ang. dæk
Fra : Broxgaard

Dato : 03-10-04 07:51

Hej

jeg ville lige høre om hvornår man må sætte pigdæk på ens bil?

--
Mvh.
Daniel og miss candy

Fra : Mogens

Dato : 03-10-04 08:38

"Broxgaard" <broxgaard@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> jeg ville lige høre om hvornår man må sætte pigdæk på ens bil?

Aldrig - det er unødvendigt i DK

Fra : Gevaldi

Dato : 03-10-04 08:44

Mogens skriblede:

> Aldrig - det er unødvendigt i DK

Dumt svar

--
/Gevaldi

Fra : Mogens

Dato : 03-10-04 08:50

"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Dumt svar

I DK er vinterdæk ikke nødvendigt, fordi der er
et vinterberedskab, som holder sne og is af veje-
ne - stort set altid.

Pigdæk ødelægger endvidere vejene, hvorfor
det - med ovennævnte faktum i baghovedet - er
unødvendigt at foretage indvesteringen/monteringen,
IMO

Mvh
Mogens
+40.000 km om året

Fra : Gevaldi

Dato : 03-10-04 08:58

Mogens skriblede:

> I DK er vinterdæk ikke nødvendigt, fordi der er
> et vinterberedskab, som holder sne og is af veje-
> ne - stort set altid.

Nu blev der spurgt om hvornår man måtte
montere pigdæk og da det er lovligt her i
DK, så hold dine moralske opstød for dig
selv.

Det er lovligt i tidsrummet 1. november - 15. april

--
/Gevaldi

Fra : Mogens

Dato : 03-10-04 09:03

> så hold dine moralske opstød for dig selv.

LOL, fjols :)

Fra : Gevaldi

Dato : 03-10-04 09:07

Mogens skriblede:

> LOL, fjols :)

Siger mere om dig når dine argumenter
er idiotiske.

--
/Gevaldi

Fra : Mogens

Dato : 03-10-04 09:12

> når dine argumenter er idiotiske.

De er ikke spor idiotiske, men baseret på
erfaring og fakta

Fra : md

Dato : 03-10-04 10:08

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> I DK er vinterdæk ikke nødvendigt, fordi der er
> et vinterberedskab, som holder sne og is af veje-
> ne - stort set altid.

Det kunne jo være at spørgeren er manden som skal ud og køre sneploven.

/DM

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-10-04 10:14

md skrev:

> Det kunne jo være at spørgeren er manden som skal ud og køre sneploven.

Jep - på med frontskørtet og sænkningssættet og så afsted

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-10-04 10:00

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> wrote in message

> Jep - på med frontskørtet og sænkningssættet og så afsted

Så kan man måske købe pigdæk hos THansen med lysende/blinkende blå pigge ?

--
mvh/rg. Christian

Fra : anders majland

Dato : 05-10-04 07:08

> I DK er vinterdæk ikke nødvendigt, fordi der er
> et vinterberedskab, som holder sne og is af veje-
> ne - stort set altid.

Ja der holder det overordnede vejnet stort set fri for sne og is. Men
der er mange der bor langt ude på landet og der kommer sneploven måske
forbi når man er på vej hjem fra arbejde....

Jeg er enig i at det er de færreste bilister der vil have glæde af dem
herhjemme - men derfra til kategorisk at afvise dem er der nu et stykke

Jeg har kun et kort stykke grusvej (og en nabo med traktor når det for
alvor kniber) men de nærmeste asfaltveje ligger meget langt nede i
prioriteringen hos beredskabet.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-10-04 09:59

"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> wrote in message

> Mogens skriblede:

> Dumt svar

Nej, godt svar.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Roberto Saldo

Dato : 03-10-04 08:51

Broxgaard wrote:
> Hej
>
> jeg ville lige høre om hvornår man må sætte pigdæk på ens bil?

1/11 -> 15/4 iflg:

<http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=58603>

Men er det ikke lidt voldsomt?

Mvh
Roberto

Fra : Aksel

Dato : 04-10-04 12:18

> [...]
> Hej
>
> jeg ville lige høre om hvornår man må sætte pigdæk på ens bil?

Der er kommet svar på dit spørgsmål, men hvis det ikke er fordi du har
pigdæk som du gerne vil have slidt ned er det en dårlig investering at
montere pigdæk, her er nogle af ulemperne:

1. Du må ikke køre i Tyskland.
2. De larmer forbandet.
3. Styring og bremsning er dårligere på tør vej, på våd vej, i løs sne.
4. Du fræser vejen i smadder.

Pigdæk har kun fordele på is eller fastkørt sne.

Hvis man kører meget i Nordsverige, Norge eller Finland er pigdæk
uundværlige sammen med motorvarmer.

Sidste vinter kørte der en debat om vinterdæk, den startede med at et svensk
motorblad havde testet vinterdæk og konkluderede at Goodyear Ultra Grip var
livsfarlige og burde forbydes, samtidig viste tyske og danske tests at det
samme dæk var blandt de bedste.

Disse to konklusioner virker umiddelbart mærkelige, men i Sverige tester man
med hovedvægt på kørsel på fastkørt sne, ( de salter ikke og gruser lidt ),
i Danmark tester men med vægtning på tør og våd vej med enkelte dage med
sne.

Hilsen Aksel