Diesel-pris
Fra : Lars L. Hansen

Dato : 02-10-04 00:16

Sjovt - den 10/10-1990 kostede en liter diesel kr. 5,34. Jeg er da
ganske sikker på at jeg har tanket diesel til nogenlunde samme pris, her
i 2004 - 14 år senere.

Branchewebsite hvor man kan se priser tilbage til 1972 - før verden gik
af lave: http://www.oil-forum.dk/Priser/Autodiesel.aspx

Fra : alexbo

Dato : 02-10-04 08:16

"Lars L. Hansen" skrev

> Sjovt - den 10/10-1990 kostede en liter diesel kr. 5,34. Jeg er da
> ganske sikker på at jeg har tanket diesel til nogenlunde samme pris, her
> i 2004 - 14 år senere.

Ja, den jamren over brændstofpriser man hører ind i mellem, har lige så lidt
grundlag som når forskellige grupper klager over nedskæringer.
Når f.eks folkeskolelærere i halvtreds år har klaget over nedskæringer, må i
hvert fald regnelærerne kunne indse at det ikke kan passe.

mvh
Alex Christensen

Fra : Christabel & Anders

Dato : 02-10-04 09:37

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> i 2004 - 14 år senere.
>
> Branchewebsite hvor man kan se priser tilbage til 1972 - før verden gik

Forskellen ligger måske i at i 1990 vaf listeprisen kr. 5,34- pr. liter og
listeprisen i dag er kr. 7,90 pr liter. Når du så alligevel kan tanke til
kr. 5,34- skyldes det, at vi nok har fået mere "konkurrence" i mellem
olieselskaberne.

Anders
Klik: www.vesterhavsrock.dk - hvor bl.a. Zididada, C21, Safri Duo spillede!
Bed and breakfast i Nordjylland? Klik: www.sitecenter.dk/bed-and-breakfast

Fra : Frederik

Dato : 02-10-04 17:09

"Christabel & Anders" <kaa(fjern dette)@sprit.dk> wrote in message

> [...]
> listeprisen i dag er kr. 7,90 pr liter. Når du så alligevel kan tanke til
> kr. 5,34- skyldes det, at vi nok har fået mere "konkurrence" i mellem

Ville godt have haft en Lupo i 1972...