Sammenhold
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-10-04 20:16

Hey

Kom lige til at fundere over noget.. hvorfor er der ikke samme sammenhold
blandt bilister som hos MC-folket? Jeg tænker her træf, hjælpsomhed,
entusiasme osv..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : phk

Dato : 02-10-04 20:31

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse
> Hey
>
> Kom lige til at fundere over noget.. hvorfor er der ikke samme sammenhold
> blandt bilister som hos MC-folket? Jeg tænker her træf, hjælpsomhed,
> entusiasme osv..

Træf?
Bilister er trætte af at drikke hjernen ud i hver anden weekend. Det hører
ungdommen til.

Hjælpsomhed?
Findes såmænd også. Klarer jeg ikke problemet stopper den næste bil såmænd
nok

Entusiasme?
Fortæl mig hvilken bil du kører i og jeg skal fortælle dig hvad det er for
noget lort. Undtagen selvfølgelig hvis det er en VW, så er det bare creme
fraise

--
Per, Esbjerg

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-10-04 21:00

phk skrev:

> Entusiasme?
> Fortæl mig hvilken bil du kører i og jeg skal fortælle dig hvad det er
> for noget lort. Undtagen selvfølgelig hvis det er en VW, så er det bare
> creme fraise

I get ur point

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-04 20:35

> [...]
>
> Kom lige til at fundere over noget.. hvorfor er der ikke samme sammenhold
> blandt bilister som hos MC-folket? Jeg tænker her træf, hjælpsomhed,

Det er der da osse, hvis du da er medlem af en form for klub f.eks. en
mærkeklub, mener der bliver da også holdt arrangementer for dem som skriver
/ læser herinde men det er vist mest dem der er mest aktive der ses engang i
mellem, men jeg tror da nok, at alle herindefra er velkomne.

Men at få bilister til, at vinke til hinanden, og at næsten alle stopper
hvis du kører i stykker, ligesom os på mc det er nok utopi, at tænke sig.

Mvh.

Dannie
www.dfmc.dk/?id=75

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-10-04 21:01

Dannie skrev:

> [...]
> skriver / læser herinde men det er vist mest dem der er mest aktive der
> ses engang i mellem, men jeg tror da nok, at alle herindefra er velkomne.

Men alligevel ikke. Hos MC-folket er der som regel en klubaften en gang om
ugen hvor alle hvis muligt mødes og snakker og hygger.

> Men at få bilister til, at vinke til hinanden, og at næsten alle stopper
> hvis du kører i stykker, ligesom os på mc det er nok utopi, at tænke
> sig.

Det forstår jeg så ikke. Jeg er lige så entusiastisk med min bil som
fx. nogle af mine venner er med deres MC og jeg er nok ikke den eneste.

Men alligevel udebliver effekten.

Fra : Mogens

Dato : 03-10-04 07:35

> Hos MC-folket er der som regel en klubaften en gang om
> ugen hvor alle hvis muligt mødes og snakker og hygger.

Sådan er det i Alfa Romeo klubben, så du ejer
nok det "forkerte" bilmærke !

> Men alligevel udebliver effekten.

Ferrari- og Alfa Romeo-folket praktisere stadig
at hilse og ikke mindst hjælpe hinanden - på tværs
af Europa...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-10-04 09:31

Mogens skrev:

> Sådan er det i Alfa Romeo klubben, så du ejer nok det "forkerte"
> bilmærke !

Ligenu har jeg slet ikke en bil men det kunne da være man skulle overveje
en Alfa 156..

> Ferrari- og Alfa Romeo-folket praktisere stadig at hilse og ikke mindst
> hjælpe hinanden - på tværs af Europa...

Okay det vidste jeg ikke.. cool nok!

Fra : Mogens

Dato : 03-10-04 09:45

> Ligenu har jeg slet ikke en bil men det kunne da være man skulle overveje
> en Alfa 156..

Ah, jég ville nok starte et andet sted:
www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=485733&page=1
http://alfa33.arw.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-10-04 09:52

Mogens skrev:

> "Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse

> Ah, jég ville nok starte et andet sted:
> www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=485733&page=1
> http://alfa33.arw.dk

Den lyder ikke tosset men ærligt talt så synes jeg den er grim - især
kabinen.

Nej grunden til jeg nævnte Alfa 156 er at jeg er helt vild med designet
og kabinen er bare for lækker.

Ligenu er den for dyr men jeg er samtidig nervøs for om den er for
"skrøbelig" altså om det er en jeg ikke kan regne med hver morgen.

Fra : Mogens

Dato : 03-10-04 10:02

> Den lyder ikke tosset men ærligt talt så synes jeg den er grim - især
> kabinen.

Glemmer man, når man kører i 75'eren.
Den er knaldhamrende spændende/sjov at køre

> Nej grunden til jeg nævnte Alfa 156 er at jeg er helt vild med designet
> og kabinen er bare for lækker.

OK...

> om det er en jeg ikke kan regne med hver morgen.

Selvfølgelig kan du det !

Mvh Mogens
Engang: '92 Alfa Romeo 75 3.0 V6 (+200 hk)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-10-04 10:06

Mogens skrev:

> Glemmer man, når man kører i 75'eren. Den er knaldhamrende
> spændende/sjov at køre

Jeg prøvede engang en 1,5ie .. den var dælme ikke ret morsom. Snork jeg
kedede mig.

> Selvfølgelig kan du det !

Sikker? Jeg synes folk beretter om det modsatte.. enten er man heldig
eller også er man uheldig og får en mandagsmodel.

> Engang: '92 Alfa Romeo 75 3.0 V6 (+200 hk)

Se DET lyder sjovt

Fra : Brian

Dato : 03-10-04 10:51

Hejsa

Martin Johansen [6000] skrev:

> Jeg prøvede engang en 1,5ie .. den var dælme ikke ret morsom. Snork
> jeg kedede mig.

Find en 33 med 16V motor, den er der mere gang i
~130Hk til sådan en bette potte, det kan mærkes....

Var selv 2mm fra at købe en for ½ år siden, men droppede det pga.
forsikringen.

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-10-04 11:06

Brian skrev:

> Var selv 2mm fra at købe en for ½ år siden, men droppede det pga.
> forsikringen.

Forsikringen ville heller ikke have den 1,5 jeg kiggede på.. det var en
racer mente de... jeg prøvede at forklare den flinke dame at der absolut
var minus racer over den 1,5'er...

Fra : Brian

Dato : 03-10-04 11:51

Hejsa

Martin Johansen [6000] skrev:

> Forsikringen ville heller ikke have den 1,5 jeg kiggede på.. det var
> en racer mente de... jeg prøvede at forklare den flinke dame at der
> absolut var minus racer over den 1,5'er...

1.5 og 1.7 kunne jeg godt forsikre for menneskepenge, men dem er
interresen ikke så stor for.

Det bliver rart når der er flere års kørsel under bæltet, så man ikke skal
købe bil efter forsikring.
Bare fordi man er ung mand under 25, behøves man altså ikke være
fartpsykopat..... hele tiden

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-10-04 15:02

Brian skrev:

> Det bliver rart når der er flere års kørsel under bæltet, så man ikke
> skal købe bil efter forsikring.

Det gør jeg aldrig. Så betaler jeg hellere det som det koster.

> Bare fordi man er ung mand under 25, behøves man altså ikke være
> fartpsykopat..... hele tiden

Nemlig ja.

Fra : Brian

Dato : 03-10-04 16:42

Hejsa

Martin Johansen [6000] skrev:

> Det gør jeg aldrig. Så betaler jeg hellere det som det koster.

Et spørgsmål om prioritering - som det meste andet.
Hvis valget står mellem at betale 19K og 6K, tager jeg gerne en mere
blødhat bil.... I mit tilfælde blev det en Vectra 2.0 16V

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-10-04 16:48

Brian skrev:

> Et spørgsmål om prioritering - som det meste andet. Hvis valget står

Ja helt sikkert.

> mellem at betale 19K og 6K, tager jeg gerne en mere blødhat bil.... I mit

Den blødhatbil du nævner (Vectra 2-liter 16v) er for blødhat til mig -
der skal simpelthen ske noget mere når der trædes.

Fx. Saab 9000 2,3t - den skal jeg betale 19kilo for i ren ansvar hos mit
nuværende. Jeg har fået et fint tilbud til 12kilo et andet sted. Gæt
hvad jeg flytter når jeg skal have bilen? Nemlig alle forsikringerne
ryger det andet sted hen.

Når de stempler mig på forhånd (muskelbil, ung person) så kan jeg ikke
tage dem seriøst længere. Jeg er 24 og har kørt bil siden jeg var 18
(æhm 16 men det nævner vi ikke) og hvad jeg ikke har tilbagelagt af
kilometer her i landet samt Tyskland, Belgien og Frankrig er dælme ikke
småting.

Noget så grelt var Trekroner. De ville ikke have mig da jeg ikke var 25.
Jeg spurgte så damen om de ville have mig hvis jeg kom som 25-årig og
lige havde taget kørekort og nul erfaring.. jo det ville
de da gerne.. hun ville så ikke rigtig svare mig på om hun ikke godt
selv kunne se hvor ånsvagt det lød..

Fra : Brian

Dato : 03-10-04 17:28

Hejsa

Martin Johansen [6000] skrev:

> Den blødhatbil du nævner (Vectra 2-liter 16v) er for blødhat til mig -
> der skal simpelthen ske noget mere når der trædes.

Jeg ville da også gerne have mere, men med 136hk er den da ikke
helt tabt.... men en racer er den sgu ikke.

> [...]
> Gæt hvad jeg flytter når jeg skal have bilen? Nemlig alle
> forsikringerne ryger det andet sted hen.

Jeg var i samme cirkus, men det er ikke altid at det kan betale sig at
rykke alt, for at få bilforsikringen ned. Men en forskel på 7K hjælper da.

> [...]
> 25. Jeg spurgte så damen om de ville have mig hvis jeg kom som
> 25-årig og lige havde taget kørekort og nul erfaring.. jo det ville

Sådan er det, jeg fatter ikke den 25 år's grænser.
Jeg har haft bil og kørekort i eget navn, siden den dag jeg fik mit
kørekort for 5 år siden. Jeg har aldrig haft en skade eller så meget som
en p-bøde (man er vel et dydsmønster ) og alligevel kan jeg ikke
forsikre en bil
for under 6K om året.... en eller anden, ræk mig en tudekiks

Hvordan mon mulighederne er, hvis man kan dokumentere
X antal kørte kilometer pga. arbejde ?

> hun ville så ikke rigtig svare mig på om hun ikke godt
> selv kunne se hvor ånsvagt det lød..

De bånder nok samtalerne til "evaluerings brug"

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-10-04 17:32

Brian skrev:

> Jeg ville da også gerne have mere, men med 136hk er den da ikke helt
> tabt.... men en racer er den sgu ikke.

Nej den er kvik. Ingen tvivl om det. Det er mine forældres Saab 2,0 uden
turbo også (130hk).

Det er bare ikke nok for mig længere.. jeg er nok typen der ikke kan få
nok

> Jeg var i samme cirkus, men det er ikke altid at det kan betale sig at
> rykke alt, for at få bilforsikringen ned. Men en forskel på 7K hjælper
> da.

De steder jeg har overvejet at flytte hen har jeg fået bedre dækning og
lavere priser på de andre. Ikke meget lavere men en smule. Og med den
_meget_ lavere bilforsikring så var/er der ingen tvivl for mit
vedkommende.

> [...]
> vel et dydsmønster ) og alligevel kan jeg ikke forsikre en bil
> for under 6K om året.... en eller anden, ræk mig en tudekiks

Gem lige en kiks til mig også

> Hvordan mon mulighederne er, hvis man kan dokumentere X antal kørte
> kilometer pga. arbejde ?

Nogle godtager det andre gør ikke. Men fælles for næsten alle dem som
godtager det er, at det skal være en firmabil kun du har haft til
rådighed hele tiden.

Fra : Brian

Dato : 03-10-04 17:44

Hejsa

Martin Johansen [6000] skrev:

> Nogle godtager det andre gør ikke. Men fælles for næsten alle dem som
> godtager det er, at det skal være en firmabil kun du har haft til
> rådighed hele tiden.

Nå - øv, det taber jeg så på.
Må straks gå til chefen og udbede mig en vogn _kun_ til mig

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-10-04 19:15

Brian skrev:

> Nå - øv, det taber jeg så på.

OGså jeg.

> Må straks gå til chefen og udbede mig en vogn _kun_ til mig

Ja. Fortæl ham det går til et godt formål.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-10-04 10:02

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote in message

> [...]
> nok det "forkerte" bilmærke !

> Ferrari- og Alfa Romeo-folket praktisere stadig
> at hilse og ikke mindst hjælpe hinanden - på tværs

Og holder ind for at hjælpe hvis de kører i stykker ?
Har de tid til det (alle de stop) ?

--
mvh/rg. Christian

Fra : Mogens

Dato : 06-10-04 23:27

> Og holder ind for at hjælpe hvis de kører i stykker ?
> Har de tid til det (alle de stop) ?

Så galt er det nu ikke...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-10-04 08:00

> Så galt er det nu ikke...

Nej jeg ved det godt, derfor ""

--
mvh/rg. Christian

Fra : Christian R.

Dato : 02-10-04 21:48

On Sat, 02 Oct 2004 21:15:43 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<visit_my@website.tuxx.dk> wrote:

>Kom lige til at fundere over noget.. hvorfor er der ikke samme sammenhold
>blandt bilister som hos MC-folket? Jeg tænker her træf, hjælpsomhed,
>entusiasme osv..

Mange MC-ejere er entusiaster. Det samme gælder ikke for bilisterne.
Mange af dem bruger blot bilen som et transportmiddel, og har helt
andre hobbys.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-10-04 22:17

Christian R. skrev:

> Mange MC-ejere er entusiaster. Det samme gælder ikke for bilisterne.

Mange af os er alligevel entusiaster (jeg inkl.) men alligevel ses ikke
den samme gnist.

> Mange af dem bruger blot bilen som et transportmiddel, og har helt andre
> hobbys.

Det har du nok ret i - det er heller ikke dem jeg vil hanke op i.

Der er entusiaster hos MC-folket - det er der også ved bil-folket.

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-04 09:57

> [...]
>
> Kom lige til at fundere over noget.. hvorfor er der ikke samme sammenhold
> blandt bilister som hos MC-folket? Jeg tænker her træf, hjælpsomhed,

Da der er millioner af bilister i dk, så kan alle ikke være i een klub.
Men der er da adskillige bilklubber.......en skal nævne Ford, VW, osv osv.

Ellers har denne nyhedsgruppe også haft et par træf. Kan vel næppe vare
længe
før det er tid igen?

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-10-04 10:08

Tom skrev:

> Da der er millioner af bilister i dk, så kan alle ikke være i een klub.
> Men der er da adskillige bilklubber.......en skal nævne Ford, VW, osv
> osv.

Jo det er jeg klar over.

Men det behøver ikke være mærkeklubber.. tværtimod. Hos MC-folket er
der mange små klubber med ~10 medlemmer hvor de hygger sig af og til.

> Ellers har denne nyhedsgruppe også haft et par træf. Kan vel næppe vare
> længe
> før det er tid igen?

Kunne være spændende.

Fra : Olesen

Dato : 03-10-04 15:38

> [...]
>
> Kom lige til at fundere over noget.. hvorfor er der ikke samme sammenhold
> blandt bilister som hos MC-folket? Jeg tænker her træf, hjælpsomhed,

Sådan er det da netop i mærkeklubberne.

Åragen til MC folket hilser, er fordi de
alle ubevidst er medlemmer i den samme læderklub *S*.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-10-04 15:52

Olesen skrev:

> Sådan er det da netop i mærkeklubberne.

Alle?

> Åragen til MC folket hilser, er fordi de alle ubevidst er medlemmer i den
> samme læderklub *S*.

Jeg tror jeg vil begynde at hilse på alle de bilister jeg møder