Ny Akvarist
Fra : H.S.

Dato : 05-10-04 09:29

Skal hente et brugt 128L akvarie i aften, sælger siger at det har været
fyldt op med vand, for at test om det er tæt - og det var det. Kan man med
fordel 'efter-tætne' sådan et akvarie (bare for at være sikker ?) - og
hvordan ?

Jeg skal nu have købt de andre ting som mangler, bl.a. et armatur - jeg har
set disse til 7-800 kroner, hvilket virker helt vildt, - findes sådan noget
ikke billigere ?

Henrik
Aloe Vera og produkter til personlig pleje:
http://www.hstrading.dk/

Fra : Jasper Norman

Dato : 05-10-04 22:29

Der er ingen grund til at "efter-tætne". silikonen skal nok holde de første
10-15 år. Jeg véd ikke hvad du har givet for akv. men det er da ikke
sjældent at de sælges til under 7-800 incl. armatur. Ellers ville jeg da se
efter et brugt. De burde kunne fåes til under 300. Men skal det være org.
Akvastabil er der længere mellem tilbuddene.

/Jasper

Fra : H.S.

Dato : 06-10-04 07:48

"Jasper Norman" <Ahrensbach@FJERNEStele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> efter et brugt. De burde kunne fåes til under 300. Men skal det være org.
> Akvastabil er der længere mellem tilbuddene.

Jeg fandt ud af at det hurtigt blev for dyrt at købe armatur, varme, pumpe
osv separat, som jeg kom til at købe et 'starter-sæt' fra Juwel til 110L,
med pumpe, varme og dobbelt armatur. Fik det hele sat til i går aftes og sat
planter i. Satte alt udstyret til strøm og det kørte fint.
I morges var pumpen død Er meget glad for der endnu ikke er fisk i.

- Må ud og bytte pumpen i aften, det MÅ være en defekt i den, da den kun
var tændt når den var under vand.

Fra : Jens Jensen

Dato : 08-10-04 15:14

> [...]
sat
> planter i. Satte alt udstyret til strøm og det kørte fint

Jamen, så er du jo godt igang.
..
> I morges var pumpen død Er meget glad for der endnu ikke er fisk i.

Det var godt nok ærgerligt, men ting kan trods alt gå i stykker. Jeg håber,
at du får en god service.

Fra : H.S.

Dato : 11-10-04 10:02

"Jens Jensen" <Jens@Jensen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jamen, så er du jo godt igang.
> .
>
> Det var godt nok ærgerligt, men ting kan trods alt gå i stykker. Jeg

Ja, det er som man tager det. Pigen var såmænd sød nok, hun skilte den ad,
tog 'propellen' ud og satte den i igen, og så virkede den..... Det er jeg jo
på en måde glad for - da jeg kunne 'komme videre', og på en anden side er
jeg lidt 'nervøs' overfor en pumpe som 'måske' ikke virker.

Men nu har den da kørt uden problemer, hele weekenden - så det lader til at
alt er ok.