Peugeot 306 S
Fra : brutalis

Dato : 05-10-04 14:36

Jeg overvejer at købe en Peugeot 306 S fra 1998 med kun 35.000 km på
bagen. Bilen har haft en ejer (pensionister) som jeg kender, og derfor
er jeg ikke bange for bevidst snyd.
Men er der noget ved denne model, jeg skal være opmærksom på? Det skal
lige siges, at jeg ikke har den fjerneste forstand på biler...

Med venlig hilsen
Peter Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-04 14:55

"brutalis" <brutalis@none> wrote in message
> [...]
> Men er der noget ved denne model, jeg skal være opmærksom på? Det skal
> lige siges, at jeg ikke har den fjerneste forstand på biler...

Ikke umiddelbart, jeg har ingen problemer haft, men normalt påpeges
følgende:

-Motor: enkelt kan være utætte ved toppakning.
-gear. synkromeshringe, især 2 gear, kan være slidt
-Bør bære ekstra rustbeskyttet, der kan på ubehandlede biler forekomme rust
ved dørbunde, og
motorhjelmskanter, men hvis den fra begyndelsen er rustbeskyttet og en er
vedligeholdt, ingen problemer
-Undervogn: da den har kørt så lidt: intet, ellers gummibøsninger.

Hvis du ikke vil ha' den så giv mig lige et vink
--
Møller

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-04 17:28

"brutalis" <brutalis@none> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men er der noget ved denne model, jeg skal være opmærksom på? Det skal
> lige siges, at jeg ikke har den fjerneste forstand på biler...

Du kan få lavet brugtbilstest inkl. 6 mdr. garanti hos FDM, når man vil købe
brugt bil (gælder også ved privat køb)

Fra : brutalis

Dato : 05-10-04 18:42

> Du kan få lavet brugtbilstest inkl. 6 mdr. garanti hos FDM, når man vil købe
> brugt bil (gælder også ved privat køb)

Tak for tippet. Det tager jo lidt af brodden ved at handle privat.

Fra : Snusken

Dato : 05-10-04 18:46

Det kan være typiske Peugeot svagheder, som:

Plastickvalitet (indvendig) er for hård og samlinger giver knirkelyde.

Svigtende centrallåse.

Knirkelyde/slid fra hele undervognen:

Drivaksler, bærearme, styrekugler, gummibøsninger, forhjulslejer - dele
som må forventes udskiftet TIDLIGERE end for f.eks. Toyota, Mazda, Honda mfl

mvh Eric
----------------------

Fra : Peter Jacobsen

Dato : 06-10-04 09:19

Tak for jeres svar. Jeg har fået lov at låne bilen inden jeg beslutter
mig, så der bliver jo rig lejlighed til at lytte efter knirkelyde,
kigge efter rust og de andre ting I skriver. Jeg overvejer et
værkstedsbesøg for at få tjekket de fejl, jeg som "mekanikmongol" ikke
selv kan finde. Hvad tror I den mekanikerregning vil løbe op i? Jeg
har kigget på FDMs hjemmeside, og der koster en vurdering (med
garanti) i omegnen af 2000 kroner.

MVH Peter Jacobsen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-10-04 09:25

"Snusken" <snusken@ko_og_kyllingpc.nu> wrote in message
> Det kan være typiske Peugeot svagheder, som:
>
> Plastickvalitet (indvendig) er for hård og samlinger giver knirkelyde.

Betyder vel mindre.

> Svigtende centrallåse.

Ikke specielt centrallåse, men PSA biler kan have poltergeisters i
elektronikken

> Knirkelyde/slid fra hele undervognen:
>
> Drivaksler, bærearme, styrekugler, gummibøsninger, forhjulslejer - dele
> som må forventes udskiftet TIDLIGERE end for f.eks. Toyota, Mazda, Honda
mfl

Ikke min erfaring med PSA biler, snarere omvendt.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Rasmus

Dato : 06-10-04 12:44

> [...]
> elektronikken

> mfl
>
> Ikke min erfaring med PSA biler, snarere omvendt.

De nye modeller med multiplex ledningsnet kan have problemer. Der skulle
ikke være noget problem med ledningsnettet i en 306 af den årgang !!
Men hvilken model er det du vil købe ? en xs, xsi eller s16 ?? Der er nemlig
ikke lavet en model som kun hedder S.

Kig evt. her http://www.hi-speed.dk/306.html og spørg løs i forummet, der er
masser af kloge hoveder som gerne vil hjælpe !!

Fra : Peter Jacobsen

Dato : 06-10-04 14:16

On Wed, 6 Oct 2004 13:44:19 +0200, "Rasmus" <r_w_o@FJERNtdcspace.dk>
wrote:

> [...]
>
>Kig evt. her http://www.hi-speed.dk/306.html og spørg løs i forummet, der er
>masser af kloge hoveder som gerne vil hjælpe !!

Hæ! Godt spørgsmål Rasmus! Jeg har ikke set bilen endnu, men sælger
mener helt bestemt at det er en "S" og ikke andet. Jeg har spurgt på
hi-speed, om der er andre der har en 206S.

/Peter Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-04 15:07

"Peter Jacobsen" <stopspam@stopstamstopspam.dk> wrote in message

> Hæ! Godt spørgsmål Rasmus! Jeg har ikke set bilen endnu, men sælger
> mener helt bestemt at det er en "S" og ikke andet. Jeg har spurgt på
> hi-speed, om der er andre der har en 206S.

Du mener nok en 306 S, fra 1998, jo den er god nok:
1,4 l
75 HK
111 Nm
Dæk: 165/70R13T
--
Møller

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-04 15:09

"Rasmus" <r_w_o@FJERNtdcspace.dk> wrote in message

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse

> Men hvilken model er det du vil købe ? en xs, xsi eller s16 ?? Der er
nemlig
> ikke lavet en model som kun hedder S.

Jo
--