Ingen billede kopiering
Fra : Michael

Dato : 13-05-01 20:14

Hvis man har et billede på sin side, og man ikke vil have at folk
bare kan tage det ned på deres computer?(Når man højrekliker på
billedet). hvad skal man så gøre ?
Altså når man højreklikker på et billede, skal det i stedet for
en højrekliks menu, komme en boks, hvor det for et eksempel står
at man ikke må kopiere dette billede.
Hvis du altså har forstået hvad jeg mener..... Hvilken html kode
skal jeg så skrive ?
Hilsen michael

Fra : Lingo

Dato : 13-05-01 20:32

Du skal bruge noget javascript - mener du kan finde det på www.script.dk
Men det hjælper ingenting!!!
Hvis folk vil have billedet, kan de nemt hente det i deres Temporary
Internet Files
eller hoppe uden om din copyright ved at bruge "Vis kilde" i menuen.
Du kan på ingen måde forhindre dem i at tage et billede hvis
de absolut vil have det!

Med venlig hilsen
Ronni
ronni1@ofir.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-05-01 20:43

Sun, 13 May 2001 19:13:48 +0000 (UTC), skrev Michael
<skatermann@get2net.dk>:

>Hvis du altså har forstået hvad jeg mener..... Hvilken html kode
>skal jeg så skrive ?

Lad være med at uploade billedet.

Glem det eller find det selv på en javascriptside.

Er total nytteløst [1] og drønirriterende for besøgende, da det
forhindrer en masse fornuftige ting med højreklik.

[1] Alle der vil have billedet kan alligevel få det på 117 forskellige
måder.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Steen Bondo

Dato : 13-05-01 22:04

Michael wrote in a message to All:

M> Hvis man har et billede på sin side, og man ikke vil have at folk
M> bare kan tage det ned på deres computer?(Når man h¢jrekliker på
M> billedet). hvad skal man så g¢re ?

Keep it local.!

Når jeg st¢der på den slags irriterende opf¢rsel (og ¢nsker at hente
billedet), henter jeg det enten fra min cache, eller tager et
screen-dump af browseren. Drop det pladder, og brug energien på at lave
en funktionel side istedet.

St¢t anarkiet.! ;)

Hygge
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 16-05-01 18:58

On Sun, 13 May 2001 23:03:31 +0200, sbo@hehe.com (Steen Bondo) wrote:

> [...]
>billedet), henter jeg det enten fra min cache, eller tager et
>screen-dump af browseren. Drop det pladder, og brug energien på at lave

Det er nemmere bare at højreklikke og så trykke ENTER før man slipper
musetasten igen ;)
Det virker fint og man får så hele menuen til rådighed.

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/

Fra : Steen Bondo

Dato : 17-05-01 15:18

Stefan Bruhn wrote in a message to Steen Bondo:

SB> Det er nemmere bare at h¢jreklikke og så trykke ENTER f¢r man
SB> slipper musetasten igen ;)

Den må jeg pr¢ve en dag.!

Hygge
--