vedligeholdelse og forbedring af bil
Fra : MVN

Dato : 01-10-04 17:47

hvad er der af muligheder her ?

vil gerne have så mange produkter som mulig for at få min bil til at køre
bedre og blive sundere

jeg tænker på ting som evt. slagger i motoren

kondensvand i motoren

spraye det der ""god kontakt"" (eller hvad det hedder) på tændrør og hvor
det ellers kan bruges

osv.
osv.
osv....

nogle gode og nyttige produkter ??

Fra : Olesen

Dato : 01-10-04 20:40

"MVN" <o@o.o> skrev i en meddelelse
> hvad er der af muligheder her ?
>
> vil gerne have så mange produkter som mulig for at få min bil til at køre
> bedre og blive sundere

Eneste løsning er at få motoren justeret optimalt.
Køb Dynamic eller V-power benzin.
Kør jævnligt nogle længere ture, gerne med lidt
højere fart end vanligt.

Så kan du ikke gøre mere.

Fra : MVN

Dato : 01-10-04 21:14

> [...]
>
> Eneste løsning er at få motoren justeret optimalt.
> Køb Dynamic eller V-power benzin.
> Kør jævnligt nogle længere ture, gerne med lidt

er der da ingen produkter der fjerner slagger og andre urenheder i system da
?
hvad med det der "bedre kontakt" eller hvad det nu hedder ?

gider ikke få min fiat ritmo '85 justeret optimalt

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 02-10-04 08:41

> er der da ingen produkter der fjerner slagger og andre urenheder i system
> da ?

En danskvandskur kan klare dette trick - men på en meget gammel motor kan
det være farligt at fjerne alle slagger og skidteras - det kan jo være dem
der holder motoren tæt.
Danskvandskuren gennemføres ved at fjerne luftfilteret, få en hjælper til at
lade motoren køre med en 3000 omd., og så stille og behersket hælde
danskvand direkte i indsugningen - det skal gøres i et tempo så motoren lige
netop ikke går i stå. Det ryger og damper pænt fra udstødningen imens.
Damptrykket (nogle siger det er kulsyren) får slaggebelægninger til at
springe i småstykker og blive blæst ud i udstødningen.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Olesen

Dato : 02-10-04 16:02

> gider ikke få min fiat ritmo '85 justeret optimalt

Så gider du vel heller ikke ha' besværet med at
få motoren 'renset' hvis den svinder sig selv til
ganske hurtig efter ?