T68i og Typhoon Bluetooth USB Adapter ?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 05-10-04 19:50

Jeg har lige anskaffet mig sådan én:

Typhoon Bluetooth USB Adapter
http://www.anubisline.com/english/articlec.asp?id=20007

Desværre lykkes det mig ikke at komme på internettet med den bærbare (Win2000),
T68i og ovennævnte bluetooth dongle. Det ser ud som om at de (Bluetooth donglen
og T68i) kan finde hinanden, men det lykkes ikke at kalde op til internettet.
Der kommer en fejlmelding om en hardwarefejl i modemmet.

Jeg har lavet en opkaldsforbindelse, hvor jeg kalder op til *98*1# som også jeg
gør via serielt kabel eller via IR-porten. Derudover har jeg installeret et
Ericsson Bluetooth modem, som jeg fandt inde pc'ens fortegnelse over de modemer
der var mulige at installere.

Når T68i og pc'en "møder hinanden" kommer der en melding op på pc'en om, at jeg
skal godkende at T68i vil tilslutte sig. Jeg bliver også bedt om at taste en
PIN-kode på både T68i og pc'en. Jeg aner ikke hvad det er for en PIN-kode, og
jeg indtaster derfor blot den samme firecifrede kode både på T68i og på pc'en.

Er der nogen her, der kan dele ud af deres erfaringer omkring T68i og Bluetooth
dongler, så jeg får mulighed for at komme på nettet via GPRS og Blootooth?

Claus

Fra : Janner

Dato : 06-10-04 09:43

Går ud fra du har et GPRS abb. og dette fungerer ?

Under din data konto er der et nummer der hedder cid dette refererer til 1
tallet før # i det nummer du kanlder op til, prøv oprette en ny data konto
på din telefon med CID sat til f.eks. 2 og ændre opkalds nummeret til *98*2#

Da jeg i tidernes morgen skulle have det sat op kontaktede jeg TDC som var
min udbyder og vi jonglerede lidt frem og tilbage med CID sat til 1 eller 2
inden det virkede

Hygge

JAn

Fra : Claus E Beyer

Dato : 07-10-04 18:52

"Janner" <jan@nospam_spørg_efter_rigtig_adresse.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> min udbyder og vi jonglerede lidt frem og tilbage med CID sat til 1 eller 2

Tak. Jeg har nu også fået det til at virke ved at rode rundt i menuer i
Bluetooth-programmet og installation af modemmer.

Claus