Beskyttelse af stik i motorrum mm.
Fra : anders majland

Dato : 04-10-04 12:19

Jeg har lært "the hard way" hvor ringe italienske mc'er er til at klare
det danske vintervejr. Stik der ikke er smurt med vaseliniefedt holder
ikke længe... Ligeledes har jeg rodet en del med ledningsnettet i min
gamle mazda (90'er)

Nu har jeg så fået en ny bil (fabia) og overvejer at behandle alle
tilgængelig stik i motorrummet for at sikre dem et langt liv.

- Men hvor udsatte er stik i motorrummet egenligt. De er jo skærmet lidt
mod vejrliget, men der komme vel stadig en salttåge derind.
- Hvad med motorcomputeren - Kan den håndtere at jeg har taget strømmen
uden at få problemer med centrallåse, startspærre osv ?
- Nogen der kan forestille sig at det skulle have indvirkning på
garanti/reklamationsret ?
--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-04 13:13

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:416131c5$0$59394$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> uden at få problemer med centrallåse, startspærre osv ?
> - Nogen der kan forestille sig at det skulle have indvirkning på

Giv alle stik silikonefedt. ( fedt ikke olie)
Så har du ingen problemer. Jeg har altid gjort det, og har aldrig haft
el-problemer.
Ingen problemer med min garanti hos PSA.
--
Møller

Fra : anders majland

Dato : 04-10-04 13:33

> silikonefedt. ( fedt ikke olie)

Lige præcis - ved ikke hvorfor jeg kom til at skrive vaseline .... Måske
fordi bøtten står i udhuset og korttidshukommelsen glippede

Fra : Roberto Saldo

Dato : 04-10-04 13:44

anders majland wrote:

> Lige præcis - ved ikke hvorfor jeg kom til at skrive vaseline .... Måske
> fordi bøtten står i udhuset og korttidshukommelsen glippede

Alm smørefedt virker altså også i en snæver vending.

Mvh
Roberto

Fra : Mads Stetter

Dato : 04-10-04 17:10

Roberto Saldo wrote:

> Alm smørefedt virker altså også i en snæver vending.
>
> Mvh
> Roberto

He he... Ja det gør vaseline også! LOL

MVH Mads Stetter (Som ikke bruger vaseline...

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 04-10-04 15:29

On Mon, 4 Oct 2004 14:33:28 +0200, "anders majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

>Lige præcis - ved ikke hvorfor jeg kom til at skrive vaseline .... Måske
>fordi bøtten står i udhuset og korttidshukommelsen glippede

Ganske almindelig vaseline, det i de gule æsker, virker også ganske
udemærket. Det har ihvertfald holdt fugten væk fra mine blinklys på
Land-Rover'en.

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-04 16:26

> [...]
> - Hvad med motorcomputeren - Kan den håndtere at jeg har taget strømmen
> uden at få problemer med centrallåse, startspærre osv ?

Hmmm nu er min Mondeo da 7 år og jeg har INTET lavet ved stikkene. De stik
jeg har afmonteret i motorrummet ser ud som nye, så min konklusion på en
mondeo er at de bestemt ikke er udsatte.
Jeg kører hele året i al slags vind og vejr.

I min bil er der en stor plade i bunden som lukker motorrummet så eneste
sted der kan komme vand ind er teoretisk gennem køleren. Da stikkene sidder
højere end åbningen til køleren så bliver de aldrig våde.

Så lige på det punkt har Ford da fået styr på tingene som jeg ser det.

--
Tom

Fra : phk

Dato : 04-10-04 17:44

> [...]
> højere end åbningen til køleren så bliver de aldrig våde.
>
> Så lige på det punkt har Ford da fået styr på tingene som jeg ser det.

Har de også fået styr på afmontering af oliefilter _uden_ at olien løber op
i ærmet? ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-04 18:25

> sidder

> Har de også fået styr på afmontering af oliefilter _uden_ at olien løber
> op
> i ærmet? ;)

Det har de mindst lige så meget styr på som deres rustbeskyttelse

--
Tom