Bundkort til Athlon 64 3400+
Fra : Jesper

Dato : 03-10-04 15:48

Hejsa.....

Hvilket bundkort kan anbefales til Athlon 64 3400+

Jeg skal ikke overclocke, så den funktionalitet betyder ikke noget. Det
skal selvfølgelig være stabilt og hurtigt. Masser af ekstra features er
ingen bagdel.

Jeg hader støj, så aktiv køling er yt!

Nogle gode forslag?

/jesper

Fra : Morten Larsen

Dato : 03-10-04 16:54

Der er både socket 754 og 939 mv. til athlon64 modellen. Så der er
forskellige serier af bundkort afhængig af valg af sokkel. Mener du socket
754 skulle et chaintech vnf3-250 være rimelig ok har jeg læst. Men ellers
skal du nok oplyse hvilken platform du vil bruge.

Mvh Morten

Fra : Jesper

Dato : 03-10-04 17:16

Morten Larsen wrote:
> [...]
> 754 skulle et chaintech vnf3-250 være rimelig ok har jeg læst. Men ellers
> skal du nok oplyse hvilken platform du vil bruge.

Athlon 64 3400+ findes kun med socket 754

/jesper

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-04 19:02

> Athlon 64 3400+ findes kun med socket 754

Jeg ville helt klar gå efter Asus. Det virker bare hver gang!

Fra : Thomas

Dato : 03-10-04 19:39

> Jeg ville helt klar gå efter Asus. Det virker bare hver gang!

Kan du ikke komme med nogle gode argumenter eller links til forskellige
tests så. Det nytter ikke noget at du bare slynger Asus ud.

/Thomas

Fra : Morten Larsen

Dato : 03-10-04 19:59

"Jesper" <nej@tak.no> skrev i en meddelelse

> Athlon 64 3400+ findes kun med socket 754
>
> /jesper

Ja du har ret. Jeg checkede ellers lige inden jeg skrev for ikke at skrive
noget overflødigt og mente der stod 3400 under 939; men det gjorde der så
nok ikke Beklager.

Mvh Morten

Fra : Jesper

Dato : 03-10-04 21:34

Morten Larsen wrote:
> [...]
> noget overflødigt og mente der stod 3400 under 939; men det gjorde der så

Så lad gå da :)

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 08-10-04 21:56

"Jesper" <nej@tak.no> wrote in message

> Hvilket bundkort kan anbefales til Athlon 64 3400+

Asrock K8S8X. Den benytter SIS755 chipsættet der formegentligt stadigvæk er
det hurtigste chipsæt til platformen.

> Jeg skal ikke overclocke, så den funktionalitet betyder ikke noget.

Det har ellers lås på både PCI og AGP, multiplier adjustment og vcore
adjustment. Så det kan det ellers fint.

>Det skal selvfølgelig være stabilt og hurtigt. Masser af >ekstra features
er ingen bagdel.

Ud over SATA 0+1 RAID er der ingen extra features at komme efter.

> Jeg hader støj, så aktiv køling er yt!

Check.

Fra : Jesper

Dato : 10-10-04 22:55

Thomas Wesley Hinton wrote:

> Asrock K8S8X. Den benytter SIS755 chipsættet der formegentligt stadigvæk er
> det hurtigste chipsæt til platformen.

Tak for forslaget.

Det endte med et Abit KV8-Pro 3rd Eye

Jeg er ganske tilfreds. Nu skal jeg bare have skiftet den #%#% AMD boxed
køler ud - den LARMER!!!

/jesper