Motoren går "langsomt" ud
Fra : Martin

Dato : 04-10-04 19:59

Jeg har erhvervet mig en 9.9 hk johnson fra '76 - en af de gode gamle !

Men jeg har lidt problemer med at få den til ordenligt fra "lidt over"
tomgang og ned. Den går rent ved mere gas, men når jeg holder konstant gas
på i tomgang går den langsomt ud (4-5 sek.) men det hjælper hvis den lige
får lidt choker, dog kan jeg ikke holde den igang bare ved det.

Jeg har nye rør og karburatoren og resten af benzinsystemet er renset. Hvad
kan der være galt?

Jeg har selvfølgelig prøvet alle indstillinger af blandeskruen.

Hjælp!!

--
/Martin

I may be bad - but I sure feel good !!

Fra : Jess Mathiasen

Dato : 04-10-04 20:49

Har du åbnet luftskruen på benzintanken ?
Mvh
Jess

Fra : Martin

Dato : 05-10-04 14:54

> Har du åbnet luftskruen på benzintanken ?

ja den er åbnet!

Sidder der platiner på sådan en fætter, jeg har ikke haft svinghjulet af
endnu, så jeg ved ikke hvad der sidder under dette.

/Martin

Fra : ENN

Dato : 06-10-04 15:28

Den er den sidste årgang med platiner fra 77 fik de elektronisk tænding se
evt. mere her:
http://www.pugetsoundanglers.org/Fishing%20Info/Johnson%209.9_15.htm