Spørgsmål. Ingen strøm i Cigaret-tænderen.~
Fra : Beowulf Schaeffer

Dato : 01-10-04 08:59

Hej!

Jeg har nu endelig fået mig en ny brugt bil. Ford mondeo 2,0i Ambiente
fra 2000. Men der er sqt strøm i cigaret-tænderen.. og det er jo der
min lader skal sidde i, så det er lidt skidt.

Nogen der ved om der sidder en specifik sikring til cigaret-tænderen
som måske bare er sprunget? Eller er det værre end som så?

--
Beowulf Schaeffer
2000'er Ford Mondeo 2,0i Ambiente 4d

Fra : Janner

Dato : 01-10-04 09:24

> Nogen der ved om der sidder en specifik sikring til cigaret-tænderen
> som måske bare er sprunget? Eller er det værre end som så?

Kig dog i din instruktions bog over sikrings oversigten ... Det er jo nok
bare en sådan

Det er LEth

Jan

Fra : Beowulf Schaeffer

Dato : 01-10-04 11:05

On Fri, 1 Oct 2004 10:24:09 +0200, "Janner"
<jan@nospam_spørg_efter_rigtig_adresse.dk> wrote:

>Kig dog i din instruktions bog over sikrings oversigten ... Det er jo nok
>bare en sådan
>

>Det er LEth

hmph!

Fra : Janner

Dato : 01-10-04 12:20

> hmph!
> --
> Beowulf Schaeffer
> 2000'er Ford Mondeo 2,0i Ambiente 4d

Er det for stor en muldfuld (driller bare) så tag den på auroriseret
værksted og betal dem en dagsløn for det ......

Fra : Beowulf Schaeffer

Dato : 01-10-04 12:22

On Fri, 1 Oct 2004 13:20:19 +0200, "Janner"

>Er det for stor en muldfuld (driller bare) så tag den på auroriseret
>værksted og betal dem en dagsløn for det ......

haha.. det får vi se. Det der med manualer og lignede er altså godt
nok ikke lige mig. Men det kan da være man skulle kigge i sådan en
bare for at se om de stadig er ligeså trælse som sidst jeg blev
tvunget til den slags! :p

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 01-10-04 14:31

Beowulf Schaeffer wrote:
> [...]
>
> Nogen der ved om der sidder en specifik sikring til cigaret-tænderen
> som måske bare er sprunget? Eller er det værre end som så?

Ved du ikke hvad R*T*F*M betyder??

Læs ellers længere nede

Read * That * Fucking * manual

Fortsat god dag.
--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 01-10-04 19:09

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse news:k_c7d.817$dm1.586@news.get2net.dk...

> Ved du ikke hvad R*T*F*M betyder??
>
> Læs ellers længere nede
>
> Read * That * Fucking * manual

og her gik jeg og troede det betød "read the fabulous manual"

/Jakob

Fra : Beowulf Schaeffer

Dato : 04-10-04 07:34

On Fri, 1 Oct 2004 15:31:29 +0200, "Hans L. Jørgensen"
<hansjo@XXXget2net.dk> wrote:

>Ved du ikke hvad R*T*F*M betyder??

Well.. da jeg er IT-professionel som det så fint hedder når man skal
angive sit job rundt omkring på nettet så ved jeg så udmærket hvad det
betyder . Men det har jeg så også gjort. Hvilket ikke har hjulpet
ret meget. I sådan en mondeo skulle der være en primær og en sekundær
sikringskasse og sikringen til cigar-tænderen (ikke cigaret .. cigar.
Man kan lære meget at sådan en manual) er nr. 27 i den primære
sikringskasse og denne skulle sidde under instrumentbordet i
førersiden. Umiddelbart synes jeg at det normale er en lille klap man
lige kan vippe ud for at komme til sikringerne, men i sådan en
ford-fætter findes der ikke sådan en. Sidder sikringskassen virkelig
derunder? I så fald ser det ud til at der skal fjernes en temmelig
stor del af instrument-panelet for at komme ind til den. Så hvis en
eller anden kunne bekræfte at den rent faktisk findes derunder så vil
jeg da lige prøve at se om jeg kan få det flået af.

Rent faktisk har jeg altid ment at T'et i RTFM står for THE og ikke
THAT ! :p

En lille indication af, at jeg måske har ret:
http://www.readthefuckingmanual.com/

Men i dit tilfælde var det måske et spørgsmål om en U*B*N*C*
situation??

læs lidt længere nede..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
User Brain Not Connected

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-04 16:13

"Beowulf Schaeffer" <noway@noway.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> lige kan vippe ud for at komme til sikringerne, men i sådan en
> ford-fætter findes der ikke sådan en. Sidder sikringskassen virkelig

Der er ganske rigtigt 2 kasser. Jeg ved ikke hvilken går for at være den
primære og sekundære. Den ene sidder i motorrummet ved siden af batteriet.
Den anden sidder inde i bilen under rattet (fodbrønden). Man skal hive i en
lille pind så vipper sikringskassen med 1.000.000 sikringer langsomt ned.

--
Tom

Fra : Beowulf Schaeffer

Dato : 05-10-04 07:54

> [...]
>lille pind så vipper sikringskassen med 1.000.000 sikringer langsomt ned.

Primære er den i fodbrønden. Sekundære er den ved siden af batteriet.
:)

Hive i en lille pind.. jow jow. Tak for oplysningen. Jeg må på jagt
efter en lille pind!