Byg selv akvarium
Fra : Bo Jørgensen

Dato : 04-10-04 21:23

Hejsa
Jeg vil bygge mig et akvarium - har prøvet det før (for en del år siden) -
hvilke glas bør jeg bruge, jeg tænker på et akvarium på mindst 200-400 l.

Nogen der ligger inde med noget billigt glas (eller kender et godt
"glassted")

Findes der nogle bygge-guider på nettet ?

Mvh. Bo - akvarist igen ?!

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 07-10-04 19:50

Hej igen

Ingen gør det selv folk her?
Kan man skille en termorude af og bruge den til akvarieglas?

Mvh. Bo

Fra : Jørgen

Dato : 07-10-04 21:22

Hej Bo
Jeg har også tidligere bygget en del akvarier af brugte butiksruder.
Når du nævner termoruder, så mener jeg ikke, at de er tykke nok.
Det får mig til at tænke på hvad der egentlig ville ske ved at lægge
glassene dobbelt.
Det skulle rent faktisk kunne lade sig gøre.
Er der nogen der tør prøve? Det vil nok være sikrest at gøre forsøget i et
kælderrum.
Hilsen
Jørgen

Fra : Carsten Gall

Dato : 08-10-04 00:24

"Bo Jørgensen" <bo@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej igen
>
> Ingen gør det selv folk her?
> Kan man skille en termorude af og bruge den til akvarieglas?

Det kan du sagens, men det er et hestearbejde at skille dem ad og fjerne
metallisten.
Skaf dig lige en karborondum sten inden, til at slibe kanten af glasset
med.

Carsten