Blev påkørt - med vilje
Fra : Ukendt

Dato : 05-10-04 18:01

Hejsa

Jeg har haft en noget "usædvanlig" oplevelse.

I går meget sent om aftenen opdagede jeg en bilist på motorvejen, der helt
tydeligt kørte i meget stærkt spirituspåvirket tilstand.

Hans bil slingrede, så den vitterligt optog begge spor (og nødsporet) på
motorvejen.

Jeg besluttede derfor straks at ringe til politiet for at gøre opmærksom på
sagen.

For at politiet kunne undersøge sagen, besluttede jeg at køre efter
bilisten, hvilket han opdagede og efterfølgende forsøgte at slippe væk.

I forsøget på at slippe væk kører bilisten til sidst ind i et
beboelsesområde, hvor han kører ind i et "blindt område". Jeg standser
derfor bilen ved udkørslen, så den stærkt spirituspåvirkede mand ikke kunne
undslippe ud på offentligt vejnet igen.

Mens jeg gør det, er jeg konstant i telefonisk kontakt med politiet.

Imidlertid bliver manden så rasende, at han truer med tæsk, og truer med at
påkøre den bil, jeg kører i, der stadig spærrer vejen for hans videre
livsfarlige kørsel. Han er meget stærkt spirituspåvirket og højtråbende, og
det ender med, at han bevidst påkører den bil, jeg kører i - stadig mens jeg
er i telefonisk kontakt med politiet.

Da det går op for ham, at han ikke kan komme ud fra parkeringspladsen - ej
heller selvom han nu er blevet lidt "håndfast" i sin kommunikation, forlader
han sin bil til fods. Det samme gør jeg - og holder mig konstant 10 meter
fra manden, der med regelmæssige mellemrum truer, bander og svovler.

Faktisk står ederne i kø i munden på ham på med samme tæthed, som
tatoveringerne er malet ud over hans underarme.

Kort efter ankommer den patrulje, der er rekvireret, og modparten anholdes
på stedet af de to politifolk og køres ind til Ringsted Politi for en
blodprøve.

Jeg følte jeg ikke, at jeg som borger kunne vende det blinde øje til så
livsfarlig en kørsel.

Politiet sagde til mig, at jeg havde gjort det eneste rigtige, og at manden
var livsfarlig bag et rat. Det kunne være hvem som helst, han kunne have
dræbt med sin kørsel.

Men jeg må nok indrømme, at jeg ikke troede, at han ligefrem ville gøre
alvor af at køre ind i siden på den bil, jeg kørte i - heller ikke selvom
han gentagne gange kørte truende hen imod den.

Nu sidder jeg tilbage med en mystisk følelse - på den ene siden er manden jo
en nar - på den anden side mister han nok både kørekort, sit arbejde (der
stod noget om "gulvlægger" på hans tøj), og sin kone. Han talte om, at han
skulle ind til sin kone - men han havde ingen nøgle, og han blev ikke lukket
ind. Da politiet kom, smækkede hun oven i købet døren i - lige i hovedet på
ham.

En skod-dag for gulvlæggeren - men heldigvis ramte han kun en bil, der ikke
ville flytte sig.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Cosworth POWER

Dato : 05-10-04 18:12

> Jeg har haft en noget "usædvanlig" oplevelse.
>
> I går meget sent om aftenen opdagede jeg en bilist på motorvejen, der
> helt tydeligt kørte i meget stærkt spirituspåvirket tilstand.

Det tager jeg sgu hatten af for Jan - respekt!!

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : phk

Dato : 05-10-04 18:22

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

> [...]
lukket
> ind. Da politiet kom, smækkede hun oven i købet døren i - lige i hovedet

Jeg har også været der - dog kørte han ikke ind i min bil men sparkede mig
mens jeg sad på min scooter, legede kispus med mig bag en hæk og smed en
jernstang efter mig. Det var også et spændende øjeblik for politiet da de
trak stavene og gik efter ham (han havde samlet jernstangen op igen).

Vi sås i retten og han fik hans velfortjente straf. Han ville ikke udtale
sig om sagen - kunne vel ikke huske noget.

Der er ikke noget at være ked af. Men hvad med dine skader på bilen?

Havde du ladet ham køre og du havde læst om et stort brag i avisen var det
jo noget smør at skulle tænke tilbage på.
--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-04 18:32

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-04 18:37

> Men hvad med dine skader på bilen?

Dem klarer hans forsikring...

--
/Jan W Nielsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-10-04 19:06

Jan W. Nielsen telepaterede følgende til sin PC:

> Dem klarer hans forsikring...

Og efterfølgende ham selv...

Hvad skete der med bilen?
Og hvilken bil, siden den ikke ville flytte sig...?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-04 19:12

> Hvad skete der med bilen?

Den fik bulet skærmen, smadret en lygte, fik bulet noget af fronten og
smadret kølergrillen.

> Og hvilken bil, siden den ikke ville flytte sig...?

Bare en Passat - den havde nok flyttet sig, hvis han havde været endnu mere
"beslutsom".

--
/Jan W Nielsen

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 05-10-04 20:34

On Tue, 5 Oct 2004 20:11:58 +0200, "Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote:

> [...]
>smadret kølergrillen.

>Bare en Passat - den havde nok flyttet sig, hvis han havde været endnu mere

Nåh, troede lige at det var Opelen det gik ud over, eller du har måske
skiftet den ud?
Flemming Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-04 15:19

> Nåh, troede lige at det var Opelen det gik ud over, eller du har måske
> skiftet den ud?

Nej, nej..

Opel´en beholder jeg nok, til jeg kun kan få en busbillet og en hotdog ved
pølsevognen for den på vej hjem.

Man er vel jyde-tamp, selvom man bor mest i hovedstaden - og mine penge har
det bedst i banken.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-10-04 16:40

Jan W. Nielsen wrote:

> Nej, nej..
>
> Opel´en beholder jeg nok, til jeg kun kan få en busbillet og en
> hotdog ved pølsevognen for den på vej hjem.

Hmm, vil det sige at du ligefrem regner med at den stiger i værdi ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-04 16:51

> Hmm, vil det sige at du ligefrem regner med at den stiger i værdi ?

Det gør den da en gang om ugen... når den cirka har kørt 700 km...

/Jan W Nielsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-10-04 17:14

Jan W. Nielsen wrote:

> Det gør den da en gang om ugen... når den cirka har kørt 700 km...

Kører du så meget ?
Så skulle du jo have en diesel (Lupo 3L) i stedet for.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-04 17:22

> Kører du så meget ?

Jeg kører frem og tilbage mellem landsdelene hver uge.

> Så skulle du jo have en diesel (Lupo 3L) i stedet for.

Jeg får meget af min kørsel betalt, og jeg vil helst bevare lidt økonomisk
soliditet - hvilket jeg ikke gør på samme måde, hvis jeg køber en ny bil.

Samtidig vil jeg om et halvt års tid formentlig ikke køre nær så meget mere.

Endelig...så kører jeg ofte i andre biler end min egen...og så er det jo
ligegyldigt..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-10-04 11:28

Jan W. Nielsen wrote:

> [...]
> meget mere.
>
> Endelig...så kører jeg ofte i andre biler end min egen...og så er det

OK, så er der jo en fornuftig forklaring, dog lidt synd for den fine gamle
Vectra, at den skal have alle de mange km på tælleren.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-04 14:59

> OK, så er der jo en fornuftig forklaring, dog lidt synd for den fine gamle
> Vectra, at den skal have alle de mange km på tælleren.

Tak for de pæne ord om den - men den tager det nu meget pænt..

Og på afskrivningen koster det jo ikke alverden, når den først er så gammel.

Motoren har ry for at være uopslidelig - det samme kan man ikke sige om
karosseriet, der jo smuldrer konstant.. He.he...

Derfor gør de mange kilometer mig ikke noget..

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 06-10-04 10:11

Jan W. Nielsen wrote:

> [...]
> smadret kølergrillen.

> Bare en Passat - den havde nok flyttet sig, hvis han havde været endnu mere

Pyh ha! Jeg troede det var Opel'en (gyser).

Hvis man er gammel nok til at gøre noget dumt er man gammel nok til at
ta følgerne!

Det var modigt gjort Jan!

Mvh
Roberto - Dont DUI! (brug evt www.acronymfinder.com)

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-04 15:17

> Det var modigt gjort Jan!

Tak for opbakningen - også til alle jer andre.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 05-10-04 18:28

Jan W. Nielsen wrote:

> Jeg følte jeg ikke, at jeg som borger kunne vende det blinde øje til så
> livsfarlig en kørsel.

Det forstår man godt.

> Politiet sagde til mig, at jeg havde gjort det eneste rigtige, og at manden
> var livsfarlig bag et rat. Det kunne være hvem som helst, han kunne have
> dræbt med sin kørsel.

De har ret.

> [...]
> ind. Da politiet kom, smækkede hun oven i købet døren i - lige i hovedet på

Det er ikke synd for ham. Jeg har fra min lejlighed udsigt til et torv,
hvor det hver dag, efter kl. 15, vælter rundt med flyttemænd,
gulvafhøvlere og andre håndværkere, der drikker tæt og ryger enorme
mængder hash. Det er svært at forestille sig at de er HELT upåvirkede i
arbejdstiden. På arbejdet kører de rundt i store biler, og når de står
nede på torvet, er der gudhjælpemig nogle af dem der kører rundt med
barnevogne.
Jeg tror mange af dem har brug for et "wake-up-call". Deres druk har
konsekvenser der rækker ud over deres eget liv - og kan, når de sidder i
en bil, potentielt være årsag til at andre mister livet.
Han får sandsynligvis chancen for at tænke sig rigtigt godt om - så er
det op til ham om han udnytter den.

Mvh.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-10-04 18:30

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

> Jeg har haft en noget "usædvanlig" oplevelse.

Det tør nok siges.

Respekt for det du gjorde.
Godt at det kun var bilerne der kom noget til.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : Peter C:\\>

Dato : 05-10-04 18:44

> på den ene side er manden jo en nar -

Han er sgu da en nar på BEGGE sider :-/

Godt gået Jan

--
MVH Peter C:\
- - -

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-10-04 19:06

> [...]
> kommunikation, forlader han sin bil til fods. Det samme gør jeg - og
> holder mig konstant 10 meter fra manden, der med regelmæssige

Godt gået...
Respekt for det!

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 05-10-04 19:57

> Godt gået...
> Respekt for det!

Ja, respekt for det! Det ville jeg ikke have turdet!

Mvh

Emil

Fra : phk

Dato : 05-10-04 21:17

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, respekt for det! Det ville jeg ikke have turdet!

Selvfølgelig ville du det. Ellers havde du ikke noget at prale med her ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 06-10-04 00:18

> Selvfølgelig ville du det. Ellers havde du ikke noget at prale med her ;)

Hehe. Ikke overfor en med tatoveringer i armene

Emil

Fra : Peter Weis

Dato : 05-10-04 21:32

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote:

> Jeg følte jeg ikke, at jeg som borger kunne vende det blinde øje til
> så livsfarlig en kørsel.

Applaus.

mvh
Peter

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 05-10-04 21:36

Jan W. Nielsen wrote:

> [...]
> ingen nøgle, og han blev ikke lukket ind. Da politiet kom, smækkede
> hun oven i købet døren i - lige i hovedet på ham.

På den anden side Jan, - manden har virkelig behov for hjælp, som du jo selv
var vidne til havde han end ikke opbakning fra "konen".

Kan jo være han nu får øjnene op for nogle realiteter når han kommer fri af
"alkotågen".

> En skod-dag for gulvlæggeren

Ingen tvivl om det..

- men heldigvis ramte han kun en bil,
> der ikke ville flytte sig.

Heldigvis - formentlig med din mellemkomst, kunne jo ret beset være gået
langt værre.

Vil selv gøre nøjagtigt som dig.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Th. Madsen

Dato : 05-10-04 23:35

hmmm pas nu på det ikke bliver et stikker samfund vi lever i, for hvem kan
sige sig fri for at have kørt med en lille skid på ?
men rigtig er man så skide fuld man ikke anser en venlig hentydning, så er
der jo kun et at gøre ringe til strisserne.

men men pas på det er ikke sjov at være stikker, ( tror jeg ikke)

mvh Thomas

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 06-10-04 01:03

Th. Madsen wrote:
> hmmm pas nu på det ikke bliver et stikker samfund vi lever i, for hvem kan
> sige sig fri for at have kørt med en lille skid på ?

Det kan jeg! Og jeg vil med glæde stikke dig, hvis du kører rundt med en
tvivlsom promille.

> men men pas på det er ikke sjov at være stikker, ( tror jeg ikke)

Sjovere end at være død.

Fra : Th. Madsen

Dato : 06-10-04 01:28

Det kan jeg
ja du er dygtig, go dreng, du er vel så hellig du pisser vin!!! så drik den
selv

Og jeg vil med glæde stikke dig, hvis du kører rundt med en
tvivlsom promille.
jamen så stikker du bare løs, det er dit problem ikke mit.

Fra : Henrik B.

Dato : 06-10-04 02:35

"Th. Madsen" <th2@madsen.tdcadsl.FJERNDETTEdk> skrev i en meddelelse
> Det kan jeg
> ja du er dygtig, go dreng, du er vel så hellig du pisser vin!!! så drik
> den
> selv

Fjols...!

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-10-04 05:53

Henrik B. telepaterede følgende til sin PC:
> Fjols...!

Enig...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Th. Madsen

Dato : 06-10-04 07:26

ha ha ha ha
meddelelse news:41637a3c$0$59399$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Per O.

Dato : 06-10-04 15:59

Th. Madsen wrote:
> ha ha ha ha

Manden er helt tydeligt udenfor pædagogisk rækkevidde !

Måske møder vi ham en dag i en slingrende bil ! Så knalder vi ham !!

Per O.

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-04 07:28

> hmmm pas nu på det ikke bliver et stikker samfund vi lever i, for hvem kan
> sige sig fri for at have kørt med en lille skid på ?

Da jeg var 18 år gammel, kørte jeg een tur, hvor jeg havde måske havde fået
for meget at drikke. Siden - og det er nu 15 år siden - har jeg aldrig været
i nærheden af spirituskørsel.

> men rigtig er man så skide fuld man ikke anser en venlig hentydning, så er
> der jo kun et at gøre ringe til strisserne.

Jep - ham her kunne i hvert fald ikke være i tvivl. Han gik stivbenet rundt
som i et teaterstykke, hvor en "leger fuld mand". Han var høne-stang-stiv.

> men men pas på det er ikke sjov at være stikker, ( tror jeg ikke)

Det har du nok ret i - men det kommer an på den "mission", man er på. Her
var det berettiget nok - det mener jeg ikke, der kan være nogen tvivl om.

Der hvor jeg har en "indre tvivl", er i forhold til mandens tilværelse. Det
er jo en social katastrofe, og personligt har han formentlig ikke brug for
mere modstand.... På den anden side kan man nok ikke bare sige det pænt til
ham....

--
/Jan W Nielsen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 06-10-04 09:57

Jan W. Nielsen wrote:

> [...]
> tilværelse. Det er jo en social katastrofe, og personligt har han
> formentlig ikke brug for mere modstand.... På den anden side kan man

Den katastrofe er du ikke skyld i Jan, den er startet længe inden du kommer
på banen.

Du kan med rette nu sige at du har medvirket til at han ikke i dag sidder
med et menneskes ve og vel på samvittigheden.

Hans sociale del af dette kan der måske - hvis han selv er indstillet herpå,
få hjælp til. Og dette er jo ret beset din indgriben som medvirker hertil.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Leonard

Dato : 06-10-04 10:10

> [...]

>mere modstand.... På den anden side kan man nok ikke bare sige det pænt til

Uanset hvor dyb en kløft han befinder sig nede i, er det bedre for os
alle inkl. ham selv, at han ikke fører det ud i trafikken, hvor det
nemt kan blive en endnu større katastrofe.

Flot gået af dig, så må vi jo håbe at politiet ikke bare har overladt
ham til sig selv, men også har set at der stikker noget under og
skaffet ham anden hjælp.

--
Leonard

Fra : LL

Dato : 06-10-04 08:49

"Th. Madsen" <th2@madsen.tdcadsl.FJERNDETTEdk> skrev i en meddelelse
> hmmm pas nu på det ikke bliver et stikker samfund vi lever i, for hvem kan
> sige sig fri for at have kørt med en lille skid på ?

Jeg har, i de 10 år jeg har kørt bil, ALDRIG nogensinde kørt på mere end én
genstand (Højst én øl)... Så jeg kan sige mig fri for at have kørt med en
lille skid på. Det håber jeg så sandelig også at størstedelen af
befolkningen kan sige - folk der kører i påvirket tilstand burde afstraffes
på hårdeste vis(klip kortet), uanset hvor høj deres promille er!!!

....til sidst; flot klaret Jan...

Fra : anders majland

Dato : 06-10-04 10:55

LL <lenn@XXXwebspeed.dk>
> [...]
> end én genstand (Højst én øl)...
> - folk der kører i påvirket
> tilstand burde afstraffes på hårdeste vis(klip kortet), uanset hvor

Øeh det er da vist et selvmål ? Efter en genstand er du da per
definition også påvirket ?

Jeg har det fint med at grænsen ikke er 0, så det er muligt at nyde et
glas vin til maden og stadig kunne køre hjem (lovligt).

Om den så lige skal være 0,5 o/oo er ligeså meget et politisk som et
sikkerhedsmæssigt spørgsmål. Der er så mange andre ting der forringer
end evner i trafikken (træthed, mobiltelefoni, spisning, skrigende børn
på bagsædet, medicon osv.)

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-10-04 09:21

"Th. Madsen" <th2@madsen.tdcadsl.FJERNDETTEdk> wrote in message
> hmmm pas nu på det ikke bliver et stikker samfund vi lever i, for hvem kan
> sige sig fri for at have kørt med en lille skid på ?

Mig (hånden_op.jpg)

> men men pas på det er ikke sjov at være stikker, ( tror jeg ikke)

Det er 2004, ikke 1945.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-10-04 09:36

Th. Madsen telepaterede følgende til sin PC:

> hmmm pas nu på det ikke bliver et stikker samfund vi lever i, for
> hvem kan sige sig fri for at have kørt med en lille skid på ?

Jeg kan da også melde mig i rækken af ikke-spritbilister...
Jeg er heller ikke af den årgang, hvor det var sejt jo mere beruset man
kunne kører...

> men men pas på det er ikke sjov at være stikker, ( tror jeg ikke)

Er det sjovere at læse dagen efter at spitteren har dræbt en hel familie?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Th. Madsen

Dato : 06-10-04 11:59

aner det ikke morten, jeg har ikke prøvet, at kører en hel familie med der
var kun en og jeg var ÆRDU, med det var nu også sådan i sin helhed med at
stikke folk,
jeg har sgu heller ikke tid til at drikke og kører for jeg har jo travlt med
at sende autodata til jer *SSSS*

mvh Thomas

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-10-04 12:37

Th. Madsen telepaterede følgende til sin PC:

> aner det ikke morten, jeg har ikke prøvet, at kører en hel familie
> med der var kun en og jeg var ÆRDU, med det var nu også sådan i sin
> helhed med at stikke folk,

Jeg mener, at hvis man møder en bilist, som synligt kan give problemer for
andre, så har man nærmest pligt til at sørge for at stoppe denne ved at
kontakte politiet. Jeg har en gang haft kontakt til politiet, da en bekendt
var pisse fuld og ville køre hjem. Det værste var dog, at politet var
ligeglade - de ville blot vide, hvor han boede, så de kunne tage ham, når
han var kommet hjem. Hvis han først er kommet hjem er jeg ligeglad for så er
turen jo (sikkert) gået godt. Det endte med, at jeg kørte hans bil hjem og
en anden bekendt tog ham i sin bil.

> jeg har sgu heller ikke tid til at drikke og kører for jeg har jo
> travlt med at sende autodata til jer *SSSS*

Ja, og det er jo så godt - både for dig, os og samfundet...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Per O.

Dato : 06-10-04 16:06

KLIP
> [...]
> værste var dog, at politet var ligeglade - de ville blot vide, hvor
> han boede, så de kunne tage ham, når han var kommet hjem.

Jeg har heldigvis den modsatte oplevelse af politiet. Den oplevelse jeg
havde (som er fortalt længere oppe i rækken) var i hvert fald godt gået af
politiet. Betjenten på alarcentralen råbte ud i lokalet: "Vi har en mulig
spritter - Hvem kører ?"
Vi fortsatte så snakken via mobilen, medens idioten prøvede at stikke af.
Betjenten spurgte om ejg kunne følge med, og det kunne jeg jo kun bekræfte.
*Kan du se det blå blink' spurgte han ... Lidt efter kom Mondeo'en så
blæsende bagfra med hele svineriet tændt ! Så var den tur slut !

Per O.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-10-04 21:26

Per O. telepaterede følgende til sin PC:

Kanon...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-04 12:56

"Th. Madsen" <th2@madsen.tdcadsl.FJERNDETTEdk> skrev i en meddelelse

med det var nu også sådan i sin helhed med at
> stikke folk,

Dvs. du ville heller ikke anmelde,vidne ifb. med vold,
voldtægt,incest,tyveri/indbrud/hærværk,afpresning etc. etc. , det er folks
eget problem?. Du er vel nok en god samfundsborger, vi mangler VIRKELIG
flere af din type :((((. Hæleren er lige så skyldig som tyven, den passive
er lige så skyldig som forbryderen.

Fra : Per O.

Dato : 06-10-04 15:58

Th. Madsen wrote:
> [...]
> så er der jo kun et at gøre ringe til strisserne.
>
> men men pas på det er ikke sjov at være stikker, ( tror jeg ikke)

I modsætning til dig kan jeg fortælle dig at jeg aldrig har kørt i
spirituspåvirket tilstand .. det betragter jeg som en dødssynd !

Jeg ville stikke hvem som helst, hvis vedkommende var så snotdum at prøve at
køre hjem med i pind i øret !

Den holdning med stikkere er desværre udbredt .. der er sgu ingen (med få
fede undtagelser) som gider gøre noget mod paphoveder som gør den slags !
Jeg har selv fulgt efter sådan et paphoved til politiet kom. Han prøvede
også at køre fra mig, men en gammel Lada 1300 mod en Mitsubishi Galant GTI
er ikke gode odds for ham i Ladaen ! Han var ved at køre flere personer ned
på turen, som gik over små fire kilometer igennem Vejle midtby ! Heldigvis
prøvede han først at slippe væk på mere øde steder, men der havde han
allerede skræmt livet af flere fodgængere ved bl.a. at drøne over for rødt.

Per O.

Fra : Kim

Dato : 06-10-04 18:04

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
rødt.

> Du må jo have presset ham , lidt vel meget
Mvh. Kim

Fra : Per O.

Dato : 07-10-04 19:43

KLIP
> Mvh. Kim

Nææ, det med forgængerne gjorde at jeg blev opmærksom på ham. Vi holdt tre
biler for rødt, og så kom han venstre om rækken, og over for rødt midt
mellem forgængerne. Den slags vækker en vis opmærksomhed ! Så vendte han
bilen hvor man ikke må, og slingrede meget samme vej tilbage som han kom fra
... så blev jeg mistænksom ! Det var først da vi kom ud i udkanten af byen,
at han opdagede at der var en efter ham. Han stoppede på tværs af tre
p-både, og gloede på mig. Så tog fanden ved ham, og han gav fuld gas i
sovjet mobilen ! Det hjalp så ikke rigtig noget, for Galant GTI'en kunne
følge med i høj tomgang ... Men på det tidspunkt var patruljevognen allerede
kørt fra stationen, så jeg skulle kun holde ved en kort tid.

Per O.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 06-10-04 21:09

On Wed, 6 Oct 2004 00:35:10 +0200, "Th. Madsen"
<th2@madsen.tdcadsl.FJERNDETTEdk> wrote:

>hmmm pas nu på det ikke bliver et stikker samfund vi lever i, for hvem kan
>sige sig fri for at have kørt med en lille skid på ?

Jeg kan, jeg kører per defination ikke påvirket.
Flemming Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-04 21:27

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan, jeg kører per defination ikke påvirket.

Jeg heller ikke.
Ikke desto mindre har jeg oplevet så mange at en i et selskab som har nydt
alkoholsike drikke mere end godt var og INGEN (læs ingen) som har grebet ind
når vedkommende har sat sig ind i sin bil.

Min påstand er at 90% af befolkningen hellere "går videre" uden at "se
noget" end at gribe ind. Vel vidende at de sidste 10% sikkert er dem som
skriver her i gruppen

--
Tom

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 06-10-04 23:29

On Wed, 6 Oct 2004 22:27:03 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> [...]
>
>Min påstand er at 90% af befolkningen hellere "går videre" uden at "se
>noget" end at gribe ind. Vel vidende at de sidste 10% sikkert er dem som

Jeg greb engang ind da en af mine kammerater ville kører fuld hjem. Vi
stod 3 man i 1-1½ time og diskuterede med ham om det og hans kæreste gad
ikke tage stilling til spørgsmålet
Flemming Jacobsen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 05-10-04 23:42

Jan W. Nielsen wrote:

> Jeg besluttede derfor straks at ringe til politiet for at gøre
> opmærksom på sagen.

Godt gået!

> Faktisk står ederne i kø i munden på ham på med samme tæthed, som
> tatoveringerne er malet ud over hans underarme.

Rigtigt godt gået, at du ikke gav op.

> En skod-dag for gulvlæggeren

Det er nu noget han selv har gået og lavet.

mvh
Henning

Fra : Peter

Dato : 06-10-04 08:56

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>

> Jeg har haft en noget "usædvanlig" oplevelse.

Fint arbejde - dét er måden at gøre det på, Jan.

/Peter

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-10-04 09:19

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote in message
> Politiet sagde til mig, at jeg havde gjort det eneste rigtige, og at
manden
> var livsfarlig bag et rat. Det kunne være hvem som helst, han kunne have
> dræbt med sin kørsel.

Helt enig.

> [...]
lukket
> ind. Da politiet kom, smækkede hun oven i købet døren i - lige i hovedet

Det skulle han havde tænkt på inden han drak sig fuld.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Uffe Ravn

Dato : 06-10-04 10:11

> [...]

> ham.

> En skod-dag for gulvlæggeren - men heldigvis ramte han kun en bil, der

Jan, jeg er glad for at du har fået fjernet den spritbilist fra et område,
hvor der bor mange mennesker jeg holder af.

Manden ligger som han har redet,
og skulle nogen finde på at sige at han jo bare er en stakkels alkoholiker
der ikke kan gøre for det, må jeg sige: At være alkoholiker er ingen
undskyldning for at køre spritkørsel, en af mine bekendte der er
alkoholiker, drikker når han har mulighed for det en hel del, men han kører
aldrig bil hvis han har drukket, det gør jeg så til gengæld(altså når HAN
har drukket).

Mvh.

Fra : Per O.

Dato : 06-10-04 15:51

Jan W. Nielsen wrote:
> Hejsa

KLIP

> En skod-dag for gulvlæggeren - men heldigvis ramte han kun en bil,
> der ikke ville flytte sig.

Flot gået !!!! Hatten af for det !! Jeg håber han både mister kort og job ..
det har sådan en nar fortjent !

Per O.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-10-04 16:41

Jan W. Nielsen wrote:

> En skod-dag for gulvlæggeren - men heldigvis ramte han kun en bil,
> der ikke ville flytte sig.

Og du gjorde det eneste rigtige, ingen tvivl om det.
Har selv prøvet noget lignende, engang i tidernes morgen, hvor en billist
forsøgte at køre mig og en kammerat ned.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Olesen

Dato : 06-10-04 16:44

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

> påkøre den bil, jeg kører i, der stadig spærrer vejen for hans videre

Betaler hans forsikring dêr ?

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-04 16:53

> Betaler hans forsikring dêr ?

Jep - en bils ansvarsforsikring betaler altid, når bilen har et ansvar.

Forsikringselskabet vil dog formentlig "komme efter" manden bagefter, da han
jo ikke jvf. forsikringspolicen har ret til med vilje at køre ind i andres
biler - eller ret til at køre møg-stang-stiv rundt i trafikken.

Ergo - den bil som jeg kørte i bliver lavet for hans forsikringsselskabs
penge - og så kradser de slanterne ind hos ham bagefter.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 09-10-04 17:33

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

> Jeg har haft en noget "usædvanlig" oplevelse.

Hatten af for dit mod. - Det er sgu i orden!

-M