SilverKeeper Back-Ups
Fra : Kell Christensen

Dato : 05-10-04 10:09

Jeg har haft megen glæde af SilverKeeper i OS9,
men hvad er det, der sker i OSX.

Der er tale om backup af en mappe fra en 15" PB
til en G4 via ethernet - begge kører OSX.

Fra start kopierer SK fint mappe med indhold over.
Ved ændring af dokumenter eller tilføjelse af nye,
bliver de vist i log vinduet i SK som opdaterede og overførte.
Men fakta er at der ikke opdateres eller ændres på G4

Har det noget med tilladelser og det pjat at gøre.
Vi har prøvet at logge med samme bruger og PW på begge Mac'er.

mvh Kell

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-10-04 16:43

Hej Kell

Det er desværre en generel fejl, der er i X-versionen. LaCie skulle være
opmærksom på det, men de har ikke reageret på henvendelser. Vi er flere,
der har brugt SK med fine resultater under OS 9.x, men netop af den
grund, du beskriver, vil jeg ikke bruge den på X. Jeg vælger derfor at
ofre en upgrade af min Synchronize! Pro istedet for.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Steen Larsen

Dato : 05-10-04 19:04

In article <4162c118$0$13737$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>,

> [...]
> grund, du beskriver, vil jeg ikke bruge den på X. Jeg vælger derfor at
> ofre en upgrade af min Synchronize! Pro istedet for.

RsyncX er også en mulighed.

Fra : Kell Christensen

Dato : 05-10-04 21:17

Steen Larsen <steen.remove@this.lykking.dk> wrote:

> RsyncX er også en mulighed.

Jeg har brugt en hel del af aftenen til at finde og afprøve backup prg.

RsyncX ser nem og flot ud - funker også fint på nær, at jeg kan ikke få
den til at slette de filer i destination som er slettet i source.
Jeg har check i Remove unmatched.
Den kan heller ikke huske backup-sets.

Så er der PsynkX - her skal man skrive i noget sudo og terminal halløj.
Virker ikke. Eller også er det mig der ikke virker.

MimMac er jeg så stoppet ved - jeg er ikke blevet klog på alt endnu
men det ser ud til at virke med alt - også over net. $10.
http://www.ascendantsoft.com/

Hilsen Kell

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-10-04 00:12

Hej Kell

Kell Christensen wrote:

> RsyncX ser nem og flot ud - funker også fint på nær, at jeg kan ikke få
> den til at slette de filer i destination som er slettet i source.
> Jeg har check i Remove unmatched.
> Den kan heller ikke huske backup-sets.

Jeg har ikke prøvet den, men fra andre har jeg hørt nøjagtig de samme
indsigelser, som du kommer med.

> Så er der PsynkX - her skal man skrive i noget sudo og terminal halløj.
> Virker ikke. Eller også er det mig der ikke virker.

Det ku' jo være, du lider lidt af samme sygdom som jeg, - nemlig
'terminalskræk'..

> MimMac er jeg så stoppet ved - jeg er ikke blevet klog på alt endnu
> men det ser ud til at virke med alt - også over net. $10.
> http://www.ascendantsoft.com/

Det kunne være, jeg skulle kigge på den også. Ved du, om den kan lave
'full backup' altså også lave et bootable system ved backup'en?

Kan den det, er det jo noget billigere end Synchronize! Pro X 3.4.3, men
til gengæld er man sikker på, at den kan synche med bootable feature, og
den kan gemme sets, så det er bare at åbne den pågældende sæt og lave en
opdatering.. Jeg har brugt den klassiske version af Synchronize, - først
den alm. og senere også Pro ver., og det har jeg aldrig fortrudt, selvom
den er dyr. Har du lyst at prøve den, så kan du hente den her.
<http://www.qdea.com/pages/pages-sprox/sprox1.html>.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Kell Christensen

Dato : 06-10-04 12:26

> Det kunne være, jeg skulle kigge på den også. Ved du, om den kan lave
> 'full backup' altså også lave et bootable system ved backup'en?

Det kan den ikke.

mvh Kell

Fra : La

Dato : 06-10-04 19:02

Det vil jeg nu mene at SilverKepper kan. Den kopierer jo alt fra Source til
Destination, så jeg kan ikke se hvorfor man ikke kan boote fra
sikkerhedskopien...

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-10-04 22:31

Hej

Nej, det kan SilverKeeper netop ikke - desværre. SK kan ikke 'se' de
usynlige filer, der ligger i roden af systemet.
mvh. Erik rihchard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-10-04 22:16

Hej Kell

OK, Tak for opl., så bliver jeg ved Synchronize! Pro X.
mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-10-04 08:56

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> Det kunne være, jeg skulle kigge på den også. Ved du, om den kan lave
> 'full backup' altså også lave et bootable system ved backup'en?

til det bruger du ASR evt. med Diskværktøj eller CCC som GUI frontend.

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 09-10-04 10:56

> [...]

> Har det noget med tilladelser og det pjat at gøre.
> Vi har prøvet at logge med samme bruger og PW på begge Mac'er.

Hvilken version af SK?

Jeg brugte SK indtil version 1.1.1, men ved version 1.1.2 gik det galt
med irreterende fejlmeldinger.

Jeg ville gerne have hoppet tilbage til 1.1.1, men har indtil nu kun
fået fat i 1.1 (via en venlig sjæl her i gruppen)

Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Kell Christensen

Dato : 10-10-04 16:02

> [...]
> med irreterende fejlmeldinger.
>
> Jeg ville gerne have hoppet tilbage til 1.1.1, men har indtil nu kun

Det var en version 1.1.

Har lige prøvet med en 1.1.2, men det er lige så surt.
Skriver i logen at den har kopieret det og det doku,
men intet er ændret i destinationen.

Kan heller ikke finde v. 1.1.1 - vi må nok vente på
1.2 eller bliver det mon 2.1...

Kell