Garmin gps 120 og Båt ammonniak
Fra : Poul Bak

Dato : 01-10-04 15:12

Hej alle
Jeg har købt en båd i sverige, til køleskabet bruger de Båtammoniak, dette
er ikke til at opspore i DK, Kender i nogen der har det?

I båden er der også en Garmin gps 120, den virkede fint da vi overtog båden
men nu kan den ikke vise en kurs til waypoint, jeg har hvis trykket på en
knap jeg ikke skulle.
Den kan godt vist hastighed og kurs, den kan også vise kurs og afstand til
nearest waypoint, men vise highway m.m. kan den ikke. Hvad gør jeg galt, jeg
bruger goto vælger waypoint og so goto igen men der sker intet ligemeget
hvor meget jeg sejler kan nogen hjælpe?.

MVH

Poul Bak

Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 01-10-04 17:03

"Poul Bak" <Anyone@no.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg bruger goto vælger waypoint og so goto igen men der sker intet
> ligemeget hvor meget jeg sejler kan nogen hjælpe?.

Hej
Du kan downloade en manual til GPS'en her:
http://www.garmin.com/support/userManual.jsp?market=2&subcategory=35&product=010-00084-00

Mvh
Henning

Fra : Poul Bak

Dato : 02-10-04 01:35

> Hej
> Du kan downloade en manual til GPS'en her:
> [...]
Har læst manual igennem flere gange uden at blive klogere
MVH

Poul Bak

Fra : Torben Bach

Dato : 03-10-04 20:35

In news:415d65c3$0$283$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Poul Bak <Anyone@no.com> skrev:
> [...]
> Hvad gør jeg galt, jeg bruger goto vælger waypoint og so goto igen
> men der sker intet ligemeget hvor meget jeg sejler kan nogen hjælpe?.

Med hensyn til Garmin og model nr., så kan jeg måske hjælpe. Selvom jeg ser
på min Gps´er hver gang, jeg er ude at sejle, så ser jeg faktisk ikke
modelnummeret. Dog tror jeg, at det er en model 120, og hvis det er
tilfældet, har jeg en manual på dansk.
Den vil jeg i givet fald kunne udlåne, så du kan tage kopi af det relevante
omkring betjeningen.

Send mig en mail privat. Du skal slette _fjern i min adresse.

--
Husk - at hver morgen er den
første dag i resten af dit liv!

Fra : Torben Bach

Dato : 03-10-04 21:13

"Torben Bach" <tsbach_fjern@nyka.dk> skrev i en meddelelse
> In news:415d65c3$0$283$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,

> Send mig en mail privat. Du skal slette _fjern i min adresse.

Fortsat samme aften:
Jeg har lige konstateret, at min Gps er en Garmin 128, så min manual er nok
ikke brugbar til model 120.
Til gengæld kan du formentligt hente hjælp hos FairPoint A/S -
www.fairpoint.dk eller e-mail: infor@fairpoint.dk , da dette firmanavn står
trykt på min danske manual.
Det kunne jo være, at du kan være heldig at få fat i en dansk
brugsanvisning.
Din model findes på firmaets hjemmeside.

Fra : Torben Bach

Dato : 03-10-04 21:14

> Til gengæld kan du formentligt hente hjælp hos FairPoint A/S -
> www.fairpoint.dk eller e-mail: infor@fairpoint.dk , da dette firmanavn
står
> trykt på min danske manual.

TRYKFEJL i nævnte mail-adresse, der skal være: info@fairpoint.dk

Med venlig hilsen
Torben

Fra : Kurt Becher

Dato : 13-10-04 19:30

Poul Bak wrote:
> [...]
> Jeg har købt en båd i sverige, til køleskabet bruger de Båtammoniak,
> dette er ikke til at opspore i DK, Kender i nogen der har det?

Hejsa

Så vidt jeg kan se drejer det sig om almindelig ammoniak, altså NH3.
Forhandlere kan findes på

www.aga.com/dk

Båtammoniak er nok bare et salgsnavn, så ingen er i tvivl om hvad det er, de
skal købe.
Hvilken tilslutning er der på køleskabet? Er der flaske med til anlægget? En
genopfyldning er en hel del billigere end at skulle betale pant for flasken.

MVH

Fra : Poul Bak

Dato : 22-10-04 15:41

Først må jeg beklage den lange svar tid men jeg er midt i pc skifte,
samtiddig som båden skal tages op.
Køleskabet fungere ved at en termostat kontrolere temp i køleskabet, hvis
temp stiget ledes ammoniak fra flaske igennem fordamper og ud i det fri i
toppen af masten. det er således et system der køler under alle forhold ved
et minium af strøm, det eneste strøm der bruges er til at åbne magnetventil
med når der er brug for køling, 2 flasker holder en sæson. et ganske genialt
system hvis det bare var til at få byttet flasker som i Sverige, her går man
blot op på den lokale tank og bytter dem, ganske som vi gør med gas.
Jeg kan ikke finde ammoniak på aga's hjemmeside, Hede Neilsen har spurgt sig
for uden resultat.

MVH

Poul Bak