Jens Christian Larsen f. 20/8-1862 Børglun~
Fra : Ulla Elisa

Dato : 02-10-04 16:25

Er der en der kan hjælpe med oplysninger om forældre til
Jens Christian Larsen f. 20/8-1862 Børglund Dronninglund Hjørring amt , ??

Derudover hvornår Jens Christian Larsen bliver gift med med Maren Jensen f.
21/6-1868 Ålstrup. Hjørring amt.
første søn Christian Larsen født Hjørring amt ca. ca. 1887---1889
anden søn 1889 i Dalby Vejle amt.

Ulla Elisa
uelisa@post.tele.dk

Fra : Ole Grau

Dato : 02-10-04 21:12

"Ulla Elisa" <uelisafjerndette@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Jensen f.
> 21/6-1868 Ålstrup. Hjørring amt.
> første søn Christian Larsen født Hjørring amt ca. ca. 1887---1889

Hej

Ålstrup i Hjørring Amt kan være i Jerslev, Sejlstrup eller Serritslev
sogne

Vh

Ole Grau
Hjørring

Fra : Jens M. Jensen

Dato : 02-10-04 21:31

Hej Ulla Elisa,

jeg kom da helt i tvivl om der skulle ha' gemt sig et Børglund sogn i mit
kære Vendsyssel uden at jeg kendte til det, så jeg har været en tur omkring
på nettet og konstateret, at indtil flere skriver "Børglund" i stedet for
det rigtige som er Børglum (mest pinagtige eksempler var fra en amtslig
postliste(!)
Well, jeg er født og opvokset 6 km. derfra og kan indestå for den rigtige
og eneste stavemåde: Børglum. Det vil gøre det lettere i din videre søgning.

Mvh. Jens Møller Jensen
Toftlund

Ulla Elisa <uelisafjerndette@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:415ec836$0$279$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

---

Fra : Ulla Elisa

Dato : 02-10-04 22:06

Tak for dit svar ,det var jo ikke til at vide at Børglund er Børglum ,
navnet er fra en folketælling Hejls sogn, Vejle amt 1901, .hvor der står
følgende:

Hejls sogn, FT 1901: Husliste 49, Mtr. 13a

Jens Christian Larsen f. 20/8-1862, gift, Dronninglund, Kommet til sognet:
1900, Hvorfra: Børglund, Husfader, Fodermester, Arb, hos: L. Lange
Maren Jensen Larsen f. 21/6-1868, gift J??slev, Husmoder.

--
Ulla Elisa
uelisa@post.tele.dk

Fra : Ulla Elisa

Dato : 03-10-04 14:13

Er der en der vil hjælpe og kan med at finde Jens Christian Larsen
f. 20/8-1862 Dronninglund Hjørring amt. ,hans forældre udfra de sparsomme
oplysninger jeg har ???

Derudover hvornår han bliver gift med Maren Jensen.
f.ødt 21/6-1868 Ålstrup. Hjørring amt.

Ulla Elisa

Fra : Jørgen Lehmann

Dato : 04-10-04 07:20

> [...]
> Er der en der kan hjælpe med oplysninger om forældre til
> Jens Christian Larsen f. 20/8-1862 Børglund Dronninglund Hjørring amt ,

Hej Ulla!
Jeg tror at det er Jens Christian Christensen, der er født i Dronninglund
den 20 aug 1862. Forældrene hed Lars Christensen og Mette Cathrine Pedersen.
Du kan finde dem i FT1880 under Dronninglund, Dronninglund. I denne står
børnene med efternavnet Larsen - men kirkebogen siger vistnok Christensen
Nørgaard!

God vind!
Jørgen Lehmann
lehmann(snabela)mail.tele.dk
Tranbjerg

Fra : Ulla Elisa

Dato : 04-10-04 09:55

Du skrev ;

Du kan finde dem i FT1880 under Dronninglund, Dronninglund. I denne står
> børnene med efternavnet Larsen - men kirkebogen siger vistnok Christensen
Nørgaard!.

Jeg kan kun finde Jens Christian Christensen, 58, Gift, Husfader, , Saltum
Sogn
Mette Kathrine Nielsdatter, 62, Gift, hans Kone, , Torslev Sogn, Hjørring
Amt 1880 % børn.

Derudover ved jeg ikke om det er de rigtige , jeg har ikke andre oplysninger
udover at Jens Christian Larsen bliver gift med Maren Jensen f. 21/6-1868
Ålstrup. Hjørring amt ca. 1887, og ca.2år frem.

Jeg håbede på der var en der kunne hjælpe med oplysning om min
farfar og farmor , jeg har den ene arm i gips, og må ikke køre bil de næste
6 uger, så det har lange udsigter til et besøg i Viborg men tak for din
hjælp.

mvh

Ulla Elisa

Fra : Jørgen Lehmann

Dato : 04-10-04 14:46

> [...]
> Sogn
> Mette Kathrine Nielsdatter, 62, Gift, hans Kone, , Torslev Sogn, Hjørring

Hej Ulla!
Det er faderen Lars Christensen du skal søge efter!
God bedring

Fra : Jørgen Lehmann

Dato : 04-10-04 16:59

> [...]
> Sogn
> Mette Kathrine Nielsdatter, 62, Gift, hans Kone, , Torslev Sogn, Hjørring

Hej Ulla!
Jeg har lige prøvet at søge, og her er hvad jeg fandt:
Forældre
hjoerring, Dronninglund, Dronninglund, Dorf Fjerding, , Hus Dorfsgade, 375,
FT-1880
Lars Christensen, 55, Gift, Husfader Jordbruger, , her i Sognet
Mette Katrine Pedersdatter, 48, Gift, hans Kone, , her i Sognet
Johannes Larsene, 15, Ugift, Husfaderens Børn, , her i Sognet
Ane Marie Larsen, 12, Ugift, Husfaderens Børn, , her i Sognet
Maren Kirstine Christensen, 10, Ugift, Husfaderens Børn, , her i Sognet

hjoerring, Dronninglund, Dronninglund, Dorf Fjerding, , Gaard Tvedergaard,
401 (3), FT-1880
Jens Christjan Christensen, 43, Gift, Husfader, , her i Sognet
Ane Marie Pedersen, 42, Gift, hans Kone, , her i Sognet
Ane Mine Christensen, 8, Ugift, deres Børn, , her i Sognet
Christine Eline Christensen, 1, Ugift, deres Børn, , her i Sognet
Jens Christjan Christensen, 17, Ugift, Tjenestekarl, , her i Sognet
Mariane Jensen, 31, Ugift, Tjenestepige, , Ørum Sogn
Christjan Jensen, 3, Ugift, hendes Barn, , her i Sognet

Her tror jeg at Jens Christjan Christensen er synonym med Jens Christian
Larsen!

Mange hilsner!
Jørgen Lehmann
Fortsat god bedring!

Fra : Ulla Elisa

Dato : 04-10-04 18:35

Jeg har aldrig hørt navnet Christensen, i forbindelse med min farfar, det
var rart hvis der i kirkebøger on-line var mulighed for at finde ham født.
Jens Christjan Christensen, 17, Ugift, Tjenestekarl, , her i Sognet
Det kan være min ?? men ikke sikker , du skal alligevel ha' mange tak for
din ulejlighed
mvh
Ulla Elisa

Fra : Jørgen Lehmann

Dato : 04-10-04 18:57

Hej Ulla!
Ikke kun for at være stædig, men i de år vi taler om, er det næsten
tilfældigt hvad folk hedder til efternavn - man skulle jo til at vænne sig
til at bruge familienavne og derfor slippe patronymerne. Hvis du kikker på
forældrenes folketælling, så er 2 af børnene nævnt med efternavnet Larsen og
1 med Christensen.
Min oldefar fra Vennebjerg hed Søren Christian Sørensen men hans broder hed
Peder Christian Pedersen!

Sidste hilsen!
Jørgen Lehmann

Fra : Ulla Elisa

Dato : 04-10-04 19:15

Tak for hjælpen , og ja det kan godt være ham .

mvh
Ulla Elisa
uelisa@post.tele.dk

Fra : Ulla Elisa

Dato : 05-10-04 11:25

Hej Jørgen Lehmann
Endnu engang tak for din hjælp og ja det var den rigtige familie du fandt
til mig, d.d. har jeg fra andet sted fået dette bekræftet .
Endnu engang tusind for din hjælp