Sejljolle
Fra : Herbert Giulio Garon~

Dato : 03-10-04 11:07

Hej!

Jeg vil gerne købe en sejljolle, men jeg er lidt i tvivl om hvilken type det
skal være. Den skal ikke være for stor.. Jeg er ung og studerende, så jeg
har brug for noget som er nemt at flytte rundt med og opbevare på begrænset
plads.
Prisen er selvfølgelig osse en vigtig faktor. Den må gerne være brugt og jeg
vil helst holde mig under 20.000 kroner. Jeg har tænkt lidt på en laser..
Har I andre forslag?

/Herb

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 03-10-04 18:23

> [...]
jeg
> vil helst holde mig under 20.000 kroner. Jeg har tænkt lidt på en laser..

Er det noget du skal sejle kapsejlads i eller er der bare noget hygge/strand
noget. ? Skal det være en, en eller to person jolle ?
Jeg så at der var en Contender tilsalg på DBA og Laserjoller er der hele
tiden nogle af på lasersailing.dk, der er også en Hobie 14 på DBA (el.
Hobiecat.dk), den kan pakkes godt sammen og fylder næsten mindre end en
Laser.
Det skulle ikke være noget problem at finde en jolle i fin inden for dit
rådighedsbeløb.

God vind...
Leon
Olde-Laser årg. 79

---

Fra : Herbert Giulio Garon~

Dato : 03-10-04 20:02

Jeg har ikke tænkt mig at sejle kapsejlads.. Jeg regner primært med at bruge
jollen til eftermiddags og weekend ture.
og det skal være en enmandsjolle. Laser og hobiecat har jeg haft fornøjelsen
at sejle, men contender kender jeg ikke.. kan du fortælle lidt mere om den?
Hobie 14 kender jeg heller ikke.

/Herb

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 04-10-04 15:58

"Herbert Giulio Garonfolo" <dont@write.me> skrev i en meddelelse
> [...]
fornøjelsen
> at sejle, men contender kender jeg ikke.. kan du fortælle lidt mere om

En contender er ala Laser men med fast mast og trapez det er et rigtigt
fart monster.
Læs mere her: http://www.contenderclass.org/den/

"Hobie Cat 14 er den originale Hobie Cat, den det hele startede med i 1969.
En sjov og livlig enmands båd, som er utrolig robust og forholdsvis billig
at købe brugt og holde ved lige.
Siden sidst i 2002 sejles der igen kapsejlads i Hobie Cat 14 i Danmark - det
var den hurtigst voksende Hobie klasse i 2003. Hvis man er villig til at
tage til Nordtyskland, findes der også der felter på op til ca. 25 både."
kilde www.hobiecat.dk

Mvh
Leon

---