Undervognsbehandling af ny bil
Fra : JS

Dato : 04-10-04 10:19

Er det tilrådeligt at undervognsbehandle en ny bil eller skal man vente et
par år?
Har det indflydelse på garantien, hvis man gør det?
Det drejer sig om en Renault.

Mvh. JS

Fra : Roberto Saldo

Dato : 04-10-04 10:32

JS wrote:
> Er det tilrådeligt at undervognsbehandle en ny bil eller skal man vente et
> par år?
> Har det indflydelse på garantien, hvis man gør det?
> Det drejer sig om en Renault.

Prøv at søge i google.groups efter dette grundigt diskuterede emne.

Mvh
Roberto

Fra : Brian S Jensen

Dato : 04-10-04 11:06

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> par år?
> Har det indflydelse på garantien, hvis man gør det?

Hvis du har tænkt dig at beholde den i længere tid, så er det absolut
en fordel med en undervognsbehandling så snart du får bilen

Dog er der et par minus'er :

Nyvognsduften forsvinder (midlertidligt)

Diverse afdækning (inde og ude) bliver afmonteret af personale som har
travlt
og det er ikke sikkert at man ville blive glad for at se hvordan de
behandler
ens nye bil

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Kito

Dato : 04-10-04 13:50

> [...]
> par år?
> Har det indflydelse på garantien, hvis man gør det?

Jeg har haft 2 nye biler, som begge er blevet undervognbehandlet inden de
kom på vejen.
Fordelen eller ulempen er dette at det ikke skader, selv om det måske ikke
hjælper eller gør en forskel.
Efter 2 år og meget klogere, er det 2 år for sent at undervogne behandle da
salt mm. allerede har gjort deres til at bilen vil ruste.
En tidlige holdning fra en anden er at skal du beholde bilen bør du
undervognbehandle og skal den sælges efter 2 år er det ligemeget.
Det er så kun træls for ham der kommer efter. I en handel vil jeg nok lægge
vægt på om den er behandlet.

vh
Poul

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-04 16:28

> [...]
> par år?
> Har det indflydelse på garantien, hvis man gør det?

Hvis du sælger den inden den er 5 år gammel så kan det ikke betale sig.
Forhandleren giver heller ikke mere for bilen af den grund. Ellers kan det
ikke gå hurtigt nok med at behandle bilen.

....underligt at det skal være sådan....

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-04 16:31

> [...]
> par år?
> Har det indflydelse på garantien, hvis man gør det?

Hvis du regner med at have bilen i mere end 5-6 år ville jeg gøre det,
ellers ikke, da du ikke får en krone mere for bilen!

Fra : Anders Sørensen

Dato : 04-10-04 17:00

Den Mon, 4 Oct 2004 11:18:59 +0200, skrev "JS" <js_539@hotmail.com>:

>Er det tilrådeligt at undervognsbehandle en ny bil eller skal man vente et
>par år?
>Har det indflydelse på garantien, hvis man gør det?
>Det drejer sig om en Renault.

Jeg har valgt at få min Yaris Verso undervognsbehandlet. Det er Toyota
som ejer stedet, så de står 112% inde for arbejdet.

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Olesen

Dato : 04-10-04 17:11

"Anders Sørensen" <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> skrev i en
meddelelse news:8os2m0du8brbtv88uemfghse39hk033cpr@4ax.com...

> Jeg har valgt at få min Yaris Verso undervognsbehandlet. Det er Toyota
> som ejer stedet, så de står 112% inde for arbejdet.

Er ejerforholdene så garanti nok alene ??

Fra : Anders Sørensen

Dato : 04-10-04 18:34

Den Mon, 4 Oct 2004 18:10:58 +0200, skrev "Olesen"
<olesen@jubiipost.dk>:

>"Anders Sørensen" <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> skrev i en
>meddelelse news:8os2m0du8brbtv88uemfghse39hk033cpr@4ax.com...

>Er ejerforholdene så garanti nok alene ??

Hvad mener du?
Undervognsbehandlingsstedet ligger i forbindelse med Toyotaværkstedet,
og Toyotas 12 års garanti mod gennemtæring bibeholdes, så vil jeg mene
at det er i orden. Produktet er Tectyl.
Alternativet er at køre den ud i evt. salt og sjap, og køre den til en
Dinitrolbehandling eller lignende. Men jeg synes at den skal have
behandlingen inden den kommer ud at køre, derfor mit valg.