Fik en parkerings-bøde !
Fra : Michael Petersen

Dato : 04-10-04 14:16

Hejsa NG.

Konen og jeg skulle i et ruf på hospitalet i Hillerød, da konen var ved at
føde, jeg parkeret sammen med en masse andre biler PÅ PARKERINGSPLADSEN.
Da den dejlige fødsel var overstået, og jeg fik nydt min nyfødte datter,
skulle jeg hjem for at få noget at spise.

Jeg erfare så, at i foruden på min bil, er der en parkeringsbøde, på 510,-
....kan dette virklig være rigtig ?
.....det er på et sygehus, og faktisk mere eller mindre akut !

Hvad fand**** sker der ?

Med venlig hilsen,
Michael Petersen.

Fra : BJ

Dato : 04-10-04 14:20

"Michael Petersen" <michael@mpetersen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg erfare så, at i foruden på min bil, er der en parkeringsbøde, på 510,-
> ...kan dette virklig være rigtig ?
> ....det er på et sygehus, og faktisk mere eller mindre akut !

Tjaeee .... hvorfor ikke...?

Min søn har som læredreng i egen bil fået en sådan. Han arbejdede som
tilkaldt, af sygehuset, elektriker.

Der var kun én til at betale ..... læredrengen (afgiften er større end hans
dagløn).

Bjørn Jørvad

Fra : John Sahl

Dato : 04-10-04 14:21

Michael Petersen wrote:
> Hvad fand**** sker der ?

Tillykke med den lille ny

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : BJ

Dato : 04-10-04 14:23

> Tillykke med den lille ny

Ups ... den glemte jeg.

Tillykke herfra også.

Bjørn Jørvad

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-04 14:28

"Michael Petersen" <michael@mpetersen.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad fand**** sker der ?

Tillykke med den bette... :)

.... husk at indkræve de 510 kr igen når ungen bliver 18!

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94

Fra : BJ

Dato : 04-10-04 14:30

"Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> ... husk at indkræve de 510 kr igen når ungen bliver 18!

Det går vel ikke at kalde afgiften for en børneinvestering/opsparing..?..

Bjørn Jørvad

Fra : alexbo

Dato : 04-10-04 14:37

"Michael Petersen" skrev

> Jeg erfare så, at i foruden på min bil, er der en parkeringsbøde, på 510,-
> ...kan dette virklig være rigtig ?
> ....det er på et sygehus, og faktisk mere eller mindre akut !

Der vist ikke nogen sygehuse i hovedstadsregionen uden
parkeringsrekstriktioner, så hvis du har parkeret på en parkeringsplads med
tidsbegrænsning, uden at sætte skiven, så koster det.

For ikke så længe siden var der skriverier om Rigshospitalets
parkeringsregler, selv de ansatte kunne ikke parkere hele dagen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Per O.

Dato : 04-10-04 15:10

alexbo wrote:
> [...]
>
> For ikke så længe siden var der skriverier om Rigshospitalets
> parkeringsregler, selv de ansatte kunne ikke parkere hele dagen.

Selv om vi har tåbelige politikere herovre i provinsen, så er den stunt med
at lave de nye parkeringsregler i østzonen nu værre end det 'vores' tumper
herovre kan finde ud af !
Godt man ikke bor derovre.

Per O.

Fra : alexbo

Dato : 04-10-04 15:31

"Per O." skrev

> [...]
med
> at lave de nye parkeringsregler i østzonen nu værre end det 'vores' tumper

Jeg kan ikke rigtig se det tåbelige i at friholde parkeringspladser til
skadestuebesøgende, dagpatienter og besøgende,
fremfor at stille pladser til rådighed for beboere og ansatte i de
nærvedliggende virksomheder.

mvh
Alex Christensen

Fra : Karsten Andersen

Dato : 04-10-04 16:41

Mon, 4 Oct 2004 16:09:53 +0200, skrev Per O., på 23 linier, i
<cjrlhj$j2k$1@news.net.uni-c.dk>, :

> [...]
>at lave de nye parkeringsregler i østzonen nu værre end det 'vores' tumper

I Horsens er der da også tidsbestemt parkering.
Man vil jo gerne holde tæt på indgangen.
Specielt når konen har veer.

Der er ikke andet for man må følge hende ind og derefter flytte bilen.
Eller huske skiven

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 04-10-04 14:56

"Michael Petersen" <michael@mpetersen.dk> wrote in message
> Jeg erfare så, at i foruden på min bil, er der en parkeringsbøde, på 510,-
> ...kan dette virklig være rigtig ?
> ....det er på et sygehus, og faktisk mere eller mindre akut !

hvis du kan bevise at det var akut og det ikke varede flere timer før hun
fødte, så har du en stor chance for at få den annulleret, men hvis det er
fordi du efter fødslen lige skulle bruge 2-3 timer på at se ungen osv så
tror jeg ikke den går :-/

så kig på fødselstidspunktet og hvornår p-bøden er skrevet, så kan du gå op
og gøre dem opmærksom på at det var akut hvis tiden mellem de 2 er kort..

jeg læste det et eller andet sted på nettet omkring parkering i københavn
hvor jeg havde søgt på goggle.dk

-- har selv lige fået en datter for en måned siden dog uden p-afgift
Allan
Nissan Primera 2,0 se aut
fzr600us

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 04-10-04 15:23

Michael Petersen wrote:
> [...]
> PARKERINGSPLADSEN. Da den dejlige fødsel var overstået, og jeg fik
> nydt min nyfødte datter, skulle jeg hjem for at få noget at spise.

Et stort tillykke med datteren, har selv 2 drenge, som snart bliver 9 og 13
år.

> Jeg erfare så, at i foruden på min bil, er der en parkeringsbøde, på
> 510,- ...kan dette virklig være rigtig ?
> ....det er på et sygehus, og faktisk mere eller mindre akut !
>
> Hvad fand**** sker der ?

Der sker sikkert det samme som alle andre steder.
Nogle misbruger sygehusets parkering, og derfor er de blevet nødt til at
indføre tidsbegrænset parkering.
Her i Roskilde ligger sygehuset f.eks. lige ved siden af stationen, og der
var altid optaget af diverse pendleres biler, så man aldrig kunne komme til.
Det er slut nu, efter at der er indført tidsbegrænsning.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 04-10-04 15:28

Per Beer Hansen wrote:

> [...]
til.
> Det er slut nu, efter at der er indført tidsbegrænsning.

Men der holder stadig mange biler på villavejene omkring sygehuset!

Jeg har prøvet at ankomme til mine forældres adresse og måtte parkere
6 huse væk pga. biler, der i princippet burde holde på sygehusets p-plads
(som iøvrigt var halvtom)

/Jakob

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 04-10-04 15:34

Jakob Jeppesen wrote:

> Men der holder stadig mange biler på villavejene omkring sygehuset!

Ja alle kneb bliver taget i brug, når det drejer sig om at "snyde"
parkeringsvagten.

> Jeg har prøvet at ankomme til mine forældres adresse og måtte parkere
> 6 huse væk pga. biler, der i princippet burde holde på sygehusets
> p-plads (som iøvrigt var halvtom)

Jeg har selv boet på Svendsvej, så jeg kender udemærket til problematikken

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Anders E. Larsen

Dato : 04-10-04 15:51

hej..

tillykke med ungen!!!!

på Vejle Sygehus hvor min datter blev født var det sådan et MEGET bredet
"fortovsmiljø" hvor man akut kunne parkere hvis man skulle føde så gik man
lige ind og fik en lille seddel som man lagde i forruden så kune man holde
der lige så lang tid som det nu tog!!!!!
forslag til efterfølgelse ....måske?????

Anders

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 04-10-04 18:13

Anders E. Larsen wrote:
> hej..
>
> tillykke med ungen!!!!

Tak tak, men øh det er nu snart 9 år siden den yngste kom til verden

> [...]
> forruden så kune man holde der lige så lang tid som det nu tog!!!!!
> forslag til efterfølgelse ....måske?????

Jeg ved at Roskilde sygehus også har nogle mærkater (har selv været med til
at lave dem), men om de kun bruges til "faste" patienter, eller om de også
kan hentes i informationen ved akutte "besøg", det ved jeg så ikke.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : BJ

Dato : 04-10-04 18:24

> [...]

> også kan hentes i informationen ved akutte "besøg", det ved jeg så ikke.

Følgende fundet på:

http://www.sundhed.dk/wps/portal/_s.155/4503?_ARTIKEL_ID_=2064040504112604

Mon ikke de andre sygehuses parkeringsforhold er listet op også...

http://www.sundhed.dk

Bjørn Jørvad

Fra : BJ

Dato : 04-10-04 18:17

"Anders E. Larsen" <ae@aab-net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> lige ind og fik en lille seddel som man lagde i forruden så kune man holde
> der lige så lang tid som det nu tog!!!!!

Var det før eller efter (starten) Carparks overtagelse (sygehuset har ansat
dem) af hele parkeringskomplekset.

Gælder denne ordning i dag..?

Bjørn Jørvad

Fra : qfha

Dato : 04-10-04 16:29

"Michael Petersen" skrev d. 04-10-04 14:16 dette indlæg :
> [...]
510,-
> ....kan dette virklig være rigtig ?
> .....det er på et sygehus, og faktisk mere eller mindre akut !

---------
Tillykke med familieforøgelsen.

Prøv at kontakt det pågældende parkeringsforetagende og bed om
eftergivelse af bøde pga. situationen. Det lykkes af og til. Men ellers
må du nok tage det som en ekstra fødselsomkostning. (Hvad ville en
hyrevogn ikke have kostet). Og du har da det første input til pigens
konfirmations sang.

http://www.kandu.dk/

Fra : Gunnar007

Dato : 04-10-04 16:38

"Michael Petersen" <michael@mpetersen.dk> skrev i en meddelelse
Klip en smule
> Jeg erfare så, at i foruden på min bil, er der en parkeringsbøde, på 510,-
> ...kan dette virklig være rigtig ?
> ....det er på et sygehus, og faktisk mere eller mindre akut !
>
> Hvad fand**** sker der ?

Tilykke med den lille..

Men lige et spørgsmål..
Hvordan skal p-vagten som skriver bøder ud dog vurdere at du har parkeret
der akut ??
Det er jo ikke alle som besøger hospitalet fordi det er akut.. Der er nok
flere som besøger det for at besøge/arbejde der.

Men prøv da lykken, men forbered dig på en nitte !
Så bliver du ikke skuffet..

Hilsen G

Fra : TGD

Dato : 04-10-04 17:52

> [...]
> Da den dejlige fødsel var overstået, og jeg fik nydt min nyfødte datter,
> skulle jeg hjem for at få noget at spise.

Jamen tillykke.

> Jeg erfare så, at i foruden på min bil, er der en parkeringsbøde, på 510,-
> ...kan dette virklig være rigtig ?
> ....det er på et sygehus, og faktisk mere eller mindre akut !

Ja der ikke noget til hinder for det, er det et privatselskab der har
opkrævet afgiften ksla du bare sige det ikke er dig selv der har ført bilen,
som udgangspunkt er det føreren af bilen der skal betale en "privat" afgift
og ikke ejeren som det gælder for kommunal.

Men til info så kunne du have henvendt dig til personalet de har nogen p
tilladelser de kan give til patienter - ved ikke om vordende fædre kan få.

> Hvad fand**** sker der ?

Ja i bund og grund ahr du parkeret "ulovligt" på en andens grund og ikke har
fulgt anvisningerne

Fra : Uffe Ravn

Dato : 05-10-04 00:17

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev

> Ja i bund og grund ahr du parkeret "ulovligt" på en andens grund og ikke
har
> fulgt anvisningerne

Jsps, det store problem er ikke parkerings regelerne, men den ofte
mangelfulde skiltning.

Mvh.

Fra : TGD

Dato : 06-10-04 00:04

<KLIP>

> Jsps, det store problem er ikke parkerings regelerne, men den ofte
> mangelfulde skiltning.

Hvis skiltningen er mangelfuld har du gyldig grund til ikke at betale.

Fra : BJ

Dato : 06-10-04 00:07

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvis skiltningen er mangelfuld har du gyldig grund til ikke at betale.

Jeps, skiltningen er visse steder blevet så enorm, man tror de indgår i de
bærende konstruktioner i bygningerne, hvor de er placeret.

Bjørn Jørvad

Fra : Uffe Ravn

Dato : 06-10-04 09:42

"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev

> Jeps, skiltningen er visse steder blevet så enorm, man tror de indgår i de
> bærende konstruktioner i bygningerne, hvor de er placeret.

Hvis jeg eksempelvis parkerer på Fredrik V´s vej ved Rigshospitalet,
befinder den tavle der angiver parkeringsforholdene på stedet, sig ved
postterminalen, ca. 3,5Km. derfra. Det vil jeg mene er mangelfuld skiltning.

Og nej, jeg havde ikke overskudet til at tage en retssag dengang.

Mvh.

Fra : TGD

Dato : 06-10-04 14:10

<KLIP>

> [...]
> befinder den tavle der angiver parkeringsforholdene på stedet, sig ved
> postterminalen, ca. 3,5Km. derfra. Det vil jeg mene er mangelfuld

Riget har ikke kommunal parkeringsordning men privat, men ja p skiltningen i
Kbh. er lige til dasset.

> Og nej, jeg havde ikke overskudet til at tage en retssag dengang.

Må jeg så forslå dig at få en kæreste eller kone der er lægesekretær så kan
det være du kan parkere gratis som visse andre ved riget .

Tricket er jo at benægte at du var fører af bilen.

Fra : BJ

Dato : 06-10-04 14:43

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Må jeg så forslå dig at få en kæreste eller kone der er lægesekretær så
> kan
> det være du kan parkere gratis som visse andre ved riget .

Parkeringsmulighederne ser ellers gode ud:

http://www.sundhed.dk/Images/alle/organisation_hs/RH_pdfer/Oversigts_P_kort_Riget_Sept2003.pdf

Bjørn Jørvad

Fra : Uffe Ravn

Dato : 06-10-04 20:01

"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev

> Parkeringsmulighederne ser ellers gode ud:

http://www.sundhed.dk/Images/alle/organisation_hs/RH_pdfer/Oversigts_P_kort_Riget_Sept2003.pdf

Det er nu stærkt afhængigt af tidspunktet, kl 6 er der massere af plads, kl.
9 til 11 er der massere af biler, og som dagen skrider, forsvinder bilerne
også.

Mvh.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 06-10-04 19:52

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev

> skiltning.
>
> Riget har ikke kommunal parkeringsordning men privat, men ja p skiltningen
> Kbh. er lige til dasset.

Fredrik V´s vej er Parkering Københavns område, og ligger uden for selve
Rigshospitalets område der er behørigt afmærket.

> Må jeg så forslå dig at få en kæreste eller kone der er lægesekretær så
kan
> det være du kan parkere gratis som visse andre ved riget .

Hmm. gælder det kun lægesekretære?
Kan en sygeplejerske evt. bruges? Dem har jeg da mødt et par søde stykker
af.

Jeg har dog også set en enkelt overlæge få en parkerings bøde, aldrig har
jeg set ham så sur, han måtte også til lommen.

> Tricket er jo at benægte at du var fører af bilen.

Det kunne jeg jo ikke så godt, når nu jeg var på vej ud til den, imens
parkeringsrøveren skrev parkeringsafgiften.

Mvh.

Fra : BJ

Dato : 06-10-04 14:31

KLIP

> [...]
> befinder den tavle der angiver parkeringsforholdene på stedet, sig ved
> postterminalen, ca. 3,5Km. derfra. Det vil jeg mene er mangelfuld

Nu er jeg ikke bekendt med forholdene ved Rigshospitalet, men for at komme
til selve parkeringsområdet, skal man så passere omtalte skilt, eller kan
man komme ind på nogen måde uden at se/støde på parkeringsreglerne..?

Bjørn Jørvad

Fra : Uffe Ravn

Dato : 06-10-04 19:57

> [...]

> til selve parkeringsområdet, skal man så passere omtalte skilt, eller kan
> man komme ind på nogen måde uden at se/støde på parkeringsreglerne..?

For at komme ind på selve Rigshospitalets område passerer man rigeligt med
skiltning, problemet er selve Frederik V´s vej, der hører ind under
københavns kommune, og hvor skiltningen som sagt er 3,5 Km væk.

Mvh.

Fra : J S L

Dato : 04-10-04 18:28

> [...]
> ...kan dette virklig være rigtig ?
> ....det er på et sygehus, og faktisk mere eller mindre akut !

Hej!

På Skejby Sygehus er det også "Carpark" der administrerer parkeringen. Som
bloddonore har "vi" vores egen parkeringsplads. Skulle man glemme at sætte
p-skiven her og få en p-bøde, afleverer man den ved skranken. Og vupti så
hører man ikke mere til det. Det er sq da service...

JSL

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 05-10-04 20:56

"Michael Petersen" <michael@mpetersen.dk> wrote in message
> Hvad fand**** sker der ?

så fandt jeg det på http://www.parkering.dk/index.php?ID=77

Bliver en fødende kvinde kørt til hospitalet i en privat bil, vil der efter
omstændighederne kunne være tale om tvingende ekstraordinære forhold, hvis
fødslen f.eks. er i gang ved ankomsten. Sådanne omstændigheder vil til dels
kunne retfærdiggøre en ulovlig parkering. Bliver barnet derimod først født
adskillige timer efter ankomsten til hospitalet, foreligger der ikke
tvingende omstændigheder. Det bemærkes i den forbindelse, at bl.a. ud- og
indstigning samt af- og pålæsning normalt vil være lovlig, såfremt der alene
er sket en overtrædelse af et parkeringsforbud, og betingelser herfor i
øvrigt er opfyldt.

--
Allan
Nissan Primera 2,0 se aut

Fra : Basil

Dato : 06-10-04 20:42

Michael Petersen wrote:
> Jeg erfare så, at i foruden på min bil, er der en parkeringsbøde, på 510,-
> ...kan dette virklig være rigtig ?
> ....det er på et sygehus, og faktisk mere eller mindre akut !
>
> Hvad fand**** sker der ?

Jeg tror dette er meget almindeligt.
Man skal på hospitalet, skadestuen, fødestuen osv. og har ikke lige overskud
til at kigge på alt deres p-fis.
Jeg tror det er en mindre guldgrubbe, desværre
Jeg havde en kammerat der behændigt parkerede bilen det rigtige sted på
Herlev, da hans kæreste var blevet afleveret på fødegangen.
Fødselen gik fint, faren skal hjem og bilen skal findes.
Det tog så 3 dage for politiet at finde den stjålne bil
Har biltyve (og p-vagter) ingen moral ?
Kai

Fra : Uffe Ravn

Dato : 06-10-04 22:19

"Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za> skrev

> Har biltyve (og p-vagter) ingen moral ?

Nej

Mvh.

Fra : claus b. p.

Dato : 07-10-04 09:34

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote in message

> "Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za> skrev

> Nej
>
> Mvh.

Også tillykke! Var i samme situation da jeg skulle hente min 6 årige knægt
fra en operation derinde. Ville egentlig klage, for der var jo strengt
taget tale om af/pålæsning, men jeg gad ikke.
Området ved Rigshospitalet er et af Kbh.s P vagters yndlingsområder. For de
der ikke kender Kbh. så er en stor del af indre by omfattet af en generel 2
timers P regel. Dette gælder også for de ansatte på RH, så de er rasende, og
kan ikke hjælpe. Det er en politisk beslutning at der ikke skal være skiltet
i områderne, men kun hvor man kører ind i områderne. Der er jo næsten heller
ikke andre skilte i byen, så de kan jo ikke overses! :-] Iøvrigt er en anden
fornøjelse for P-vagterne at gå rundt i villakvartererne og måle om der er
10 m. fra de parkerede biler til nærmeste hjørne, eller om man har parkeret
foran en indkørsel. (Sin egen) Der er penge i lo..... www.lorteby.dk
"Respekt" for dem der skrider fra Kbh.

/Claus

Fra : Kate

Dato : 09-10-04 11:01

"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> wrote in

> www.lorteby.dk

Den er altså bare blevet lukket i marts, står der.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.