Estland som vinder???
Fra : Gregers Hansen

Dato : 13-05-01 18:46

Hej alle sammen!

Jeg må indrømme, at jeg stadigvæk dagen efter dagen er dybt skuffet over, at
Estland vandt Det Internationale Melodi Grand Prix, for jeg synes godt nok
IKKE, at det var den bedste sang! Jeg ved godt, at der er mange i denne her
nyhedsgruppe, som ikke bryder sig særligt om Rollo & King, men jeg har nu
altid synes godt om dem, og synes helt klart at de fortjente sejren. Jeg
mener hele Parken nærmest gyngede, da de optrædte. De fik virkelig gang i
publikum, en af hovedgrundene er naturligvis at størstdelen var danskere,
men jeg synes nu at det var den klart bedste sang! Er der ikke andre, som
ligeledes synes at Rollo & King burde vinde i går?

Estland's sang mindede også en hel del om et kæmpe hit fra 70'erne, men jeg
kan ikke komme på, hvad titlen var, men deet var et eller andet med
dinosaur!

Men men, man kan jo ikke ændre ved Estlands resultat, de fik jo points fra
samtlige lande, så der var åbenbart stor enighed om de skulle have sejren.
Men jeg tror nu, at Rollo og King vil få større succes i udlandet end de to
fra Estland vil få! Både Tyskland og England har tydeligt gjort udtryk for
at de også synes godt om Rollo & King, så hvem ved hvad fremtiden vil bringe
for dem!

Man kan så spekulere på, hvordan Estland vil få skrabet penge sammen til at
afholde et Grand prix, måske tager deres medlemsskab til Eu længere tid end
forventet

Hilsen

Gregers

Fra : bonfils

Dato : 13-05-01 18:57

"Gregers Hansen" <gregersh@get2net.dk> wrote in message

> Estland's sang mindede også en hel del om et kæmpe hit fra 70'erne, men
jeg
> kan ikke komme på, hvad titlen var, men deet var et eller andet med
> dinosaur!

"Walk the Dinosaur" med Was Not Was, måske? I så fald er den fra 80erne.

Ikke fordi det faldt mig ind, men den havde lidt af den samme feeling, så
hvem ved?

--

bonfils
http://bonfils.com

Fra : Poul Erik Dyreborg

Dato : 13-05-01 21:30

HØRT!

Fra : Sponplade aka. Andre~

Dato : 13-05-01 23:01

Jeg synes bestemt heller ikke at Estlands sang burde have vundet!

Militærløbeslagsang + lidt Tom Jones wannabe crap!

Hvis det er sådan vinderne af MGP bliver fremover så overvejer jeg godt nok
at boykotte!

"See you in Estonia"!!!...wohoooooo! Der skal festes til næste års melodi
grandprix!
1500 mennesker samlet i Riga badminton arena! Der bliver gang i den!

Andrew aka. Sponplade

Fra : SpaceFrog

Dato : 14-05-01 00:53

"Sponplade aka. Andrew" <andvalen@vip.cybercity.dk> wrote in message

> "See you in Estonia"!!!...wohoooooo! Der skal festes til næste års melodi
> grandprix!
> 1500 mennesker samlet i Riga badminton arena! Der bliver gang i den!

ROFL

Jeg fandt lidt interessant statistik på jp.dk:

DRs årsbudget: 2,6 mia. DKK
ETVs årsbudget: 80 mio. DKK
Pris for EVSC2001: 60-70 mio. DKK

DR havde dog ikke udgifter i forb. med EVSC, da alt blev finansieret via
sponsorer, men den model kan formentlig ikke bruges i Estland.
--
///Mvh SpaceFrog
"That's the remarkable thing about life. No matter how bad it gets it can

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 14-05-01 09:31

In <9dn38n$ak3$1@news.cybercity.dk> "SpaceFrog" <spacefrog@nospam.dk> writes:

> [...]

>DR havde dog ikke udgifter i forb. med EVSC, da alt blev finansieret via
>sponsorer, men den model kan formentlig ikke bruges i Estland.

Og hvorfor mener du ikke at den model kan bruges i Estland ?

/Martin

Fra : SpaceFrog

Dato : 14-05-01 11:49

writes:

> Og hvorfor mener du ikke at den model kan bruges i Estland ?

Det er ikke mig der mener det, det har man sagt i Nyhederne. Jeg kan
forestille mig at det er fordi markedskræfterne nok ikke har helt så frit
spil som i DK. Der har i stedet været tale om at det var en næste års Grand
Prix er en opgave for hele staten.

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 14-05-01 16:39

In <9do9mi$1i0u$1@news.cybercity.dk> "SpaceFrog" <spacefrog@nospam.dk> writes:

> [...]

>spil som i DK. Der har i stedet været tale om at det var en næste års Grand

Markedskraefterne har endnu mere frit spil i Estland end DK. Staten
begraenser desvaerre ikke markedskraefterne saa meget endnu i
baltiske lande som i DK.

/Martin

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 14-05-01 18:55

"Martin Moller Pedersen"

> Markedskraefterne har endnu mere frit spil i Estland end DK. Staten
> begraenser desvaerre ikke markedskraefterne saa meget endnu i
> baltiske lande som i DK.

Men jeg synes nu også, jeg hørte den estiske tv-chef sige, at showet
ville blive finansieret af dels EBU, dels af staten. Hvor sponsorerne
blev af i det billede, ved jeg ikke. Jeg kan da kun forestille mig, at bl.a.
vesteuropæiske/skandinaviske sponsorer ville være interesserede, hvis
de ellers fik international og ikke blot national reklame.

Han sagde også, at han ville forvente et arrangement med 5-10.000
tilskuere, hvilket lyder fint for mig. Jeg kan ikke forestille mig, at det
bliver et skoddet show, som nogle tilsyneladende forestiller sig.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 14-05-01 09:31

In <9dn0cm$6cg$1@news.cybercity.dk> "Sponplade aka. Andrew" <andvalen@vip.cybercity.dk> writes:

> [...]

>grandprix!
>1500 mennesker samlet i Riga badminton arena! Der bliver gang i den!

Riga er hovedstaden i Letland, saa naeste aars melodi grand prix bliver nok
ikke afholdt der.

/Mvh
Martin

Fra : Staalanden

Dato : 14-05-01 14:43

On Mon, 14 May 2001 08:30:37 +0000 (UTC), tusk@daimi.au.dk (Martin Moller
Pedersen) wrote:

>Riga er hovedstaden i Letland, saa naeste aars melodi grand prix bliver nok
>ikke afholdt der.

Skulle efter sigende blive afholdt i Tallin. Som jo forresten betyder noget
i retning af "den danske by". Så det lugter jo lidt