Tyske værksedbøge: "Jetzt helfe ich mir se~
Fra : anders majland

Dato : 05-10-04 13:39

Til mazdaen havde jeg en "So wirds gemact" - Nogen der kender serien
"Jetzt helfe ich mir selbst." og kan kommentere på dem i forhold til
SWG og haynes ?

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 05-10-04 18:43

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en meddelelse
> Til mazdaen havde jeg en "So wirds gemact" - Nogen der kender serien
> "Jetzt helfe ich mir selbst." og kan kommentere på dem i forhold til
> SWG og haynes ?

Jeg har en "Jetzt helfe ich mir selbst." til Skoda Octavia og har pt lånt
en SWG på biblioteket. Forskellen på de to er absolut minimal, men
de er begge langt mindre anvendelige end de Haynes jeg tidligere har set
(til andre biler - haynes findes ikke til Octavia)

/Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-04 05:47

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse

, men
> de er begge langt mindre anvendelige end de Haynes jeg tidligere har set
> (til andre biler - haynes findes ikke til Octavia)

Enig, jeg har SWG, og har haft lånt Hayne til Golf,Bora på bibilio. . SWG.
er ikke detaljeret nok, du kan lave service og små-reparationer, Haynes går
mere i dybden.

Fra : Troels Pedersen

Dato : 06-10-04 06:55

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> Enig, jeg har SWG, og har haft lånt Hayne til Golf,Bora på bibilio. .
> SWG. er ikke detaljeret nok, du kan lave service og små-reparationer,
> Haynes går mere i dybden.

Enig, dog har jeg af og til lånt SWG da jeg savnede en tegning, frem for et
billede. På det punkt kan jeg savne noget i min Haynes, som ellers er meget
omfattende. Derudover er Haynes jo skrevet i et sprog der er til at forstå

--
MVH Troels
Ford Siera 2.0i DOHC

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-04 07:11

"Troels Pedersen" <troels_p@fjernogsaaunderscoren_12mail.dk> skrev i en
meddelelse

> [...]
> meget omfattende. Derudover er Haynes jo skrevet i et sprog der er til at

Ja de gør meget i billeder i stedet for tegninger, og det bliver ikke bedre
af at, det er dårligt tryk på genbrugspapir, det er i hvert fald både
tyndt&gult :(. På det område er SWG meget bedre kvalitet. Sproget vender man
sig til, lære, når man køber en tysk bil, godt det ikke er en PSA ;).

Fra : anders majland

Dato : 06-10-04 07:36

> Enig, jeg har SWG, og har haft lånt Hayne til Golf,Bora på bibilio. .
> SWG. er ikke detaljeret nok, du kan lave service og små-reparationer,
> Haynes går mere i dybden.

For lige at dreje tråden igen - Der fåes ikke en haynes til min fabia -
Så det er enten SWG (som jeg kender fra mazdaen) eller "Jetzt helfe ich
mir selbst."

Nogen der er uenige i JJ's udsagn "Forskellen på de to er absolut
minimal"

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 06-10-04 08:08

anders majland wrote:

> [...]
> mir selbst."
>
> Nogen der er uenige i JJ's udsagn "Forskellen på de to er absolut

Kommer lige i tanke om, at den væsentligste forskel nok er, at der er
el-diagram med i SWG - det mangler i den anden.

/Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-04 08:19

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kommer lige i tanke om, at den væsentligste forskel nok er, at der er
> el-diagram med i SWG - det mangler i den anden.

Det er en rimelig væsentlig detalje, jeg bruger det tit. Prob. er bare om
det passer på bilen, jeg har fx. aldrig fundet mit soltag, og
sikringsplaceringen passer hverken i den el. instruktionsbogen ;).

Fra : anders majland

Dato : 06-10-04 08:37

> Det er en rimelig væsentlig detalje

Enig

> jeg bruger det tit. Prob. er
> bare om det passer på bilen, jeg har fx. aldrig fundet mit soltag, og
> sikringsplaceringen passer hverken i den el. instruktionsbogen ;).

Så er man jo ligevidt ....

SWG er udkommet her i sommers så der er da en chance for at elnettet
passer....

Fra : Kim

Dato : 06-10-04 17:35

meddelelse news:41639271$0$59391$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> mir selbst."
>
> Nogen der er uenige i JJ's udsagn "Forskellen på de to er absolut

Efter min mening er SWG bedst af de 2
Mvh. Kim