PD-5 ??
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-10-04 13:41

Nogen erfaringer / meninger om http://www.pd5.dk/ ?

Jeg har INGEN økonomiske interesser, og er MEGET skeptisk.

Lidt appetitvækker:

http://www.pd5.dk/cmspublic/Hvad%20siger%20fagfolk[420].asp

Pressemeddelse:
Kør længere på literen med en renere motor.

Ved regelmæssigt at tilsætte en lille dosis PD-5 i forbindelse med
påfyldning af benzin eller diesel, kan billister og vognmænd nu få en renere
motor, øge accelrationen og køre længere på literen.

PD-5 er et miljørigtigt tilsætningsstof, som er så rent at et menneske
faktisk kan drikke det uden risiko. Det er engelske forskere, som via
"nanoteknologi" har udviklet produktet, som har vist sig at kunne reducere
brændstoforbruget samt holde motoren ren ved f.eks. aflejringer på ventiler
og stempler i biler og lastbiler.Men også i generatorer, skibe, motorbåde og
havetraktorer - eller sagt på en anden måde, alle steder, hvor der anvendes
fossile brændstoffer.

En af de bilister, som har afprøvet produktet, er Igor Svendsen fra Møn. Han
er mekaniker og har tidligere været ansat hos bl.a. Mercedes-importøren
Bohnstedt-Petersen i København. Sidelæbende har han i sin fritid kørt
motorløb på bl.a. Roskilde-Ringen. Så det er både som fagmand og som kritisk
forbruger, at han er blevet bedt om at teste PD-5. I sine to dieselbiler
(Mercedes 190 D og en Mitsubishi 4 hjulstrækker) har han de seneste uger
kørt mange kilometer for at få en så grundig test.

"Jeg har gennem årene brugt forskellige tilsætningsstoffer ( additiver) uden
den store virkning. Men allerede efter to påfyldninger med PD-5 har jeg
kunnet konstatere en særdeles mærkbar effekt på begge biler. Motorerne er
blevet meget renere. Så rene, at den karateriske lyd af dieselmotor
(dysestøj) er væk, idet motorgangen nu er blevet blødere. Og så er
accelrationen nu så hurtig, at folk faktisk tror, at jeg kører på benzin.
Den effekt har jeg i mine mange år som mekaniker aldrig oplevet" konkluderer
Igor Svendsen.

Direktør Birger Højer fra miljøfirmaet PD-5 SCandinavia ApS, som står for
salget i de nordiske lande supplerer:

"ingen behøver at være bange for bivirkninger. Produltet har været testet
utallige gange, og resultatet er hver gang det samme: renene motorer med
markant lavere brændstofforbrug. Der er blevet gennemført tests på
diesel/benzinbiler, der viser brændstofbesparelser på helt op til 16% samt
en reducering af udstødsgasserne på helt op til 72,8%.

PD-5 påføres i så små mængder, at en lastbil, der kører sydpå eksempelvis
Spanien og tilbage igen, typisk vil anvende 250 ml PD-5 til 1.000 liter
brændstof.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 04-10-04 13:55

Christian B. Andresen wrote:

> [...]
kritisk
> forbruger, at han er blevet bedt om at teste PD-5.

Sikke nogen meritter - det er åbenbart ved at være længe siden den
stakkels Igor har sat sit præg på den danske motorsportsverden....

/Jakob

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-10-04 14:00

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message
> Nogen erfaringer / meninger om http://www.pd5.dk/ ?
>
> Jeg har INGEN økonomiske interesser, og er MEGET skeptisk.

Jeg fristes faktisk til at bruge Diana's "Fup og Svindel" fra
www.luk-punkt1.dk

--
mvh/rg. Christian

Fra : LL

Dato : 04-10-04 16:21

Citat:
Er PD-5 giftigt, eller er det benzin-baseret?

Nej, ingen af delene. PD-5 er vandbaseret, og det er komplet ufarligt. Selv
hvis det ved en fejl skulle blive drukket, vil det ikke have nogen skadelig
virkning - men de britiske producenter tilføjer med et glimt i øjet at de "
ikke anbefaler at man drikker PD-5 i større mængder" !!

HAHA så har man hørt den med...

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 05-10-04 08:04

"LL" <lenn@XXXwebspeed.dk> wrote in message
> Citat:
> Er PD-5 giftigt, eller er det benzin-baseret?
>

> Nej, ingen af delene. PD-5 er vandbaseret, og det er komplet ufarligt.
Selv

Vandbaserede ting i benzinen.......mon det er særligt smart ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-04 08:31

> Vandbaserede ting i benzinen.......mon det er særligt smart ?

Bare der er etellerandet som både blander sig m. fuel og vand, går det, fx
karburatorsprit.

Fra : Claus Fabritius

Dato : 04-10-04 17:17

> [...]
> er mekaniker og har tidligere været ansat hos bl.a. Mercedes-importøren
> Bohnstedt-Petersen i København. Sidelæbende har han i sin fritid kørt

Allerede her kunne de ikke tages seriøst, da Roskilde Ringen ikke har
eksisteret i mange år :)
--
MVH
Claus Fabritius

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 04-10-04 18:16

Claus Fabritius wrote:

> Allerede her kunne de ikke tages seriøst, da Roskilde Ringen ikke har
> eksisteret i mange år :)

Årh hvad, det er da kun 36 år og 12 dage siden, det sidste (officielle) løb
blev kørt på Ringen

Per
www.perbeer.ninja.dk