Skift af radio i Xantia?
Fra : Lars Rasmussen

Dato : 02-10-04 16:54

Hej

Jeg kan se at der i de Xantia 95-97 jeg kigger på sidder en eller anden skod
kasetteradio. Kan man skifte den ud men en standard autoradio. Tænker på:
mål, stik, ekstra ramme nødvendig?

Går ud fra at højtalerne skal skiftes / suppleres i sådan en bil, hvis man
vil have lidt ordentlig lyd?

mvh Lars

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-10-04 17:49

Lars Rasmussen skrev:

> Jeg kan se at der i de Xantia 95-97 jeg kigger på sidder en eller anden
> skod kasetteradio. Kan man skifte den ud men en standard autoradio.
> Tænker på: mål, stik, ekstra ramme nødvendig?

Mål er de samme. Stik finder du ud af ved selvsyn - det er umuligt at
sige om den tidligere ejer har klippet det af.

Ekstra ramme ej nødvendigt.

> Går ud fra at højtalerne skal skiftes / suppleres i sådan en bil, hvis
> man vil have lidt ordentlig lyd?

Ja. Det er møgelendige dem den er født med.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Michael Petersen

Dato : 03-10-04 09:19

Hvis det skal virke med Rat-navigationen, så skal det være specielt.
Da jeg skulle købe CD-afspiller til min Xantia 11/'97 (2 mrd. siden), måtte
jeg købe et Sony-anlæg til 2500,-, ellers ville det ikke virke med rattet,
som jeg har taget et billed af her:
http://www.mpetersen.dk/bil/10.JPG

Med venlig hilsen,
Michael Petersen.

Fra : Peter

Dato : 03-10-04 09:47

"Michael Petersen" <michael@mpetersen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> måtte jeg købe et Sony-anlæg til 2500,-, ellers ville det ikke virke med
> rattet, som jeg har taget et billed af her:

Hej Michael

Hvordan faar du stroem til din PDA naar den sidder til venstre for rattet?

Mvh

Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Michael Petersen

Dato : 03-10-04 10:05

> Hej Michael
>
> Hvordan faar du stroem til din PDA naar den sidder til venstre for rattet?
>
> Mvh
>
> Peter

Den bruger batteri, og når det er ved at være tomt, bruger jeg opladeren,
som er ført bag rattet, så det ikke kan ses ;)

Med venlig hilsen,
Michael Petersen.

Fra : Peter

Dato : 03-10-04 11:13

"Michael Petersen" <michael@mpetersen.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Den bruger batteri, og når det er ved at være tomt, bruger jeg opladeren,
> som er ført bag rattet, så det ikke kan ses ;)

Det forstår jeg ikke helt - ledningsføringen altså..... Ser jeg et foto i
dk.binaer.motor?

/Peter

Fra : Soren Pedersen

Dato : 03-10-04 22:08

Det kommer an på hvilken radio der er monteret. Hvis du har en vippeklap
foran radioen passer den nye umiddelbart. Hvis ikke, skal du have en facia
adapter (koster et par hunrede).
Stikkene er DIN, og passer i langt de fleste tilfælde. Adapter til rattet
findes til en laaaaang liste af radioer. Den kommer du sikkert til at slippe
mellem 500,- og 800,- for.
De std. monterede højtalere er ikke alverden. Men med en fornuftig radio
spiller de faktisk bedre end hvad man finder i mange andre biler. Men
"ordentlig" lyd kan de ikke.

Mvh
/Søren - Xantia HDi W/E (WeekEnd) og Pug 309 W/E (WifeEdition)