Græsk Sang ???
Fra : Daniel Andersen

Dato : 13-05-01 20:35

Davs

Jeg søger titlen på en sang, som der da må være nogen der kender... På et
tidspunkt i den sløver den helt ned, og så klapper man den langsomt op i
takt, hvor man til sidst klapper temmeligt hurtigt - Er der nogen der kan
hjælpe mig? - Det er sådan en man rigtig skråler med på hvis man kender
den...

Daniel

Fra : Peter G.

Dato : 13-05-01 21:51

"Daniel Andersen" <bluwduch@wanadoo.dk> wrote in message
> [...]
> takt, hvor man til sidst klapper temmeligt hurtigt - Er der nogen der kan
> hjælpe mig? - Det er sådan en man rigtig skråler med på hvis man kender

Et gæt! "Zorba The Greek (Zorba's Dance)" af Mikis Theodorakis?

[Go Anthony! Go! Go! Go!]
--
M.v.h. / Kind regards, Peter
"It's Amazing What Velocity Can Do

Fra : Daniel Andersen

Dato : 14-05-01 15:09

> Et gæt! "Zorba The Greek (Zorba's Dance)" af Mikis Theodorakis?
>
> [Go Anthony! Go! Go! Go!]

Det var desværre ikke den, men den kunne bruges ... Der er sang på den
jeg kigger efter - Sådan rigtig fællessang - Anyone?... De spiller den
engang imellem på diskoteker.

Daniel

Fra : Michael Petersen

Dato : 15-05-01 15:11

Der er lavet en techno version af sangen "Russian Key" som måske er den du
taler om. Den er også spillet i en lidt mere rocket version af Leningrad
Cowboys. Org. er det en russisk folkesang som går meget langt ned i tempo og
stiger til vanvittige højde.

mvh

Michael

Daniel Andersen <bluwduch@wanadoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:vFRL6.8715$zv2.1222010@news010.worldonline.dk...

Fra : Daniel Andersen

Dato : 15-05-01 16:45

> [...]
> Cowboys. Org. er det en russisk folkesang som går meget langt ned i tempo

Kender godt Russian Key - Det er desværre ikke den... Det kunne godt være en
folkesang - Ved ikke om den er græsk heller - Den kunne være russisk. Ofte
klapper man med på den når den spilles. Flere gange i løbet af sangen kører
den helt ned i tempo og kører så helt op i løbet af 10-15 sek. Hvad kan den
hedde?.

Daniel