amd eller intel..?
Fra : Tazman

Dato : 03-10-04 11:34

Hejsa

Skal lave en pc for en kammerat og har altid ved disse lejligheder
været tilbøjelig til bare at lave et amd system da jeg kender det og
har bildt mig ind at det er det mest økonomiske.

Men da han er meget forhibbet på at det skal være et intel system
begyndte jeg at kigge omkring efter det.

Mit spørgsmål er nu: Hvilken løsning (mb + cpu + køler) vil være den
bedste investering til omkring 1500,-?

Tanken med amd var et Abit nf7 rev.2, en barton 2800+ samt en silent
boost køler.

Håber i kan hjælpe da jeg gerne vil opfylde hans ønske, men samtidig
også lave den bedste investering.

På forhånd tak

Tazman

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-10-04 17:08

Tazman wrote:

> været tilbøjelig til bare at lave et amd system da jeg kender det og
> har bildt mig ind at det er det mest økonomiske.

AMD-systemer giver mest ydelse for pengene.

> Men da han er meget forhibbet på at det skal være et intel system
> begyndte jeg at kigge omkring efter det.

Hvad skal han bruge maskinen til?

> Mit spørgsmål er nu: Hvilken løsning (mb + cpu + køler) vil være den
> bedste investering til omkring 1500,-?

Billigt, hurtigt, Intel - vælg 2

> Tanken med amd var et Abit nf7 rev.2, en barton 2800+ samt en silent
> boost køler.

Eller en Spire WhisperRock IV - Vær iøvrigt opmærksom på at nForce og
Linux ikke spiller sammen.

> Håber i kan hjælpe da jeg gerne vil opfylde hans ønske, men samtidig
> også lave den bedste investering.

Det er en vanskelig situation at blive placeret i, specielt når hans
krav ikke er kendte (udover Intel).

Jesper G. Poulsen

Fra : Tazman

Dato : 06-10-04 18:52

On 06 Oct 2004 16:08:01 GMT, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

>Tazman wrote:
>

>Det er en vanskelig situation at blive placeret i, specielt når hans
>krav ikke er kendte (udover Intel).

Han har faktisk ikke de store krav til maskinen. Bruger den til lidt
spil i ny og næ, og ellers internet og lidt film.

linux er ikke aktuelt.

Tazman

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-10-04 21:28

Tazman wrote:

> Han har faktisk ikke de store krav til maskinen. Bruger den til lidt
> spil i ny og næ, og ellers internet og lidt film.

Så er din Barton-løsning da klart at foretrække.

Jesper G. Poulsen