så er det
rart at vide.

Mvh. Jimmy.

Fra : Per Krabbe

Dato : 06-10-04 19:11

> Ohøj.
>
> Jeg søger en forhandler af motorbåde i EU. Bla. Princess

Kig en gang på www.scanboat.com der er en del Princess fra en række
forhandlere.

Du nævnte selv biler. Personligt tror jeg at det er de færreste underlødige
brugtvognsforhandlere der forhandler kvalitets biler - så jeg vil tro at
kvalitetsbåde som Princess sælges af .......forhandlere.

pkc

Fra : Steen

Dato : 07-10-04 21:10

Vil du vide lidt mere om forskellige bådtyper osv , så gå en tur på
biblioteket og lån Bådrevyen. Tilbage til 70'erne er der udgivet
årsrevyer med anmeldelser af både. Rigtig gode til at sammenligne
bådene.

Et kig til Sverige,Tyskland og Holland kan anbefales. En bådkonsulent
er et must når man køber første gang.

Mvh Steen

Fra : Jimmy

Dato : 12-10-04 09:20

"Steen" <goldberg@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bådene.
>
> Et kig til Sverige,Tyskland og Holland kan anbefales. En bådkonsulent

Hej Steen.

Tak for din anbefaling.
Jeg skal et smut forbi biblioteket ved førstkommende lejlighed.

Mvh. J.