Benzin lækket i bagagerum
Fra : Peter

Dato : 03-10-04 12:02

Situationen: En benzindunk der ligger i bagegerummet, hvor proppen ikke er
helt tæt.
Resultat: Benzin i bagagerummet og en stank, der ikke er til at få væk,
hverken fra textiloverfladen eller i bilen som sådan.

Hvilke midler skal jeg have fat i???

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-10-04 12:41

"Peter" <nospam@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hvilke midler skal jeg have fat i???
Hvis der ikke er mulighed for at tage måtter ud, så de kan vaskes af,
"dunste af" et andet sted, er der det gl. trick m. eddike ;).

Fra : Peter

Dato : 03-10-04 14:00

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> wrote in message

> Hvis der ikke er mulighed for at tage måtter ud, så de kan vaskes af,
> "dunste af" et andet sted, er der det gl. trick m. eddike ;).

Jeg har taget måtten ud og prøvet med Turtle Wax Extreme Textile Clean, men
det har ikke hjulpet meget. Stanken er stadig hård, og det samme er den
inden i bilen en hel dag efter måtten har været ude...

Er eddike ikke et lidt for hårdt og ætsende middel? Er der andre brugbare
alternativer?

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-10-04 16:13

"Peter" <nospam@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Er eddike ikke et lidt for hårdt og ætsende middel? Er der andre brugbare
> alternativer?
Lager-eddike er nu en SVAG syre, og man plejer at kunne nøjes m. at lade en
kop el. to stå i bilen et stykke tid. Så er det lige som det "suger" lugte
til sig, men hvis man ikke kan lide eddikelugt, er man jo lige vidt ;).

Fra : Peter

Dato : 03-10-04 19:48

> [...]
> en kop el. to stå i bilen et stykke tid. Så er det lige som det "suger"
> lugte til sig, men hvis man ikke kan lide eddikelugt, er man jo lige vidt

Takker for tippet. Jeg prøver med en enkelt kop.

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-04 14:00

> [...]
> Resultat: Benzin i bagagerummet og en stank, der ikke er til at få væk,
> hverken fra textiloverfladen eller i bilen som sådan.

Udluftning og en ny dunk
Du kan jo evt. tage tæppet helt ud for en rum tid

--
Tom

Fra : Thomas Hjort

Dato : 03-10-04 15:00

> [...]
> Resultat: Benzin i bagagerummet og en stank, der ikke er til at få væk,
> hverken fra textiloverfladen eller i bilen som sådan.

Luft ud i et par dage, har selv prøvet det samme med en skoddunk fra
thansen.

Mvh Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-04 17:29

> Luft ud i et par dage, har selv prøvet det samme med en skoddunk fra
> thansen.

howhow, der er skam ikke noget i vejen med thansens varer

--
Tom

Fra : Brian S Jensen

Dato : 03-10-04 18:13

> howhow, der er skam ikke noget i vejen med thansens varer
>
> --
> Tom

Kan du sige det en gang til uden at få lang næse

Hos Thansen får man - hvis man er heldig - næsten hvad man betaler for

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Thomas Hjort

Dato : 03-10-04 22:38

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan du sige det en gang til uden at få lang næse
>
> Hos Thansen får man - hvis man er heldig - næsten hvad man betaler for

Forhelvede, den dunk, når man strammede låget skruede den over gevind.
Livsfarligt at køre rundt med. De fik den også tilbage i hovedet og så købte
jeg en kvali dunk hos Shell.

Mvh Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-04 16:17

> Forhelvede, den dunk, når man strammede låget skruede den over gevind.
> Livsfarligt at køre rundt med. De fik den også tilbage i hovedet og så
> købte jeg en kvali dunk hos Shell.

Min fra Aldi til 20 Kr er endda bedre. Den har holdt i 4-5 år nu og den
ligger for det meste med næsten 5 L i sig selv om sommeren når bilen en
kogende varm. Det holder godt sådan noget Aldi kram

--
Tom