Undervognsvask 206SW
Fra : Niels Jacobsen

Dato : 03-10-04 09:40

Hej i efterårssolen

Jeg har for nylig købt en Peugeot 206 SW 1,4 HDI, årg.03, og vil gerne
høre om i har nogle erfaringer ang. undervognsvask af denne model.
Kan man købe en undervognsvask på tanken til denne bil, uden risiko for
at få vand i de elektriske dele, eller andre vitale dele?

Min tidligere bil, en Fiat Punto Sporting årg. 00, kunne ikke tåle
undervognsvask, der kom vand i sikringsboksen.

M.v.h
Niels

Fra : Peter

Dato : 03-10-04 09:53

"Niels Jacobsen" <niels.k.jacobsen@tagentreooncable.dk> skrev i en
meddelelse news:415fbaec$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> Kan man købe en undervognsvask på tanken til denne bil, uden risiko for at
> få vand i de elektriske dele, eller andre vitale dele?

Hvis du læser i din instruktionsbog til bilen vil du (formentlig) se, at det
anbefales ikke at bruge undervognsvask. Noget tilsvarende gælder min egen
bil.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 03-10-04 10:16

Peter wrote:
> Hvis du læser i din instruktionsbog til bilen vil du (formentlig) se,
> at det anbefales ikke at bruge undervognsvask. Noget tilsvarende
> gælder min egen bil.

Det står der ikke noget om. Der står kun at lakken kan tage skade, hvis
vaskehallen er dårligt vedligeholdt.

M.v.h
Niels

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-10-04 10:19

Niels Jacobsen skrev:

> Det står der ikke noget om. Der står kun at lakken kan tage skade, hvis
> vaskehallen er dårligt vedligeholdt.

Den skal da heller ikke i vaskehal... håndvask er vejen frem (hvis du
altså elsker din bil).

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 03-10-04 11:19

Martin Johansen [6000] wrote:

> Den skal da heller ikke i vaskehal... håndvask er vejen frem (hvis du
> altså elsker din bil).

Håndvask er noget forbandet vand-svineri. Vaskehal er vejen frem (hvis
du altså elsker at have rent vand i hanerne).

Mvh.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-10-04 11:21

Lars L. Hansen skrev:

> Håndvask er noget forbandet vand-svineri. Vaskehal er vejen frem (hvis du
> altså elsker at have rent vand i hanerne).

LOL

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 03-10-04 23:14

Martin Johansen [6000] wrote:

> LOL

Hvorfor LOL?
Jeg har stor respekt for dem der samler regnvand i en tønde, med det
formål at bruge det til hånd-bilvask. Det er også kalk-frit.
Men at stå og bruge hane-vand til at vaske bil i, det synes jeg er noget
svineri. Vaskehaller er forsynet med genbrugsbrønde, som nedsætter
vandforbruget betydeligt.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-10-04 09:06

Lars L. Hansen skrev:

> Hvorfor LOL?

Fordi det var sjovt det du skrev?

> stå og bruge hane-vand til at vaske bil i, det synes jeg er noget
> svineri. Vaskehaller er forsynet med genbrugsbrønde, som nedsætter
> vandforbruget betydeligt.

Du er med andre ord ham der kigger skævt på mig når jeg håndvasker min
bil? Fair nok jeg hilser lige næste gang du går forbi

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 05-10-04 17:29

Martin Johansen [6000] wrote:

> Du er med andre ord ham der kigger skævt på mig når jeg håndvasker min
> bil? Fair nok jeg hilser lige næste gang du går forbi

Nej, det er ikke mig. Jeg kommer sjældent ovre i Jylland. Det er i
øvrigt også et skidt sted at vaske bil - vandet er ofte meget saltholdigt.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-10-04 21:46

Lars L. Hansen skrev:

> Nej, det er ikke mig. Jeg kommer sjældent ovre i Jylland. Det er i
> øvrigt også et skidt sted at vaske bil - vandet er ofte meget
> saltholdigt.

Hellere saltholdigt end klorholdigt.. yak det smager ikke godt..

Fra : Olesen

Dato : 03-10-04 15:37

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse

> Den skal da heller ikke i vaskehal... håndvask er vejen frem (hvis du
> altså elsker din bil).

Vaskehal er vejen frem.
Men som altid, så skal du lige gå krogene
efter med vaskehallens børste + gratis sæbevand
før du kører ind.

Du skal vaske bunden af dørene, de nederste paneler,
omkring spejle og under viskerne.

Så får du et godt resultat.

Slidtagemæssigt er der heller ingen problemer.
Jeg har altid kørt i vaskehaller, både med metallic
og alm. lak uden problemer.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-10-04 15:54

Olesen skrev:

> Vaskehal er vejen frem.

Nej der er altid kø så der går vejen ikke fremaf men i stilstand.

> Men som altid, så skal du lige gå krogene efter med vaskehallens børste
> + gratis sæbevand før du kører ind.

Som er fyldt med skidt og møg.

> Du skal vaske bunden af dørene, de nederste paneler, omkring spejle og
> under viskerne.

Uden at kunne spule først? Bad choice Royce.

> Så får du et godt resultat.

Bedre end ingenting.

Men der er nu intet som at stå i skyggen på en solskinssøndag med musik
på anlægget, iskold sodavand på postkassen og så ellers vaske og polere.

Fra : Brian

Dato : 03-10-04 16:49

Hejsa

Martin Johansen [6000] skrev:

> Men der er nu intet som at stå i skyggen på en solskinssøndag med
> musik på anlægget, iskold sodavand på postkassen og så ellers vaske
> og polere.

Noteret!
Hvornår vil det være belejligt for dig, at give min bil en tur ?

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-10-04 17:01

Brian skrev:

> Noteret!
> Hvornår vil det være belejligt for dig, at give min bil en tur ?

Jeg glemte lige at nævne jeg kun gider på min egen bil når jeg har
sådan en..

Jeg elsker at stå at nusse om den og bagefter køre en tur i den
nypolerede bil.

Men andres.. nej fanme nej

Fra : Olesen

Dato : 03-10-04 19:02

> Nej der er altid kø så der går vejen ikke fremaf men i stilstand.

Det går fremad, selvom man holder stille.
-det er jo sjældent, man bakker ind i en hal.

> Som er fyldt med skidt og møg.

Man bør netop dêrfor ikke bruge samme vand som den foregående
lige har brugt..
OG man tar' selvfølgelig den reneste og nyeste børste/spand
og skyller det inden brug.

> Uden at kunne spule først? Bad choice Royce.

Jævnlig vask gør netop, man undgår spuling
og sæbevand er al rigelig.
Har stationen en vandslange spuler
du også skærmkasserne. Et must om vinteren.

> Bedre end ingenting.

Nej, næsten perfekt hvis man hjælper maskinen lidt på vej.

> Men der er nu intet som at stå i skyggen på en solskinssøndag med musik
> på anlægget, iskold sodavand på postkassen og så ellers vaske og polere.

Bad Choise Boyce !
Når du polerer, og gør det udenfor, så er
chancen for sandkorn mv. kan flyve op på lakken
med djævelskab tilfølge.
En lukket garage er sagen, med sodavand og omtalte musik
på anlægget.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-10-04 19:13

Olesen skrev:

> [...]
> flyve op på lakken med djævelskab tilfølge.
> En lukket garage er sagen, med sodavand og omtalte musik på anlægget.

Hvem sagde at skyggen ikke var i garagen?

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 04-10-04 08:52

Martin Johansen [6000] wrote:

> Hvem sagde at skyggen ikke var i garagen?

Ingen - men det virker besynderligt, hvis du vælger at stå i din lukkede
garage og polere, mens din sodavand står på postkassen (som vel ikke er
placeret i garagen??)

/Jakob

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-10-04 09:07

Jakob Jeppesen skrev:

> Ingen - men det virker besynderligt, hvis du vælger at stå i din lukkede
> garage og polere, mens din sodavand står på postkassen (som vel ikke er
> placeret i garagen??)

Hehe.

Hvis den skal være lukket kan jeg ikke være med men hvis den er åben
så kan jeg fint med hensyn til sodavanden og postkassen.

Når det så er sagt så har jeg aldrig haft problemer med flyvske
sandkorn.

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 04-10-04 10:37

Fra : Olesen

Dato : 04-10-04 17:09

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ingen - men det virker besynderligt, hvis du vælger at stå i din lukkede
> garage og polere, mens din sodavand står på postkassen (som vel ikke er
> placeret i garagen??)

Haha...

Fra : Olesen

Dato : 03-10-04 15:35

> [...]
> Kan man købe en undervognsvask på tanken til denne bil, uden risiko for
> at få vand i de elektriske dele, eller andre vitale dele?

Jamen står der ikke noget i manualen, så kør da i hallen !
Det er alment kendt, at vaskehaller gør biler våde,
oppe som nede, så får du problemer, så må du
jo gå til forbrugerstyrrelsen, eller dem som har
med klager at gøre.

Hvis ikke man kan køre en moderne bil
i vaskehal, så er der noget grueligt galt.
Hvad vil du gøre hvis du kører gennem en stor
vandpyt ?

-men det nævner manualen sikker heller ikke noget om *S*.

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 03-10-04 16:54

Olesen wrote:
> Hvis ikke man kan køre en moderne bil
> i vaskehal, så er der noget grueligt galt.
> Hvad vil du gøre hvis du kører gennem en stor
> vandpyt ?

Jamen belært af erfaringen med Punto'en, er jeg også begyndt at køre
udenom eller laaangsomt igennem de store vandpytter.
Men der er vel ikke andet end og gøre forsøget med Peugeoten, og så håbe
det bedste.
Men det ville da være rart at høre fra andre 206SW HDi ejere, om i får
jeres bil undervognsvasket uden efterfølgende problemer.

M.v.h
Niels

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-10-04 17:04

Niels Jacobsen skrev:

> Jamen belært af erfaringen med Punto'en, er jeg også begyndt at køre
> udenom eller laaangsomt igennem de store vandpytter. Men der er vel ikke
> andet end og gøre forsøget med Peugeoten, og så håbe det bedste.

Den anden dag mødte jeg en dame i en stor 4WD som med fandens vold og
mage ville køre uden om.. problemet var bare at jeg kom i modsatte side
på EU-fætter og nærmest blev jordet ned fordi den fine fine 4WD ikke
måtte få vand..

Anyhow tilbage til sagens kerne... min forrige bil fik tit
undervognsspul... en kæmpe vandpyt og helst så hurtigt som muligt
igennem

Hvis en bil ikke kan tåle det så er den fejlkonstrueret og skal på
værksted. Det er så bare min mening

Fra : Olesen

Dato : 03-10-04 19:03

> Hvis en bil ikke kan tåle det så er den fejlkonstrueret og skal på
> værksted. Det er så bare min mening

Enig.
Een ting er fin mekanik, men er det ikke pakket ordentlig væk,
så er det en glitch..

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-10-04 19:15

Olesen skrev:

> Enig.
> Een ting er fin mekanik, men er det ikke pakket ordentlig væk, så er det
> en glitch..

Jep.

Jeg ved ikke hvorfor men når jeg møder en stor vandpyt så skal jeg
helst igennem så hurtigt som muligt med størst muligt sprøjt til følge

Fra : Brian

Dato : 03-10-04 19:35

Hejsa

Martin Johansen [6000] skrev:

> Jeg ved ikke hvorfor men når jeg møder en stor vandpyt så skal jeg
> helst igennem så hurtigt som muligt med størst muligt sprøjt til følge

Det er da vist mere drengerøvsgenet fremfor fornuften, der råder der

Det er klart, at med mindre din bil har et stort dækkende motorskjold under
bilen, vil stik til elektriske forbindelser lide under det.
Det kan jo så forebygges ved at smøre stikkene med en klat silicone, men
hvis man bare hiver vand op under bilen uden at tænke nærmere over det,
vil man ende op med dårlige forbindelser....

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-10-04 20:25

Brian skrev:

> Det er da vist mere drengerøvsgenet fremfor fornuften, der råder der

Helt klart. Jeg sidder med et smørret grin hvergang

> [...]
> man bare hiver vand op under bilen uden at tænke nærmere over det, vil
> man ende op med dårlige forbindelser....

Tja mine biler har altid været beskyttet i hoved og røv med
fugtfortrængende midler.

Fra : Brian

Dato : 03-10-04 21:39

Hejsa

Martin Johansen [6000] skrev:

> Tja mine biler har altid været beskyttet i hoved og røv med
> fugtfortrængende midler.

Men det er ikke det "normale" at det er gjort på alle biler, derfor
synes jeg ikke man kan kalde det en fejlkonstruktion, at den ikke kan
tåle 1 liter vand ud i motorrummet.

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-10-04 22:01

Brian skrev:

> Men det er ikke det "normale" at det er gjort på alle biler, derfor synes
> jeg ikke man kan kalde det en fejlkonstruktion, at den ikke kan tåle 1
> liter vand ud i motorrummet.

Jo helt sikkert - de burde tåle det no matter what.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 03-10-04 22:24

> Jo helt sikkert - de burde tåle det no matter what.
>
> --
> Martin Johansen [6000]
> http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
> Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)
> http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!

Jeg vil nu give Martin ret, hvis elektronikken ikke er placeret i sikkerhed
for vand må producenten sørge for at beskytte den på anden måde. Det er nå
vejen er våd (blandt andet) og friktionen er nedsat at man har mest brug for
ABS, ESP og alt det andet elektronik så det er bestemt ikke det rigtige
tidspunkt at svigte på. På de køretøjer jeg har haft/har er der en del stik
og forbindelser som fra producentens side er beskyttet med silikonefedt,
gummipakninger eller lignende.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Brian

Dato : 04-10-04 17:39

Hejsa

Kim Kristensen skrev:

> [...]
> at man har mest brug for ABS, ESP og alt det andet elektronik så det
> er bestemt ikke det rigtige tidspunkt at svigte på.

Jeg snakker ikke om pludselige svigt, men langtids eftervirkninger af
vand de forkerte steder. Desuden er det også en lige lovlig voldsom
parallel at drage, mellem et regnvejr og en kaskade af vand

>På de køretøjer
> jeg har haft/har er der en del stik og forbindelser som fra
> producentens side er beskyttet med silikonefedt, gummipakninger eller
> lignende.

Jeps, men det gør det ikke til en 100% beskyttelse der betyder at du kan
lægge hele motorrummet i en spand, og forvente at alt virker - og bliver ved
med at virke flere år frem i tiden.

/Brian

Fra : Kim Kristensen

Dato : 04-10-04 18:12

"Brian" <brian@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vand de forkerte steder. Desuden er det også en lige lovlig voldsom
> parallel at drage, mellem et regnvejr og en kaskade af vand

På bøhlandet hvor jeg bor er det ikke usædvanligt med store vandpytter nå
det regner og det giver da en hvis form for kaskade nå man ryger gennem
sådan en, nå vandet kan komme helt op på forruden og taget af bilen er der
da lidt tryk på. Hverken det eller en undervognsvask om foråret har som sagt
ikke været årsag til problemer på min egen bil, ej heller på konens eller de
forrige i nyere tid. Jeg havde en gang en Mini som gik dårligt pga. vand,
kørte man i vandtågerne bag en lastbil var der sikker gevinst. Men heller
ingen af mine MC'er har haft den slags problemer og der sidder både
tændrørsledninger, tændspoler og andet vitalt ret udsat.

> Jeps, men det gør det ikke til en 100% beskyttelse der betyder at du kan
> lægge hele motorrummet i en spand, og forvente at alt virker - og bliver
> [...]
Næh sikkert ikke, men det er nok til at det ikke giver problemer i det
danske klima. På den MC jeg har haft længest virkede det fint i 16 år, og på
min bil som er 7 år og et par måneder samt konens som er godt 10 år gammel
fungere det også stadig.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Brian

Dato : 04-10-04 18:38

Hejsa

Kim Kristensen skrev:

> Næh sikkert ikke, men det er nok til at det ikke giver problemer i det
> danske klima.

Hvis ikke det skal give problemer i det danske klima, hvor så ?

>På den MC jeg har haft længest virkede det fint i 16
> år, og på min bil som er 7 år og et par måneder samt konens som er
> godt 10 år gammel fungere det også stadig.

Hvis der ikke er gjort noget for at forebygge det, synes jeg det er
imponerende.
Det er efterhånden sjældent man hører om en bil der aldrig har elektriske
problemer, med alt det skidt de stopper i dem.....

Min gamle Escort var hårdt ramt af irede stik, på min nuværende har de
forrige ejere ( eller deres mekanikere) heldigvis været over stikkene.

/Brian

Fra : Kim Kristensen

Dato : 04-10-04 20:48

> Hejsa
>

> Hvis ikke det skal give problemer i det danske klima, hvor så ?

Jeg kan ikke lige komme på hvor det ellers skulle være.

> [...]
>
> Min gamle Escort var hårdt ramt af irede stik, på min nuværende har de
> forrige ejere ( eller deres mekanikere) heldigvis været over stikkene.

Ikke noget ud over det som er gjort fra producentens side, flere stik rundt
omkring er med noget hvidt stads i og/eller gummipakninger mellem de to
stik. På lamper og lygter er der også gummipakninger så de forbindelser er
rimeligt tætte nå fatningen er "vredet" på plads, ikke lige i bagagerummet
hvor det må forventes at der er tørt men mange andre steder.

Ja man kan ikke slå en prut uden det skal gøres elektrisk, i begge vores er
alle ruder, låse, udvendige spejle, soltag (i konens) ja selv
højdereguleringen af forlygterne på min er elektrisk. Jeg har en
undersøgelse over biler årgang 98-01 liggende som er udarbejdet af tyske CAR
(centret for bilforskning) og det tekniske universitet i Gelsenkirchen, de
siger at 6 af 10 driftsstop skyldes problemer med det elektriske. Oven i det
er der jo fejlmuligheder i alle de elsystemer som ikke giver driftsstop, så
det kan blive til en god mængde problemer alt efter mærke og udstyr.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Brian

Dato : 04-10-04 17:36

Hejsa

Martin Johansen [6000] skrev:

> Jo helt sikkert - de burde tåle det no matter what.

Så er vi igen uenige
Hvis du vil have at det skal holde til rigelige mængder vand,
skal alt være kapslet ind i silicone... og det vil du næppe
betale for.
Alt med måde....

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-10-04 21:41

Brian skrev:

> Så er vi igen uenige

Det er muligt

> Hvis du vil have at det skal holde til rigelige mængder vand, skal alt
> være kapslet ind i silicone... og det vil du næppe betale for.
> Alt med måde....

Nej.. hvis jeg kører i trafikken og der er en kæmpe vandpyt så skal jeg
ikke risikere at bilen går ud eller hakker eller hvad ved jeg. Den skal
bare virke.

Fra : Brian

Dato : 04-10-04 21:46

Hejsa

Martin Johansen [6000] skrev:

> Det er muligt

Det er så hyyygeligt

> Nej.. hvis jeg kører i trafikken og der er en kæmpe vandpyt så skal
> jeg ikke risikere at bilen går ud eller hakker eller hvad ved jeg.
> Den skal bare virke.

Det er klart.... men uden en eller anden beskyttelse skal man ikke forvente
at det hele er problemfrit efter 6-8-10 år.

/Brian

Fra : Olesen

Dato : 04-10-04 22:34

> Det er klart.... men uden en eller anden beskyttelse skal man ikke
forvente
> at det hele er problemfrit efter 6-8-10 år.

Jeg forventer da, min 19 år gamle Sierra kan køre (og BLIR')
kørt gennem vaskehallen ca. hver 12. dag, gerne med
undervognsvask hvis jeg føler det er nødvendigt.

Har aldrig haft dårlige eller irrede stik mv.
Eneste 'problem' var en dårlig kontakt til venstre rudehejs
og et laderelæ som var stået af, sikkert mere pga. alder
end vask.

Så jeg tror der må være tale om tilfældigheder istedet
for udsatte/irrede stik mv.

Fra : Brian

Dato : 05-10-04 06:03

Hejsa

Olesen skrev:

> [...]
> Eneste 'problem' var en dårlig kontakt til venstre rudehejs
> og et laderelæ som var stået af, sikkert mere pga. alder

Din Sierra er også noget ganske ekstraordinært, men jeg synes
det lyder sært at du aldrig har givet dine stik lidt forebyggende
beskyttelse.... du pusler da normalvis den bil til døde

/Brian

Fra : Olesen

Dato : 05-10-04 17:18

> Din Sierra er også noget ganske ekstraordinært, men jeg synes
> det lyder sært at du aldrig har givet dine stik lidt forebyggende
> beskyttelse.... du pusler da normalvis den bil til døde

Hehe...ja, lakken er næsten pudset af..
-nej, jeg ved faktisk ikke engang, hvor jeg
skulle give silikone el. lign.
Måske SUVO'en har sat sig som et tyndt
lag på alle ledninger og stik mv.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-10-04 22:37

Brian skrev:

> Det er så hyyygeligt

JEP!

> Det er klart.... men uden en eller anden beskyttelse skal man ikke
> forvente at det hele er problemfrit efter 6-8-10 år.

Så er vi alligevel enige... hvis du heller ikke rustbeskytter din bil så
ruster den jo også.

Altså..: Stik osv. skal forebygges mod fugt - ligesom alt andet elektrisk.

Men det var slet ikke det snakken gik på... den gik på at en
fabriksnybil (206SW) evt. ikke kan tåle det - og DET er for dårligt hvis
det er tilfældet.

Fra : Brian

Dato : 05-10-04 06:02

Hejsa

Martin Johansen [6000] skrev:

> Så er vi alligevel enige... hvis du heller ikke rustbeskytter din bil
> så ruster den jo også.
>
> Altså..: Stik osv. skal forebygges mod fugt - ligesom alt andet
> elektrisk.

Jeps, og det er urealistisk at forvente at de holder 19 år uden at
irre, hvis de ikke er beskyttet - Olesen undtaget

> Men det var slet ikke det snakken gik på

Æhh... er det nu blevet et krav at blive Ontopic her i gruppen

> ... den gik på at en
> fabriksnybil (206SW) evt. ikke kan tåle det - og DET er for dårligt
> hvis det er tilfældet.

Da ikke hvis de har oplyst det i manualen.
Det har også været fremme før med nyere Pegøj'er der ikke køre
ordentligt efter en undervognsvask.

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-10-04 09:13

Brian skrev:

> Hejsa

Hey

> Jeps, og det er urealistisk at forvente at de holder 19 år uden at irre,
> hvis de ikke er beskyttet - Olesen undtaget

Præcis Olsen's Sierra er nu også noget specielt

> Æhh... er det nu blevet et krav at blive Ontopic her i gruppen

Nej overhovedet ikke... det gjorde bare at vi snakkede forbi hinanden..

> Da ikke hvis de har oplyst det i manualen.

"Hej Tillykke med din nye bil. Vi gad faktisk ikke lave den ordentlig
selvom du alligevel har betalt en halv bondegård så du skal lige passe
på store vandpytter samt du ikke må rengøre bunden på bilen.. den kan
nemmerlig ikke tåle det."

> Det har også været fremme
> før med nyere Pegøj'er der ikke køre ordentligt efter en
> undervognsvask.

Altså skal jeg ikke have en nyere PUG. Det er dælme for ringe af dem..
Det kan ikke være andet end en designfejl.

Fra : Olesen

Dato : 05-10-04 17:20

> Præcis Olsen's Sierra er nu også noget specielt

Ain't we all ? *S*

> Altså skal jeg ikke have en nyere PUG. Det er dælme for ringe af dem..
> Det kan ikke være andet end en designfejl.

Ja, men må vi høre dem der køre i nævnte model,
hvordan de vasker ? Det KAN ikke passe,
alle 206sw ejere vasker non-automatique (læs: m/spand+vand) ??

Fra : Brian

Dato : 05-10-04 17:26

Hejsa

Olesen skrev:

> Ja, men må vi høre dem der køre i nævnte model,
> hvordan de vasker ? Det KAN ikke passe,
> alle 206sw ejere vasker non-automatique (læs: m/spand+vand) ??

På Metax stationer har man mulighed for at fravælge undervognsvask.
Det gør jeg selv hver gang.
Jeg ved ikke om andre vaskehaller har samme mulighed....

/Brian

Fra : Olesen

Dato : 05-10-04 17:31

> På Metax stationer har man mulighed for at fravælge undervognsvask.
> Det gør jeg selv hver gang.
> Jeg ved ikke om andre vaskehaller har samme mulighed....

Okay, men man kan jo bare ta' vasken uden undervognsvask.
Ca. 10-12 kr. billigere...

-lidt besværligt at kravle under bilen med børsten...(o;

Fra : Brian

Dato : 05-10-04 17:47

Hejsa

Olesen skrev:

> Okay, men man kan jo bare ta' vasken uden undervognsvask.
> Ca. 10-12 kr. billigere...

Jeps, men ved Metax medfører det lidt andet også, så vidt jeg
husker bliver hårtørreren kun kørt en gang over så.

> -lidt besværligt at kravle under bilen med børsten...(o;

Kommer an på bilens og mavens størrelse

/Brian

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 05-10-04 18:42

Martin Johansen [6000] wrote:
> Altså skal jeg ikke have en nyere PUG. Det er dælme for ringe af dem..
> Det kan ikke være andet end en designfejl.

Nu har jeg altså ikke skrevet noget om at min godt og vel 1 år gamle
206SW HDi ikke kan tåle undervognsvask.

Derimod kunne min Fiat Punto Sporting årg.00 _ikke_ tåle undervognsvask.
Og nej, Fiat DK og div. Fiat forhandlere kunne ikke hjælpe med nogen
løsning, og havde som sædvanlig, aldrig hørt om problemet før det opstod
i min bil. Jeg fik iøvrigt en ny sikringsboks under garantien og Fiat'en
blev aldrig siden undervognsvasket.

Derfor ville jeg høre, om der i dette forum var nogle 206SW HDi ejere,
der havde gjort sig nogle erfaringer omkring undervognsvask, gode som
dårlige.

M.v.h
Niels

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-10-04 21:48

Niels Jacobsen skrev:

> Nu har jeg altså ikke skrevet noget om at min godt og vel 1 år gamle
> 206SW HDi ikke kan tåle undervognsvask.

Nope men det har vidst været fremme at PUG ikke anbefaler det.. men hæng
mig ikke lige op på det

> Derimod kunne min Fiat Punto Sporting årg.00 _ikke_ tåle undervognsvask.

Dælme for dårligt.

> [...]
> opstod i min bil. Jeg fik iøvrigt en ny sikringsboks under garantien og
> Fiat'en blev aldrig siden undervognsvasket.

Den sikringsboks... hvor sidder den? Og var det ikke muligt selv at
afskærme den og gøre det arbejde færdigt som Fiat-koncernen ikke havde
viden til?

> Derfor ville jeg høre, om der i dette forum var nogle 206SW HDi ejere,
> der havde gjort sig nogle erfaringer omkring undervognsvask, gode som
> dårlige.

Fornuftigt.