golf 2 td og tdi motor
Fra : akj

Dato : 04-10-04 20:42

hvad er forskel på motor 1,6td og 1,6tdi

anders

Fra : Kim Lehmann Poulsen

Dato : 04-10-04 21:13

"akj" <kkk@ee.ru> skrev i en meddelelse
> hvad er forskel på motor 1,6td og 1,6tdi

sådan set ikke ret meget, men på 1.6tdi er der monteret intercooler og
pumpen er justeret op efter denne så effekten er på 80hk.

men grundlæggende er motorene ens.

der ikke ikke ligesom de nyere 1.9 tdi hvor det er en helt anden teknologi.

Mvh Kim Lehmann Poulsen

Fra : phk

Dato : 05-10-04 01:11

"akj" <kkk@ee.ru> skrev i en meddelelse

> hvad er forskel på motor 1,6td og 1,6tdi

Det hedder 1,6 GTD og ikke tdi.

GTD´eren er med turbo og der er udstyrsmæssige forskelle, f.eks.
omdrejningstæller i GTD´eren.

--
Per, Esbjerg

Fra : LL

Dato : 05-10-04 06:46

> "akj" <kkk@ee.ru> skrev i en meddelelse

> Det hedder 1,6 GTD og ikke tdi.
>
> GTD´eren er med turbo og der er udstyrsmæssige forskelle, f.eks.
> omdrejningstæller i GTD´eren.

- Det er der også i min "tysker" TD'er...

Fra : phk

Dato : 05-10-04 09:27

"LL" <lenn@XXXwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> - Det er der også i min "tysker" TD'er...

Hvis det er en TD´er så er originaludstyret et ur i stedet for en
omdrejningstæller. Har du omdrejningstæller i er den enten monteret
efterfølgende eller dit skilt bagpå er forkert. Det er kun dem med turbo der
originalt har omdrejningstæller..

--
Per, Esbjerg

Fra : p.jarnbak

Dato : 05-10-04 13:54

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message

> [...]
> omdrejningstæller. Har du omdrejningstæller i er den enten monteret
> efterfølgende eller dit skilt bagpå er forkert. Det er kun dem med turbo

En gtd har udstyr som en gti(og styling).En td(turbo diesel) kan godt have
omdrejnings tæller
det er et spørgsmål om hvad man betaler for af extra udstyr eller om det er
en tysker.
Hej Palle

Fra : phk

Dato : 05-10-04 18:24

"p.jarnbak" <jarnbak@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> omdrejnings tæller
> det er et spørgsmål om hvad man betaler for af extra udstyr eller om det

Det strider godt nok imod hvad jeg lærte om GTD og TD da jeg havde en i
perioden 86 til 97 (cirka).

--
Per, Esbjerg

Fra : LL

Dato : 06-10-04 08:55

> [...]
> omdrejningstæller. Har du omdrejningstæller i er den enten monteret
> efterfølgende eller dit skilt bagpå er forkert. Det er kun dem med turbo

Ja, det ser nu godt nok ud til, at jeg har det hele i min Turboen er
der, sammen med en ladetryksmåler(som er eftermonteret) - uret er der også
(bare en digitaliseret model) og omdrejningstælleren er der sørme også...
som sagt er det en tysker (import)...